𝔅𝔞𝔟. 10

57 3 0
                                    

Khaiza segera mencuci kesan darah pada tudungnya sebelum dipakaikan semula di atas kepalanya dengan perlahan.

Tak kesah lah basah sekali pun asalkan tudung itu sudah bersih dan boleh dibawa untuk mengerjakan solat.

Khaiza tersenyum segaris memutarkan tubuhnya.

Nasib saja dia sudah diminta oleh perempuan berambut merah itu untuk menukarkan bajunya kepada pakaian penjara berwarna hitam itu sebelum datang ke sini tadi.

Khaiza melangkah perlahan ke dalam bilik kosong di bahagian hujung sebelum mencapai satu kain lusuh yang tersangkut di hujung bilik itu.

Kain itu diperbuat daripada bulu kambing.

Tanpa membuang masa Khaiza segera mengerjakan solat zohor di situ.

Sepanjang Khaiza mengerjakan solatnya salah seorang daripada tahanan perempuan di situ berlegar di luar bilik itu sebelum mengintai dari celahan tingkap dengan perlahan.

Anak matanya tajam memandang Khaiza.

"Qibsyak! (Musuh)" Bisiknya perlahan memandang belakang tubuh Khaiza tajam sebelum beredar daripada situ laju.





Khaiza segera memberi salam terakhir sebelum menadahkan tangannya dengan perlahan.

Baru saja Khaiza ingin meneruskan bacaaannya bunyi pintu dibuka kasar dari belakang pantas menyapa dipendengaran Khaiza.

Prak!

Khaiza memalingkan kepalanya laju.

"Qibsyak! (Musuh!)" Maki perempuan bertato itu pantas menarik sanggulan rambut Khaiza kasar.

"Argh!" Aduh Khaiza memukul tangan perempuan bertato itu berapa kali.

"Lepaskan Aku!!" Jerit Khaiza berusaha bangun daripada duduknya.

Perempuan bertato itu tersenyum sinis saja sebelum melayangkan penumbuknya di perut Khaiza.

Buk!

"Argh!" Aduh Khaiza jatuh menyiring di atas lantai sebelum memegang perutnya laju.

"Qibsyak War Jizak Masti. (Musuh Macam Kau Patut Mati!)" Maki perempuan bertato itu lagi pantas memijak kaki Khaiza kuat.

"Arghh!" Jerit Khaiza menahan sakit kakinya.

Allah..

Khaiza menarik nafasnya dalam sebelum kaki kirinya yang tidak dipijak itu pantas digunakan untuk menendang lutut perempuan bertato itu ganti.

Buk!

"Argh!!" Aduh perempuan bertato itu terdorong pada dinding di belakangnya.

Khaiza segera bangun daripada baringnya sebelum menjeling kumpulan tahanan perempuan di luar itu yang sibuk mengetuk dinding besi di situ.

Pak!
Pak!
Pak!

"Ribuh Qir! (Bunuh Dia!)"

"Ribuh Qir!"

"Ribuh Qir!"

"Jizak War! (Mampus Kau!)" Maki perempuan bertato itu pantas meluru ke arah Khaiza.

Khaiza segera mengangkat lengannya menutup muka sebelum memejamkan matanya laju.

Prak!

"Woiii!!" Jerit Ariza melangkah masuk dengan kasar sebelum melepaskan tembakan di atas bumbung itu berapa kali.

Bang!
Bang!

"Argh!" Jerit Khaiza menutup telinganya laju.

Ariza tersenyum sinis mengerling Khaiza sebelum mendekati perempuan bertato itu perlahan.

Tangannya selamba dilayangkan di pipi perempuan bertato itu berapa kali.

Pak!

Pak!

"Argh!" Aduh perempuan bertato itu memegang pipinya laju sebelum berlari keluar daripada situ dengan kasar. Suara riuh rendah di luar itu juga sudah kembali seperti biasa.

Ariza mencebikkan bibirnya saja.

"Yang Kau Ni? Tak Reti Nak Bangun?!" Marahnya ganti memandang Khaiza tajam. Khaiza diam saja sebelum berdiri dengan perlahan dari atas lantai itu.

"Terima Kasih." Ucap Khaiza setelah berjaya bangun daripada duduknya.

"Kau jangan ingat aku kesiankan kau erk. Aku sikit pun tak peduli. Cepat! ikut aku!" Arah Ariza melangkah keluar daripada situ dengan kasar.

Tanpa bantahan Khaiza menurut saja melangkah di belakangnya.








Tubuh Khaiza ditolak kasar ke dalam pagar besi itu sebelum kakinya dirantai semula oleh Ariza laju.

Khaiza diam saja . Kedua tangannya turut diikat dengan ketat.

"Tak guna betul lah kau ni. Aku baru tinggalkan kejap dalam tu korang dah bertikam." Kutuk Ariza mengerling Khaiza penuh benci.

Khaiza diam saja sebelum menjeling malas pada Ariza.

Ikutkan hati dia pun taknak bergaduh dekat dalam tu tadi. Tapi perempuan tu semua memang takde adab.

"Kau makan ni. Nanti malam ketua unit nak jumpa kau." Terang Ariza meletakkan pinggan roti di depan Khiza sebelum melangkah keluar daripada situ.














Datin Kaisya terduduk kasar di atas lantai itu bersama esak tangisnya sebelum memukul peha Dato Shamsuri dan juga anak lelaki keduanya itu silih ganti.

"Abang! Cari Anak Kita Abang! Saya Taknak Hilang Anak Perempuan Saya!" Rayu Datin Kaisya sudah tidak peduli pada tudungnya yang basah dengan airmata.

Khairul mengerling Dato Shamsuri kejap.

"Shuss.. Sayang? Yaa saya akan cari anak kita. Saya dah upah kumpulan pakar untuk detect anak kita. Shami juga dah hantar pasukan terlatih ke sana untuk cari Khaiza." Pujuk Dato Shamsuri menarik isterinya ke dalam pelukan.

Khairul memandang simpati mamanya sebelum melangkah ke balkoni rumah itu laju.

Dia perlu tenangkan fikirannya.

Tipulah kalau dia cakap dia tak rasa bersalah. Dia yang benarkan dan pujuk mamanya tempoh hari untuk izinkan Khaiza pergi ke negara itu.

Khairul mengurut pelipisnya perlahan sebelum menarik keluar telefonnya dari dalam kocek laju.

Nombor seseorang segera didail.

"Hello."

"....?"

"Aku Nak Kau Tolong Aku." Ujar Khairul serius.








🤍🌼🤍

اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ

Allahumma salli 'ala sayyidina muhammad wa'ala ali sayyidina muhammad

[OG] Khalbaq Qarshi [Lattest]Where stories live. Discover now