"Haih Eva, sejak balik dari hospital tadi, asyik mengelamun je..ada yang dah terpaut hati ni..." Syira ketawa kecil.
Eva hanya mengerlingkan matanya terhadap Syira lalu terus menyambung jahitanya yang tergendala.
" Ini yang aku malas nak cerita dekat kau ni. Aku bukan berangan aku tengah berfikir."
"Berfikir apa?? Riizz.." Belum sempat Syira menghabiskan kata-katanya, pintu kedai jahit Cik Ros tu dibuka luas.
"Assalamualaikum."
"Eh eh abe Hilman kita." Syira terkejut. Nyaris-nyaris dia terkantoikan nama Rizal tadi. Kalau Hilman dapat tahu tadi.. mampos Eva kena serang bom bertubi-tubi.
"Waalaikumussalam. Hilman. Kenapa datang?" Eva terus matikan mesin jahitnya.
"Eva dah makan ke? Kalau belum jom makan!" Hilman tersengih.
Eva memandang ke arah Syira.
"Emm hehe aku dah makan tadi kau pergi laa. Kau dari tadi menjahit..pergila healing2 bersama ayang.." Syira ketawa kecil lalu dia terus ambil beg tangan Eva dan dicampaknya ke Hilman.
"Hilman gi2 paksa Eva ni keluar. Penat aku tengok dia menjahit."
Hilman terkejut lalu tersengih.
"Jom Eva." Hilman membuka kan pintu kedai itu sambil mempelawanya keluar.
Eva hanya menahan sabar dengan tindakan Syira. Asalnya Eva hendak siapkan dua baju hari ini dan tak nak beranjak dari situ.. namun apakan daya..
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
Jam 9 malam, baru Eva dan Hilman tiba di suatu restoran.
Eva keluar dari kereta dengan terkejut.
Restoran di hadapanya, amatlah cantik dihiasi fairy light serta diceriakan dengan bunga-bunga hidup yang berwarna warni di keliling restoran itu.
"Tak sia-sia lah nak dekat dua jam perjalananya ha." Eva memandang Hilman sambil tersenyum.
" Sorry la Eva, patutnya makan petang tapi jadi makan malam hehhe. Saja je tak nak bagitahu Eva yang kita nak pergi jauh.. kalau tak mesti Eva ada je seribu alasan tak nak ikut. " Kata Hilman.
" Hm betulah tu. Hahhaa. Jom lapar dah ni.." Eva berlari anak ke dalam restoran itu.
Restoran itu mempunyai cermin tingkap yang besar memperlihatkan dekorasi landscape nya yang indah itu. Ada 'water fountain', bunga-bunga, lampu-lampu fairylight serta batu2 jalanya yang diperbuat daripada marble yang bersinar-sinar.
Eva tak dapat mengalihkan pandanganya dari keindahan dekorasi landscape kedai itu. Meja makanya, sudu garfu, dan pinggan pula diperbuat daripada emas. Eva terkasima melihat perkakas mewah itu.
"Cantik sangat lah kedai ni.. tapi emm ada satu benda yang kurang." Kata Eva.
"Apa dia?" Tanya Hilman.
"Orang." Jawab Eva ringkas.
Walaupun restoran itu cantik, namum satu kelibat, pelanggan pun tak ada. Jadi, suasanya agak sunyi dan hanya kedengaran bunyi dari 'water fountain' di luar.
"Haah, memang tak ada orang datang sini. Korang dua jela yang aku jemput."
Eva tergamam. Suara itu seperti pernah didengarinya sebelum ini.
Eva toleh ke belakangnya dan melihat Rizal yang sedang berjalan sambil membawa dulang makanan.
"Rrriz" Biji mata Eva terbeliak melihak sosok jejaka itu. Jantungnya berdebar.
YOU ARE READING
Jumpa Besok!
RomanceWoi Eva! Apa masalah kau eh? Goreng telur pun hangus rentung! Kau nak bagi siapa makan?! Eva! Asal kertas kerja kau macam tahi ni?! Aku sumbat dalam mulut kau baru Tau! Sialan betul. Eva! Eva! Eva! Apa ni?! Tudung labuh macam cendawan ni kau pakai...