Bab 14

37 1 0
                                    

" Hati aku berdebar untuk Rizal sebab aku sangkakan dia adalah lelaki yang telah mengubah nasib hidup ku bertahun lalu..tapi..kalau betul Rizal orangnya, lelaki tadi tu..?" Eva menggigit kukunya.

Eva terus berfikir sehinggalah dia tiba di stesen yang terakhir.

Saat Eva langkah keluar dari kereta api itu, dia menoleh kiri dan kanan untuk melihat kelibat lelaki misteri itu. Namun, tetap tidak kelihatan.

"Entah betul manusia ke tak yang aku nampak tadi pun tak tahu la. " Eva mengomel.

Setelah Eva keluar dari stesen kereta api itu, kelihatan seorang remaja yang berlari ke arahnya dengan senyuman girang.

Eva terus mendepa tanganya lalu mendakap anak buah kesayanganya itu.

" Anak buah Moksu ni dah besar panjang lahhh! " Eva memicit-micit pipi Ansar.

Dahulu Ansar memanggilnya Maksu tetapi makin besar Moksu pula dipanggilnya. 

" Isy.. Moksu ni. Orang dah besar pun masih picit-picit pipi. Malu lah!" Ansar mengusap pipinya yang kemerahan akibat dipicit itu.

Eva hanya ketawa kecil apabila mendengar suara Ansar yang garau itu.

"Dah baligh dah anak buah aku ni. " Kata Eva dalam hati.

"Assalamualaikum Eva!!"

"Kak Tila!! " Jerit Eva lalu terus mengucup tangan kakak ipar kesayanganya itu.

"Tengok la adik akak ni.. semakin berseri semenjak nak kahwin ni. " Kak Tila berseloroh.

Eva tersimpul malu. Dia mencari kelibat abangnya namun tiada.

"Cari abang Daus kamu ke? Hm takyahla. Dia meeting. Dah tau adik dia balik bukan nak tunda meeting ke apa." Kak Tila membebel.

"Tak apalah. Jom kak lapar la. "

"Ibu dah masakkan makanan favourite Moksu...nasi ayam hainan." Kata Ansar sambil mengangkat bagasi Eva.

"Ya Allah. Kecur air liur Moksu!!" Eva menelan air liur.

" Ha jom2 cepat kita balik terus makan." Kak Tila terus menarik Eva masuk ke dalam kereta.

🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️

"Alhamdulillah..kenyangnya. Terima kasih Kak Tila masakkan."

"Ha dekat Kak Tila je ke tq? Abang yang beli ayam astu siang tau. " Firdaus membebel.

"Dah la balik lambat. Astu balik2 terus makan. Bukanya nak salin baju dulu ke apa. " Eva jeling ke arah abangnya lalu memicit hidungnnya.

"Busuk.." Eva bisik perlahan.

Ansar dan Tila hanya ketawa melihat gelagat dua beradik itu.

"Eva dah ada baju ke nak pakai masa rombongan sampai nanti? " Tanya Tila.

" Baju? Hm pakai jela baju raya tahun lepas."

" Ala sayang. Tak yah nak risaukan baju Eva ha. Dia kan tukang jahit. Banyak la tu baju dia yang cantik2. Maklumlah pereka fesyen terkenal kampung seberang." Firdaus mengusik.

Eva memberi jelingan tajam ke arah abangnya.

Firdaus terus menjelirkan lidahnya.

Ansar hanya menepuk dahi melihat dua orang dewasa yang berkelakuan tidak matang di meja makan itu.

🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️

Hari yang dinanti-nantikan pun telah tiba. Tidak pernah Eva menyangka yang dirinya akan berkahwin. Rencana yang diatur Cik Ros sangat lah cepat. Hari ini Eva akan bertunang, minggu hadapan terus kahwin.

Jumpa Besok!Where stories live. Discover now