Evet selam canlarım...
Uzun bir aradan sonra nihayet aranıza dönmüş bulunuyorum...
Çocuğumun hastalığı üstüne benim ameliyatlik durumum ve bazı kendini bilmezlerin beni hedef almaları ve boş lafları sağolsun gündemi baya bir meşgul etti.
Her neyse ben kimseye papuc bırakmam...
Geç kalınmış bölümümüze başlayalım ❤️
Hadi başlayalım ❤️❤️❤️
********
Hakkı ağanın isyanı bütün Kars'ı ayaklandirmisti..Ne acıydı bir baba için bir oğlunu öldüren diğer oğluna ölüm hükmü vermek...
Soner kardeşini korumak istemiş bu uğurda abisini öldürmüştü...
Yer yerinden oynadı Kars'ta Emirdağ aşireti yerle bir oldu bir ağaları mezara girmişti diğeri de ölüm hükmü ile karşı karşıya gelmişti..
Demirhan aşireti istediğini yapmış ilk hedefleri olan soner'i alt etmişlerdi.
Haber duyulur duyulmaz hakkı ağanın da yargılama toplantısı kulaktan kulağa gezmiş bütün doğuya haber ucmustu..
Alaz haberi alır almaz gelmişti Emirdağ konağına.
Mercan ve soner'in düğününde sonra dört yıl sonra ilk kez gelmişti bu konağa.
Önceleri Soner için bir çok kez gelmişti bu konağa.
Ama ona en büyük hatayı yapmıştı belki Sidar in yaptığının üstünü ortmustu ama soner'i yakmıştı bu uğurda.
Soner merdivenlere oturmuş bekliyordu babasının attığı dayağın izi belli oluyordu. Yüzü kan içinde kalmıştı.
Alaz Ferhat in ikazı ile soner'in üstündeki bakışlarını çekip hakkı ağanın yanına adımladi.
Yusuf,azad,berzan,ufuk ve tüm Kars ağaları konağa gelmişti.
Avludaki kalabalığı gören düğün var sanırdı. Ama düğün değil ölüm vardı.
Nolur hakkı ağa nedir bu curcuna? Dedi alaz sert sesiyle.
Hakkı ağa yerdeki taşlara diktiği bakışlarını oğluna çevirdi.
Gözünden akmadi belki yaşlar ama içine aktı.Yandı baba yüreği öldü öldü dirildi belki. En büyük sınav di belkide yaşadığı.
Olduğu yerden kalkıp alaz'in yüzüne getirdi bakışlarını.
Ne- ne yapsayd-im alaz ağa? Benim oğlum abisini öldürmüş!!!
Dedi sesindeki kırgınlık belli olurken.Bu böyle olmaz ağalar kanıt yoktur kimse soner'i suclayamaz. Dedi alaz yüksek ve gür sesiyle.
O suçunu kabul etti. Dedi Demirhan aşiretinin ortanca oğlu Faruk.
Sabaha kadar uğraşmış bütün Kars'a haberi yaymak için uğraşmıştı..
Alaz sinirle faruk'a bakarken yükseldi sesler.
Hüküm zaten bellidir. Dedi Ahmet ağa.
Kardeş katilinin cezası da aynı olur. Dedi Musa ağa.
Toplantıya bile gerek yoktur. Dedi davut ağa.
Susun be susun. Diye öfke ile kükredi ufuk.
Neden yaptı. Niye yaptı biliyor musunuz? Diye gözü dönmüş şekilde iken avazı çıktığı kadar bağırdı.
O sadece onu koru- sözü bitmeden ayağının dibine sıkılan kurşun ile duraksadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALAZ AĞA ( Töre)
JugendliteraturTÖRE YE KURBAN EDİLDİ HAYATLARI. 17 SİNDE ABİSİ YAŞINDAKİ ADAMA GELİN OLDU HEVİN . KAN DAVASİ BİTSİN DİYE KÜÇÜCÜK KIZI GELİN ALDI ALAZ AĞA. BİRİ BABASININ KATİLİNİN YEĞENİYLE EVLENDİ BİRİ ABİSİNİ VURAN ADAMA GELİN OLDU. GÖÇMEN KIZI DEDİĞİ SEVDASIN...