૮꒰˵•25•˵꒱ა

1K 41 1
                                    

Lazen melihat Xylia dengan senyuman senget.

"Are you ready, Ms. Bellerose?"

"I'm always ready, Mr. Zionsville."

"Fight me, love." Cabar Lazen.

Xylia melihat Lazen dengan dingin. Dia membuka langkah untuk menyerang Lazen.

Xylia berlari dan melompat untuk memberikan tendangan di kepala Lazen. Serangannya yang pantas mungkin dapat dia guna untuk kalahkan musuh tapi tidak dengan Lazen.

Dengan tenang dan smooth Lazen menepis serangannya.

"Huh!" Xylia menahan tangannya di lantai. Dia bangun lagi dan cuba untuk memberikan tumbukan dekat di perut Lazen.

Pap!

"Aw"

Lazen menggenggam tumbukan Xylia.

Xylia tergamam. Baru sahaja dia ingin menarik tangannya semula, Lazen dengan pantas menariknya sehingga tubuhnya terdorong ke depan dan Lazen memutar tubuhnya.

Lazen menahan leher Xylia dengan lengannya. "Nice try honey."

Xylia mencuba menarik tangan berotot Lazen dari mencekik lehernya.

"Argh lepaslah!"

"No. I'm your enemy right now. Defeat me like how you defeat your enemy"

Xylia terdiam buat sementara. Otaknya sedang berputar memikirkan kata-kata Zack.

Dahi Lazen berkerut bila Xylia terlalu lama mendiamkan diri.

"Cherie? Are you ok-ugh!" Tubuh Lazen terundur ke belakang. Tangannya menyentuh perutnya yang baru sahaja ditumbuk Xylia.

Xylia mara kearah Lazen yang sedang kebingungan. Dia melayangkan lagi penumbuknya.

Lazen menahan tumbukan Xylia. Dia tersenyum senget. "Nice"

Xylia mendengus. Dia mengeluarkan pisau yang tersimpan.

Terbuntang mata Lazen. "Wait. Are you trying to kill me again?"

"Not you. But..."

Xylia menggores pergelangan tangannya dengan pisau.

"Me."

"What the fuck?! Have you lost your mind?!" Jerkah Lazen. Dia membelek tangan Xylia risau.

Melihat peluang yang ada, Xylia laju sahaja menendang perut Lazen. Usai Lazen terjatuh, dia naik ke atas tubuh Lazen dan menumbuk wajahnya bertalu-talu.

"Hey-stop."

Xylia mengangkat pisau tinggi seolah ingin menikam Lazen.

Lazen tergamam. "Xylia...you win."

Xylia tatkala itu seperti tidak sedar akan apa yang dilakukannya. Dia seolah dikawal. Pisau itu laju ingin menghunus dada Lazen.

"Xylia Bellerose!!" Hampir sahaja Xylia menikam Lazen. Hujung pisau itu betul-betul menyentuh baju yang disarung Lazen.

Xylia terkedu. Dia melempar pisau ke lantai dan berlari keluar dari bilik latihan.

Lazen merenung pintu bilik latihan dengan bingung.

"Is she okay?"












Buk!

Zack jatuh tersungkur. Dia menyentuh pipinya. Sakit sial!

"Kau cakap apa dekat dia hah?!" Jerkah Lazen berang.

"Aku cuma cakap kelemahan sir je. Tapi tak tahu pula dia betul-betul cederakan diri sampai hilang kawalan." Zack menunduk.

"Kau ni memang bodohlah! Aku bayar kau bukan untuk menyusahkan aku!" Tengking Lazen.

"Aku minta maaf."

Lazen mengeluh. Dia meraup wajahnya.

"Tapi salah budak tu juga. Terlalu taksub untuk kalahkan aku sampai jadi bodoh macam tu. Haih! Kalau bukan sebab aku sayang dia dah lama aku bagi makan jerung. Degil yang amat!" Bebel Lazen.

Zack hanya diam mendengar bebelan Lazen. Walaupun yang dibebelnya bukan dia! Minah tu selalu menyusahkannya je tahu!

Prangg!!

"Arghh!"

Jeritan kuat dari Xylia mengejutkan mereka berdua. Lazen terus berlari ke tingkat atas tanpa berlengah. Zack mengikuti dari belakang.

"Cherie!" Lazen menendang pintu bilik mereka. Terbuntang matanya melihat Xylia terduduk dengan pisau tercucuk di peha.

Xylia melihat Lazen lemah. "Z-en..."

"Fuck! Zack kau pergi panggil budak-budak tu sekarang!" Arah Lazen tegas sebelum menghampiri Xylia.

Zack mengangguk sebelum bergegas mengikuti arahan Lazen.

"Hey baby, are you okay?" Lazen menyelak rambut Xylia. Wajahnya betul-betul risau.

"Its h-hurt..." Xylia rasa nak menangis je. Haritu bahu dia kena, harini peha pula? Pakej pisau tu terpacak lagi dekat peha dia.

Lazen gelisah. Dia mengangkat tubuh Xylia dengan perlahan. Dia takut sekiranya dia menyakiti Xylia.

"Arh..." Xylia memejam matanya.

Lazen meletakkan Xylia di atas katil dengan berhati-hati. Dia tunduk untuk melihat kedalaman luka.

"Kena jahit la cherie..."

Xylia mengeluh. Takkan ni karma dia kerana telah menyakiti Lazen? It's hurt damn much!

Lazen mendongak. Xylia terkedu melihat mata berkaca Lazen.

"Yo-u cry-crying?"

"I'm sorry. You got all of this because of me..." Lazen mengelap air matanya. Dia berdiri.

"Wait here. Aku ambil aid kit kejap." Datar Lazen sebelum berlalu meninggalkan Xylia.

Xylia terkaku di tempatnya. Sakit yang dirasakannya seolah terbang dibawa Lazen.

"Why... I feel like..."

"I'm a bad person?"

"He's crying to see me hurting. While me?"

"Hah! Trying to kill him. How stupid I am?"

"He deserve better."

"Better than stupid girl like me."























Tbc--

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tbc--

𝐙𝐢𝐨𝐧𝐬𝐯𝐢𝐥𝐥𝐞'𝐬 𝐏𝐫𝐢𝐬𝐨𝐧 √√Where stories live. Discover now