Xylia memijak dada Scorpian yang terbaring lemah. Bibirnya tersenyum senget.
"Hahahaha! This is so fun!! Fox! Look at him! Aww so pity..." Xylia mencebik sedih.
Fox hanya tersenyum kecil. Dia memeluk tubuh sambil menyandar di dinding sudut.
Scorpian melihat Xylia marah. Tangannya mencengkam kaki Xylia.
"Kau! Tak... Guna..."
"Hah? What did you say? Please repeat." Xylia menunduk dan merapatkan telinganya.
Scorpian terus menarik rambut Xylia kuat dan mencengkamnya.
"Kau memang perempuan tak guna!! Kau siapa hah?!" Tengking scorpian.
"Ah! Ah! Sakitlah anjing! Kau ni memang mencabar kesabaran aku betulla!" Xylia melepaskan tangan scorpian dari rambutnya.
"Fox, aku nak parang. Faster!"
Fox menghampiri Xylia dengan parang. Dia menghulurkannya kepada Xylia.
Xylia mengambilnya. "Thank you."
Fox mengangguk dan kembali ke tempatnya. Dia hanya memerhati perbuatan Xylia tanpa berniat untuk menghalangnya.
"Sini tangan kau!" Xylia menarik tangan scorpian dan dibawa ke tepi.
Scorpian melihat parang ditangan Xylia nanar. Rasanya dia dapat menjangka apa yang akan terjadi.
Xylia menaikkan parang tinggi.
"No no no! Please don't!" Rayu Scorpian. Tubuhnya meronta-ronta.
"Hihi" Xylia tersengih sebelum parang itu lurus dihentam ke tangan scorpian.
Dan dengan sepantas kilat, scorpian cacat.
Xylia mengangkat tangan scorpian yang terputus dan ditunjuk kepada scorpian.
"Look. Tangan kau. Ni kalau goreng ni, crispy. Mesti sedap. Balik nanti aku nak goreng la. Selalunya daging penjahat ni berlemak. Hihi...hahahaha!!!"
Xylia berdiri dan menari-nari bersama tangan scorpian. Dia berpusing-pusing mengelilingi scorpian yang sudah nyawa-nyawa ikan.
"Hahaha!! Hihi tangan goreng crispy! Terliur la pula!" Xylia memeluk tangan scorpian erat.
Fox tergelak kecil. "Perempuan gila. Taste Zion psychopath ke?" Tergeleng-geleng kepalanya.
"Xylia, jom balik mansion. Zion dah tunggu." Ajak Fox.
Tingkah Xylia terhenti. Wajahnya kembali kosong.
"Balik?"
'Kau fikir aku gila? Bazirkan masa hanya untuk perempuan tak guna ni?'
Xylia menggeleng laju. "I taknak balik!"
Fox mengeluh. "Jangan nak buang masa. Zion suruh bawa kau ke mansion semula. Cepat ikut aku."
Xylia berdecit. "What the fucking wrong with him? Aku bukan perempuan tak guna ke? Kenapa dia nak kurung perempuan tak guna ni lagi?+
Fox meraup wajahnya. "Dia bukan sengaja. That was just a plan. Stop act like a kid. Jom balik!"
Xylia tergelak tak percaya. "Plan? Like a kid? Hahaha!!"
"Kau semua fikir aku tiada perasaan ke sial?! Pergi mampus dengan plan bodoh kau tu! Ye aku tahu aku banyak salah! Tapi perlu ke balas bertubi-tubi macam ni? Nak seksa perasaan aku sampai aku mampus ke hah?!" Tengking Xylia.
Fox mengeluh. "Ok listen here. Aku tak tahu apa masalah kau dengan Lazen but dia buat semua ni untuk kau juga."
Xylia tergelak. Dia menyebak rambutnya kebelakang.
"Untuk aku? Untuk aku?! Bro stop making a joke. Tak kelakar."
Berkerut dahi Fox. Bila pula aku buat lawak pula ni? Kenapalah kedua pasangan ni gila?
"I'm not making a joke-"
"Bla bla bla! Kau bagitahu dia, aku dah give up! Sekeras mana pun aku berusaha dia tetap akan layan aku macam ni kan? Dia tetap akan buat aku rasa bersalah seumur hidup. Stop this bullshit! I'm giving up."
Xylia menolak tangan scorpian ke dada Fox.
"Kau ambil tangan bekas bos kau ni. Aku nak bla. Kau jangan nak ikut aku dalam diam pula! Aku bunuh kau kejap lagi." Dingin Xylia.
Xylia menyarungkan cardigan yang warna senada dengan pakaiannya ke tubuh badannya.
Tanpa sebarang persediaan mahupun duit dan telefon, Xylia berjalan santai meninggalkan Fox. Lantaklah lepas ni dia terpaksa jadi gelandangan pun. Yang penting dia nak lari dari segala masalahnya.
Fox melihat Xylia datar. Dia mengangkat bahunya.
"Dia lupa agaknya siapa Zion. Hm larilah sejauh mana kau nak lari. Yang penting urusan aku dah selesai. Good luck. Semoga pelarian kau berjaya sekurangnya sebulan." Fox tergelak kecil.
Dia melihat tangan Scorpian sebelum melihat scorpian yang sudah tidak sedarkan diri.
Fox mengeluh. Dia melempar tangan itu selamba ke muka scorpian.
"Ni la akibatnya bila tak sedar diri. Aigoo kesian..."
Tbc--
YOU ARE READING
𝐙𝐢𝐨𝐧𝐬𝐯𝐢𝐥𝐥𝐞'𝐬 𝐏𝐫𝐢𝐬𝐨𝐧 √√
Fantasy**•̩̩͙✩•̩̩͙*˚ 𝕰𝖛𝖆𝖓𝖘 𝕾𝖊𝖗𝖎𝖊𝖘 𝐕𝐨𝐥 𝟑˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚* •𝐅𝐨𝐫𝐛𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧 𝐋𝐨𝐯𝐞• "Let's meet again in another life... I will make sure I'll find you, my destiny..." 𝐑𝐨𝐬𝐞 ... "I love him! I rather die than to see him died...