૮꒰˵•45•˵꒱ა

868 28 0
                                    

Xylia termenung di balkoni bilik. Ada satu perkara yang menganggu fikirannya.

Telefon dikeluarkan dan nombor seseorang didail.

"I need your help!"

...

Panggilan diputuskan. Xylia mengeluh. Jujurnya hatinya sedikit lega dengan pertolongan dari seseorang.

"What are you thinking about?" Satu tangan melingkar di pinggangnya.

Xylia tersentak. Dia tersenyum nipis. Tangan Lazen disentuh dan digenggamnya.

"Honey-" Xylia dengan tenang melihat pemandangan dihadapan.

"Yes?"

"What if-..." Xylia menarik nafas panjang.

"I die because I tried to save you?" Soal Xylia. Entah kenapa dia berasa tidak sedap hati selepas mengetahui bapa kandung Lazen masih hidup.

"Hey, what are you talking about?" Lazen memutarkan tubuh Xylia menghadapnya. Wajahnya serius.

"I said what if..." Xylia tunduk tidak berani menentang mata Lazen.

"There's no what if! You can't die!" Keras suara yang dilontarkan Lazen. Sungguh dia benci dengan perkataan yang keluar dari mulut Xylia saat ini.

Xylia tersenyum nipis. "Siapa je yang tak kan mati dekat dunia ni? I pun manusia. Lambat atau cepat I akan mati juga."

Lazen berdecit kasar. Dia merungkai pelukan di pinggang Xylia dan memutarkan tubuhnya bertentangan arah dengan Xylia. Wajahnya diraup.

"Oh god! Please Xylia Bellerose! Please and please! Don't ever talk about that stupid stuff with me! I hate that!" Lazen mendudukkan dirinya di atas katil. Dia menunduk dan tangannya menutup mata.

Sepi.

Sunyi menyapa ruang bilik mereka. Xylia hanya statik berdiri melihat Lazen yang menunduk menutup matanya itu. Tubuh Lazen terhinjut-hinjut tanpa disedarinya.

Xylia menggigit bibirnya. Maybe this is not the right time to tell him?

Dia menghampiri lelaki yang telah berjaya merubah dirinya. Dia berdiri dihadapan Lazen. Kepala Lazen diusap lembut.

"I'm sorry. My fault." Lembut suara Xylia menutur kata maaf.

Diam. Lazen tidak membalas atau melihat Xylia sekilas pun.

Xylia mengeluh. Wajah Lazen diangkat supaya melihatnya. Terkedu Xylia.

"Ba-by..."

Lazen dengan wajah basahnya merenung ke dalam mata Xylia. Air matanya tidak berhenti mengalir dengan deras.

Xylia mengusap air mata Lazen. "Babyboy I'm sorry. I'm not gonna talk about that again. Please don't cry."

Lazen menggenggam tangan Xylia dan dibawa menyentuh pipinya. Matanya merenung redup ke wajah Xylia.

"Please-"

Lazen mencium tapak tangan Xylia. "Don't leave me. Aku sayang kau sangat-sangat! Aku tak boleh tanpa kau. Tolong jangan tinggalkan aku. Kalau boleh biar aku mati dulu dari kau. Sebab aku tak mampu untuk hidup tanpa kau. Tolong-"

Lazen menarik pinggang Xylia dan disembamkan wajahnya di perut Xylia. Dia teresak-esak.

"Tolong jangan berfikir untuk tinggalkan aku! Hiks..." Tersenguk-senguk Lazen di dalam pelukan Xylia.

Xylia tersenyum. Dia mengusap rambut Lazen dengan lembut. "I'm not."

Semakin erat Lazen memeluk tubuh Xylia. Dia menangis sampai tertidur kepenatan. Xylia membaring tubuh Lazen dengan perlahan di atas katil. Selimut ditarik dan diselimuti tubuh Lazen. Baru sahaja dia ingin berdiri, Lazen terlebih dahulu menahan tangannya.

"Don't leave me... Stay with me." Dia memeluk lengan Xylia.

Xylia tersenyum. Dia duduk di samping Lazen yang tertidur dengan polos. Wajah Lazen ditenung lama.

Kadang-kadang di terfikir. Kenapa dia begitu istimewa di dalam hidup Lazen sampai Lazen merayunya untuk tinggal?

Apa hebatnya wanita sepertinya? Bukankah dia tidak layak lagi berada di samping jejaka ini selepas dia berniat untuk membunuhnya?

Tapi kenapa sekarang dia berada di sini? Di rumah Lazen. Sebilik dengan Lazen dan malah Lazen memeluknya seolah tak ingin melepaskannya.

Bolehkah kali ini dia memilih untuk jadi wanita selfish yang tidak tahu malu? Hanya untuk bersama lelaki yang dicintainya.

"I love you and only you, Lazen Zionsville."











Mata Kyle serius membaca satu mesej. Dia mengeluh kasar. Semakin dibiar semakin tak tahu diri! Lantas mesej itu dihantar semula kepada Lazen.

"Aku yakin orang tua ni tak kan hidup lama. Dia sepatutnya sedar siapa yang dia tengah lawan. Bodoh!" Dengus Kyle. Lama-lama dia boleh darah tinggi sebab orang tua ni. Sudahlah tua! Bodoh pula tu! Bukannya nak berbahagia dengan anak bini sebelum mati! Pilih perang dengan anak sendiri pula!

Satu urutan terasa di bahunya. Kyle memejam mata. Tangan lembut itu digenggam dan diciumnya. Wangi!

"Stress je nampak. Kenapa ni?" Tanya suara lunak seksi itu.

Kyle menarik tangan itu. Pinggang ramping gadis itu ditarik dan didudukkan gadis itu di atas pangkuannya. Dia memeluk gadis itu erat. Leher gadis itu dicium dan dihidu dalam.

"Why you smell so good? I'm addicted to your smell, darling. It's make me calm." Gumam Kyle.

Lucy hanya tergelak. Dia membiarkan Kyle meratah seluruh tubuhnya. Kerana dia tahu, dirinya hanya milik Kyle Damiansville. Lelaki yang lebih muda darinya tapi lebih matang darinya. Dan semestinya terlalu menggoda.

"Let's go back to our room. I'm hard."
























Tbc--

𝐙𝐢𝐨𝐧𝐬𝐯𝐢𝐥𝐥𝐞'𝐬 𝐏𝐫𝐢𝐬𝐨𝐧 √√Where stories live. Discover now