Love your life until your life love you.😍😍
حب الحياة حتى تحبك الحياة.😍😍
_____________♡____________
في المخزن كان فادي مربوط في كرسي جنب اسامه، الي فقد الوعي من الضرب و ملامحه مبقتش باينه، بيدخل فريد و معاه جاد والشر باين في عنيهم، فريد بغضب:
‐جيت لقضاك يا فادي صدقني هخليك تتمني الموت و مطلهوش علي الي حصل لمراد.
ضحك فادي بإستفزاز:
-صدقني مكنتش متخيل ان كل ده هيحصل والي انا عاوزه هوصله بالسهوله دي.
قرب جاد منه و ضربه جامد:
-فعلا محدش كان متخل انك تطلع واطي كده، بس الي متعرفهوش، ان انتا والزباله ده وانتو بتخططو تأذو واحد من ولاد الراشد، كنتو بتحفرو قبكو بأديكو.
فادي كان خايف من جواه بس كان بيحاول يبان عكس كده:
-انتا متقدرش تعملي حاجه انتا و اخواتك، ده انا هوديكو في ستين داهيه.
ضحك فريد جامد من طريقه فادي:
قولتلي، مش هنقدر نعمل حاجه انا مش هتكلم واقول انا هعمل فيك ايه انا هسيب الوقت الي يحكيلك، اما عن الستين داهيه الي بتتكلم عنهم، مش لينا، ولاد الراشد محدش يقدر يقربلهم، والي قربلهم بيخصر واديك شوفت الي حصل لمدحت الطيار الي فلس وبقا مضطر يسافر ويسيب البلد، انتا بقا يا فادي الايام الجايه هتتمني تبقا مكان مدحت علي الي هعمله فيك بس اروق نفسي الاول عشان اعرف اتسلى بيك.
بيخرج فريد وجاد من المخزن وبيطلعو على المستشفي الي فيها مراد، بيقابل فريد الدكتور:
-مراد عامل ايه دلوقتي يا دكتور..؟!
الدكتور بعمليه شديده وجديه:
-حاليا الحاله مش مستقره، مافيش حاجه بيقولها غير اسم بنت اسمها منار، واضح انه متعلق بيها ولمصلحته تبقا جنبه، احنا بنديه في مهدئات عشان نقدر نسيطر على حالته لانه ممكن لقدر الله الانهيار يأثر عليه بشكل مش كويس.
قعد فريد على كرسي في ممر المستشفي وجنبه جاد، فريد بإصرار:
-لازم منار ترجع انا مش هقدر اشوف مراد بالشكل ده كفايه عليه كده، عارف انه هو الي عمل في نفسه كده من الاول، بس مش هقدر اسيبه ينهار بالشكل ده.
اتكلم جاد بحزن ويأس:
-انا طلبت منار كتير بس فونها مقفول ومبتردش على رسايل خالص، حتى فون خالتي نورا مقفول .
بصله فريد بجديه:
-اتصرف يا جاد لازم منار ترجع، انا متأكد انها بتحبه، مش هتبقا مبسوطه بحالته دي، هاتها بأي شكل انشاله حتى لو هتسافر مخصوص عشان تجيبها انتا فاهم يا جاد.
أنت تقرأ
عشق اولاد الراشد 2 ( الجزء الثاني )
Romanceلا تظل الحياه كما هي فالتغير سنه الحياه، والحياه مواقف و اختبارات، فهنيئاً لمن يجتاز الاختبار بدون خسائر، فما مصير اولاد الراشد...!!، هل سيسطيعوا ان ينجحوا بالأختبار....؟!، هل لديهم القدره علي مواجهة عقبات ومواقف الحياه....؟! هل سيصمد عشق اولاد الرا...