Uyandığımda yanım boştu.Miran gelmemişti.Nerde uyumuştu?Evdekiler gördümü onu?Ne biçim geceydi bu. Kalktım. Kiyafet seçmek için dolaba yaklaştım.Düğünden sonraki ilk gün beyaz giymeliydim
(giyindiği)
Rutin işlerimi banyoda hal etdim.Banyodan çıktım.Miran odadaydı.
"Günaydın"dedim
Yüzüme bile bakmadan"Annemler gelir kanlı çarşaf için"
Tamamen aklımdan çıkmıştı koca gözlerle ona baktım.Ne yapıcaktım şimdi?
"Ne yapıcam?ne yapmalıyım ben?"
"Hiç birşey"
"Miran ağa ne söyleyeceklerini biliyorsun,adım kötüye çıkacak"
"Ne saçmalıyorsun?Kimse Miran ağanın karısına birşey diyemez.Yapamadık dersin.Ben konuşucam senide sorguya çekerlerse aynı şeyleri söyleyelim.Korktun ve ne kadar zorlasakda olmadı"Başımla onayladım.Ama biliyorduk ki böyle geçirmek olmuyacaktı.Kapı çalmasıyla düşüncelerden ayrıldım.
"Bekle"dedi Miran
"Kim?"
"Benim oğlum çarşafı götürmeye geldim"Kapıyı açtı Nuran anneydi gelen
"Nuran anne günaydın"
"Günaydın kızım,nasılsınız?"
"Anne çarşaf yok"
Nuran anne şoka uğramış bir Mirana bi bana bakıyordu
"Nasıl yok oğlum?"
"Anne yapamadık.Denedik olmadı.Armin korkuyordu.Bende zorlamak istemedim"
"Oğlum olur mu öyle şey?Armin kızım kahvaltıdan sonra gel konuşalım bu konuyu.Biliyorsun elin adetin oğlum.Sonra demesinler kı-"
"Anne hiç kimse karımın adını ağzına almasın,alan olursa gebertirim.Adetide biliyorum ,hall edicez"Sert sesiyle söyledi
"Peki oğlum,kahvaltıya inin bari"
Nuran annenin arkasından çıktık.
Yaner hanım"Noldu?çarşaf nerde?"
"Gelinim korkmuş,yapmamış çoçukl-"
"Ne konuşuyorsun Nuran?öyle şey mi olur?Yeni adetler çıkmış başımıza.Söylemiyorki gelin hanım vermiş birine o yüzd-"
"Yenge"diye Miran öyle bağırdıki Konak titredi desem azdır."Karım hakkında ne konuştuğuna dikkat et.Ne dediysem o.Geçin kahvaltınızı yapın bu konuyu kapatın"
Babaanne"Oğlum,sizde çabuk olun.Güzel kızımla biz konuşuruz,hal edin bu gece siz"
Başıyla onayladı Miran.Gözlerinden alev çıkıyordu.Oturub kahvaltı yaptık Miran kalktığında babaanne işare yaptı arkasıyla gitmem için.
Kapıda Miran telefonla konuşuyordu"Oğlum ne yapıyım çabuk oldu olaylar.Kutlarız.Bu gecemi?Tamam.Geliriz"
"Akşam arkadaşlarımla buluşucaz.Ona göre hazırlan."
Başımı onayladım ve gitdi.
İşlere yardım etdim ve saat 5 olduğunda hazırlanmaya başladım.Babaanneye haber etmişdim.
Kısa duş aldım ve kiyafetlerimi giyinb makyaj yaptım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
kaçmadan yakalanmak (töre berdel 18+)
DiversosSesini kısarak "Çekilme diye yalvarıcaksın,inim inim inleticem seni,ev bile titreyecek" "Yapamazsın" dedim "Öyle yaparım ki kardeşim abinin altında sende benim altımda olucaksın" Berdel sonucu mardinin en yakışıklı erkeyiyle evlenme zorunda kaldı.P...