Kuala Lumpur
Kafe dua tingkat yang mewah dan mempunyai keluasan yang Agak besar dengan konsep 'Nature Organic' yang bertemakan warna coklat muda,putih dan hijau.Dekorasi kafe minimalis kerana dapat memberikan pelangan yang hadir segar dan nyaman malah kafe dipenuhi tumbuhan hijau didalam mahupun di luar kafe dengan dinding berkaca bagi memberi pencahayaan yang baik agar tidak kelihatan suram.Kelihatan pada bahagian atas kafe sing broad yang berwarna putih tulis yang terpapar "Cafe Boy's" berwarna hitam.
"Weh guys, closing nanti jangan balik lagi ye....ada something aku nak discussion dengan korang," kata hamzah pada geng-geng sepejuangan dia sambil lincah memasak.
"Alaaa aku baru nak pergi dating dengan my girlfriend....nanti dia merajuk macam mana," kata anas naufal sambil memasukan spaghetti ke dalam periuk untuk direbus.
" Eh kejap-kejap sejak bila kau ada awek ni....tak tahu pun aku...ada ke wanita nak kat engkau nas...malangnya wanita itu...aku kesian dekat dia,"sampuk fawwaz dengan muka Yang tidak percaya.
"Awek aku tu dia laju ...tak buat perangai sangat cuma kadang- kadang lah....tak macam awek ko...engkaukan memang tak reti nak cakap baik-baik kat aku ke tahulah kau dah ada buah hati....jangan hina orang yang single okay...kami ni biarlah lambat ada buah hati janji tak Salah pilih buah Yang busuk hati kan hamzah," balad anas untuk mempertahankan golongan single.
" you' re right ,it's better to wait long than marry wrong person.. wait until found right women to se my wife and good mom for my kids...kalau boleh cari yang faham agama..jangan nak main sauk je....sebab single ni golongan elimited edition tau Allah hadirkan seseorang yang halal untuk kita cintai sampai syurga," kata hamzah yang menyokong si anas.
"Dengar tu Muhammad Fawwaz Adha apa yang hamzah...kita orang ni elimited edition ...kau sorang je yang tak elimited...hahahaha kan dah setepek kena sape suruh couple kan dah tak De orang back up ," kata anas dengan gembira yelah hamzah dah bela dia sambil membuat muka menganjing.
"Hmm faham lah...aku gurau je pun anas tu yang lebih-lebih...siaplah one day nanti aku balas balik,"mata fawwaz melihat anas...sakit pulak hati dia tengok si muka anas.
"Apa tengok-tengok" anas tahu yang si fawwaz ni tak puas hati dengan dia.
"Wait ...kau kata awek engkau laju mesti kau banyak tengok cerita animation tak pun kdrama fantasi ni pastu kau jadikan dia wanita idaman macam perempuan minat kpop," fawwaz yang masih tidak faham bahasa kiasan yang digunakan oleh anas.
Nizarul memandang dengan wajah yang bosan...dia dah jemu tengok si anas dan fawwaz tu bergaduh paling teruk sekali kalau si hamzah join sekali perangai bila dah bergabung yu mahu meletop kepala dia.
"Bende engkau ni fawwaz fikir lah sikit moto kawasaki tulah awek si anas ni,"Nizarul yang berbunyi tiba-tiba.
"Entah fawwaz takkan si anas ni berawekkan monyet or harimau mahu hidup tak lama hahaha," sampuk hamzah yang sudah ketawa sebab si fawwaz dah buat muka yelah 3 vs 1.
"Dah-dah jangan nak bertengkar bukan dapat apa pun baik buat kerja..korang asyik gaduh je..hamzah tu tanya satu soalan je kelaut je lebih," Nizarul sambil tangannya menghidang makanan.
"Hamzah pasal kau nak jumpa malam ni..aku on je," ucap nizarul lagi.
"Zarul ni selalu marah-marah kita cepat kerepot baru tahu," anas yang membalas dengan nada gurau...dalam geng-geng dorang zarul yang paling normal dan matang.
"Aku pun on je, nanti cuti aq bawa 'awek' aku berjalan jauh-jauh," ujar anas lagi apabila dia melihat zarul memandangnya.
"Fawwaz kau on tak?," tanya mereka bertiga apabila tengok fawwaz diam dari tadi.
YOU ARE READING
Amanah Darimu Untuk-ku
Romantizm(Newbie) OG (Previously known As Nur Haura Aleesya) Nur Haura Aleesya × Muhammad Hamzah Al-faruq Cinta mereka tetap bersama walaupun diuji oleh sang pencipta kerana takdir milik mereka.Cinta yang diuji akan semakin mekar mewangi hingga ke syurga All...