BAB 8

205 12 2
                                    

Leana mengelipkan matanya beberapa kali untuk menyesuaikan penglihatannya dengan cahaya yang terpancar entah dari mana.

Setelah beberapa ketika, barulah dia boleh membuka matanya dengan jelas.

"Kat mana ni." Soal Leana sendirian.

Dilihat sekeliling. Di sebelahnya ada kerusi, kirinya ada sofa, ada TV and so on. Cantik juga.

Dipegang kepalanya yang terasa sakit. Ada bandage. Dia terperasan juga wayar yang bersambung di tangan kirinya. IV Drip.

Tudungnya? Sudah ditukar dengan tudung sarung berwarna hitam.

Baju dah ditukar. Ada tulisan hospital.

Otak loading jap..... Ouh.. hospital.

...98%

...99%

...100%

Congratulations!
Your brain cells have been connected.

"HOSPITAL?!!"

Leana kaget :)

Baru je Leana nak panik. Tapi tulah... Belum sempat Leana panik sepenuhnya, pintu wadnya terbuka dari luar menunjukkan dua sosok orang lelaki. Seorang memakai kemeja dark blue dan doctor coat manakala seorang lagi memakai slim fit black turtle neck shirt dan black wool coat .

Leana mula tak senang duduk.

Dalam dunia ni, ada dua benda yang dia tak suka iaitu, hospital. Dan paling dia tak suka dan tak akan pernah suka... doktor!

"Ouh, you're already awake." Kata lelaki ber-coat doktor.

" Hello My Dear, I'm Azryl Affan and I'm your doctor. Also, you can just call me Doktor Ryl or Abang Azryl. Ryl je pun boleh jugak." Doktor yang bernama Azryl menyudahkan kata-katanya dengan senyuman manis. Tapi macam lebih kepada business smile.

Business smile yang menyeramkan.

Takut dengan apa yang ada di depan mata. Leana selubung dirinya dengan selimut putih hospital kononnya mahu menyorok.

Tiba-tiba...

*Pakkk*

"Adu duhhh sakit lah anjir." Azryl menyentuh belakang kepalanya dan mengaduh sakit akibat  pukulan Xavier itu tadi.

"Aku dah kata business smile kau tu seram. Jangan ditunjuk depan budak. Tengok apa kau dah buat." Kata Xavier sambil jarinya ditunjukkan ke arah Leana yang sudah seperti burrito ketakutan.

"Ni kalau Damean dapat tahu ni, mampus kau. Aku guarantee." Sambung Xavier lagi.

"Tapi aku buat kat patient lain okay je." Kata Azryl cuba membantah kata-kata Xavier.

"Patient kau yang lain tu semuanya anak buah Damean. Memanglah dah kebal dengan creepy smile kau tu." Xavier dah geleng kepala.

"Samalah tu. Manusia jugak." Tak habis lagi Si Azryl menjawab.

"Kau ni asal yang benak ubi sangat ni."

Sedang Azryl dan Xavier berperang mulut, Leana terdengar nama abangnya disebut. Terus dia keluar dari gulungan selimut dan memberanikan diri untuk bercakap.

"Ma-mana a-abang me-mean?"

Akhirnya manusia-manusia bercoat itu berhenti bertikam lidah.

Azryl kembali kepada mode doktornya.

"Jap lagi dia sampai. Dia ada hal sikit katanya. "

Memang Tengku Damean ada 'hal' pun.

"Leana re-"

HIS STELLA Where stories live. Discover now