Prologi ► Luottamus

737 50 5
                                    

Luottamus. Luottamuksella on monta merkitystä. Toiset ymmärtävät sen kunnioitukseksi ja rakkauden annoksi, toiset pitävät sitä salaisuuden pitämisen vertauskuvana. Mutta miten minä opin tuntemaan luottamuksen l-kirjaimesta s-kirjaimeen asti? Miten opin ymmärtämään sanan luottamus, kun se minulle sanottiin? Kun Louis, elämänpilaaja, sanoi sen.

Luottamus on sitä, että uskaltaa kietoa kädet toisen ympärille, vaikka toinen voisikin tappaa sinut hetkenä minä hyvänsä. Luottamus on sitä, että uskaltaa mennä jonkun syliin ja sanoa: "Sinä kuljetat." Luottamus on sitä, ettei koskaan luovuta, vaikka onkin vaikeaa. Luottamus on sitä, että uskaltaa ottaa loikan uskoen toisen ottavan sinut kiinni. Luottamus on sitä, että uskaltaa uida tuntemattoman lammen yli toisen kehotuksesta, vaikka lammen syvyyttä ei tiedä, etkä osaa uida hyvin. Luottamus on tämä kaikki yhdessä pakkauksessa, mihin voidaan ripottaa joukkoon vielä rakkaus.

Luottamuksella on iso merkitys elämässä. Ratsastaja luottaa hevoseen, tai muuten heidän ura ei kulje. Poliisi luottaa koiraansa, tai muuten heidän matkansa pysähtyy. Kuinka pitkälle me jaksaisimme liikkua ilman luottamusta? Miten kauan me kestämme ison ja pelottavan muukalaisen rinnalla, joka on satuttanut sinua jo kerran? Miksi hänen kanssa samassa tilassa oleminen tuottaa vaikeuksia? Me emme luota häneen. Mutta miksi se taas voi tuntua ihanalta ja varmalta? Me luotamme häneen ja uskomme hänen haluavan kaikkea hyvää meille itsellemme.

Ja sitten uskalletaan kysyä, miksi vedetään niin kamala show pystyyn, jos on unohtanut illallisen, suutelee toista kuin omaa rakkautta tai jättää käymättä kaupassa. Siinä samassa hetkessä tuo kaikki, edellä mainittu voi tuntua tarpeettomalta. Et sinä luota häneen. Et sinä uskalla enää mennä hänen syliin ja antaa ohjia.

Mutta vain heikot tornit huopuvat illallisen unohtamisesta. Vahvat tornit huopuvat siitä, kun pettää kokoajan lupauksia.Suuret petokset eivät kuitenkaan ole unohtamisen arvoisia. Suuret petokset huuhtovat luottamuksen pois kuin vesiputous.Minä olen vahva, mutta en kestä sitä, että petetään lupaukset. En kestä sitä, että joku pettää minut suurella petoksella. En kestä sitä, että minut jätetään yksin. En halua olla yksin. Tarvitsen rakkautta.

- Harry Styles


Korttipakka ► Larry FanfictionDonde viven las historias. Descúbrelo ahora