(Asiye eve gider ama bahçede bütün herkes toplanmıştır.)
Asiye: NE OLUYOR BURDA!
X kişisi: Kızım sakin ol.
Asiye: Bu yangın kokusu nerden geliyor.
X kişisi: Kızım sizin evden geliyor.
Asiye: NE. ÇEKİLİN ÖNÜMDEN. ANNEEE. BABAAA. HAYIR.( Asiye içeri girmek ister mahalleliler izin vermez.)
Asiye: BIRAKIN BENİ. ANNEME VE BABAMA YARDIM ETMEM LAZIM. ANNEEE. BABAAAA. SESİMİ DUYUYOR MUSUNUZ?
(İtfaiye gelir yangını söndürür. Ambulansla Hatice ve Veli hasteneye gider. Amilata alınır. Asiye'de ambulans aracıyla hasteneye gider. Ağlamaya başlar.)
Asiye: HAYIR HAYIR ÖLMEZLER. ÖLEMEZSİNİZ. BEN EMEL'E NE DİCEM.
(3,4 Saat sonra doktor çıkar.)
Asiye: Doktor Hanım annemle babamın durumu nasıl? İyiler demi?
Doktor: Asiye Hanım biz elimizden geleni yaptık ama...
Asiye: Ama ama ne? Söylesene ama ne?
Doktor: Başınız sağ olsun. Hastayı kaybettik.
Asiye: İkisinde mı?
Doktor: Maalesef evet.(Doktor gider. Asiye yere yığılmış ağlıyordur. Annesi ve babası morga götürülmek üzere dışarı çıkarılır.)
Asiye: Bi saniye. Anne beni nasıl barıkatınız ya. Anne hadi uyan hadi kalk eve gidelim hadi. Anne ben Emel'e ne dicem anne. O daha çocuk anne lütfen kalk. Anne yalvarıyorum kalk. Babam baba hani sen güçlüydün hani bizi bırakmıcaktın hadi hadi baba eve gidelim. Ben ikinizide burda bırakamam. Anne baba hadi kalkın lütfen ya lütfen.
Hemşire: İzninizle.(Hemşire gider. Asiye parka gider bankta oturur ağlar.)
Asiye: Ben şimdi ne yıpıcam? Emel'e nasıl anlatıcam? Nasıl küçük bir kız çocuğuna annemiz ve babamız öldü dicem? Nerde yaşıcaz? Sokakta mı? Akrabalarımızda mı? Komşularımızda mı? Niye beni bıraktınız ya niye? Allah'ım ne olur bana bı çıkış yolu göster. Lütfen. Sana yalvarıyorum bana bu çıkış yolu göster.
(Dorukta parktan geçerken Asiye'yi görür.)
Doruk: Selam.
(Asiye hemen gözyaşını siler.)
Asiye: Selam. Sen nereden çıktın.
Doruk: Burdan geçiyordum. Sani gördüm selam veririm dedim. İyi misin?
Asiye: Biliyormusun bende bu sorunun cevabını bilmiyorum.
Doruk: Anladım. Yalnız Asiye sen hiç iyi gözükmüyorsun. Bana anlatmak ister misin? Bi sıkıntın var gibi belki ben yardım edebilirim.
Asiye: Niye sana anlatıyor muşum? Seni tanımıyorum ki?
Doruk: Doruk Atakul ben. Sende galiba Asiye Erendin demi.
Asiye: Hafızan güçlüymüş doğru bildin.
Doruk: O zaman tanıştık demi.
Asiye: Evet tanıştık ama ben sana güvenmiyorum. Benim güvenimi öyle kolay kolay kazanamazsın.
Doruk: Hmm. Tamam o zaman en kısa sürede senin güvenini kazanıcam. Neyse hava soğuk olmaya başladı. Evinin adresini verde seni eve götürüm. Tabi istersen.
Asiye: Yok sen git ben birazdaha durucam. Görüşürüz.
Doruk: Görüşürüz.(Doruk gider. Emelin okuldan çıkış vakti gelmiştir. Asiye Emeli almaya gider.)
Asiye: Emel canım nasıl geçti okul.
Emel: Güzeldi abla.
Asiye: Parka gidelim mi ablacım orda biraz oyun oynarsın.
Emel: Olur abla.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kimsin
RomantizmAsiyenin ailesi borcu yüzüne zorla evlenmek zorunda kalıyor bakalım Asiyenin bu zorluklara karşı nasıl hayatta kalacak.