Dit hoofdstuk is voor de verandering wat langer met 3 pov's.
pov Raoul
We hebben net een insta post geplaatst dat we iemand voor hoofd productie nodig hebben die ook een beetje in beeld wilt. En we hebben een stagiaire die uiteindelijk misschien vaste bij editor wordt nodig we hebben binnen een dag al 15 aanmeldingen gehad voor beide we hebben de beste van de twee dingen gepakt en als zij niks zijn of niet op komen dagen gaan we naar de volgende we hebben een of andere Emma en als tweede saar voor editor en Lara of Sietske voor productie.
pov Emma
Ik heb een week geleden een soort halve date gehad met Rob iemand die bij de Bankzitters zit de avond toen hij me thuis had afgezet was ik op mn telefoon op YouTube gaan kijken en zag ik dat inderdaad veel mensen hun volgen ik ben ze op YouTube en insta gaan volgen en ik zag op hun insta dat ze via LinkedIn 2 mensen zochten en ik zoek nog een stage plek. Dus ik heb ze een aanmeld mail gestuurt met wat ik tot nu toe aan portfolio werk heb. Ik had eigenlijk verwacht dat ik geen reactie zou gaan krijgen. Maar een paar dagen geleden hebben ze me een mail gestuurd dat ik de beste ben en dat ik op gesprek mag komen. Als ik niet kom opdagen heb ik alleen geen kans meer en hebben ze een tweede keuze. het is nu 8 uur en ik moet om 10 uur daar zijn maar ik moet een uur reizen en nog even wat dingen doen als make-up en een luchtje want moet natuurlijk wel een goede indruk maken. Een half uurtje later ben ik klaar ik loop naar het station en pak de trein naar utrecht. Vanaf daar loop ik nog 10 minuutjes naar hun kantoor. Ik ben er een kwartier van tevoren. Er is nog iemand anders met blijkbaar de naam lara want dat wordt nog al hard gezegd. Ik denk dat zei het niet gaat worden. Ik zit in een stoel te wachten. Het meisje van het vorige gesprek loopt de kamer uit. Die is het duidelijk niet geworden denk ik bij mezelf. Er komt een man uit het kamertje. Hij zegt dat hij Raoul de Graaf heet en dat de meeste mensen hem Roel noemen. De man is gemiddelde lengte (kon niet vinden hoelang raoul is) ergens in de 180 heeft een beetje een klein buikje en een goede volle baard. Hij vraagt of ik koffie wil. liever thee zeg ik. dat kan ook zegt Raoul.(kleine skip naar t einde van t gesprek want het is gw een standaard sollicitatie gesprek.) Ik heb het gevoel dat het opzich wel goed ging en dat ik misschien aangenomen wordt. Ik hoor het morgen. Omdat ik toch in Utrecht ben kan ik net zo goed even een broodje halen bij Backwerk en even de mall in. Ik neem een bagel met zalm en een redbull. Daarna ga ik hoog Catharijne in. Ik koop daar 2 truien en een paar lange broek een sd kaart en een spel voor de playstation 5. Als ik klaar ben met shoppen ga ik weer naar huis. Als ik thuis ben is het 15 uur en ga ik er een hangdag van maken. Ik loop naar de winkel en koop daar een diepfries pizza chips en m&ms ik ga een halve harrypotter marathon houden wat in mijn geval betekent de eerste 3 films wat rond de 8 uur duurt en dus betekent dat ik om 11 uur klaar ben en dan duik ik lekker mn bed in.
pov Raoul
ik heb net 2 sollicitatie gesprekken gehad en heb een redelijk goede indruk. We gaan Emma denk ik aan nemen en Lara wordt het sowieso niet dus ik ga Sietske een mail sturen en als die het niet wordt ga ik een nieuwe vacaturen openen ook stuur ik Saar een mail dat zij niet hoeft te komen
(de 4 mails achter elkaar)
Beste, Emma
we hebben onze keuzen gemaakt jij wordt de nieuwe stagiaire van team bankzitters de editors. Als je het goed doet in team Bankzitters en je wilt het mag je direct na je studie bij ons in loon dienst komen denk goed na over die keuze want dan krijg je een jaar contract.
met vriendelijke groet,
Raoul de Graaf team bankzitters(de mails zijn een beetje ingekort maar wel duidelijk.)
Beste, Lara
we hebben overlegd en zijn tot de conclusie gekomen dat jij niet de geschikte kandidaat bent die in de vacature past
met vriendelijke groet,
Raoul de Graaf team bankzitters.Beste, Sietske
de vorige persoon die bij ons op gesprek was is het niet geworden jij bent de eerst volgende die in aanmerking komt om baan te nemen. Heb jij morgen om 12 uur een gaatje in je agenda zo niet laat het ons weten dan plannen we samen een andere afspraak ben je bij een andere baan aangenomen laat dit dan ook weten en laat het als je wel komt ook even weten. Maar weet wel we hebben het liefst dat deze Vacature zo snel mogelijk weg is want omdat het hoofd productie is licht het een beetje stil want de assistenten en mensen onder de functie mogen / kunnen niet alles.
met vriendelijke groet,
Raoul de Graaf team bankzittersBeste, Saar
helaas is er al een persoon gekozen voor de functie je hebt dus geen kans meer op de baan en de andere banen zijn al opgevuld als je perse bij ons stage wilt lopen en het past houdt onze insta in de gaten daar zullen we posten als we iemand zoeken.
met vriendelijke groet,
Raoul de graaf team bankzitters(de volgende dag)
pov Sietske
het is 10 uur ik heb gisteren een mail gekregen dat ik misschien bij bankzitters mag gaan werken dat ik in ieder geval op sollicitatie gesprek mag. Ik kijk al redelijk lang bankzitters en het leek me altijd al leuk om bij of met hun te werken. Het gesprek is om 12 uur dus heb nog 2 uur maar ik woon bij Utrecht niet in Utrecht maar een kwartiertje met de trein. Ik moet ook nog even mijn make-up en haar een beetje doen en nog snel even wat ontbijten. Ik ben daar om 11 uur klaar mee dan ga ik naar het station met de fiets. Ik ben daar om 1115 aangekomen de trein komt over 5 minuten. Ik ben om 1135 in Utrecht loop nog 10 minuutjes naar het kantoor en ben er een kwartiertje van tevoren. Ik zeg dat ik er ben en ga in de wacht stoel zitten. Raoul komt na 2 minuten al naar me toe gelopen. Hij vraagt of ik koffie wil en ik zeg dat ik liever thee wil. Dan begint het gesprek het zijn van die standaard vragen. Waarom wil je hier werken welke opleiding heb je gedaan hoe heb je ons gevonden dat soort dingen. Het gesprek duurt een uurtje omdat ze veel vragen stellen want ze willen niet dat er fangirls ofzo bij hun gaan werken wat ik snap maar daardoor duurt het lang. Als we klaar zijn zegt Raoul dat hij gaat overleggen met de andere jongens en dat ik zo mail krijg en dan maandag mag beginnen als ik ben aangenomen. Ik ga met de trein terug naar mn huis. Als ik de deur binnen stap zie ik mail op mn telefoon.
(de mail)Beste, Sietske
We hebben goed nieuws voor je je bent aangenomen bij team Bankzitters. Je wordt dus onze hoofd productie persoon dus jij besluit met wat andere mensen wat we gaan doen. Je krijgt x euro per maand en je krijgt eerst een maand inwerken en daarna als je er nog bent een jaar contract.
vriendelijke groet
Raoul de Graaf team BankzittersIk ben heel blij want ik heb nu weekend en daarna mag ik werken.
*dit was het hoofdstuk er zijn dus 2 mensen aangenomen Sietske en Emma.*
JE LEEST
de edit slet
Fanfictionlynn is fan van de bankzitters en is als beroep editter ze heeft een vacature van bankzitters getekent als hoofd editter omdat anton ontslag genomen heeft wat er uiteindelijk gebeurd lees je disclaimer klein beetje smut soms t wordt duidelijk aangeg...