Hoofdstuk 4.

543 14 2
                                    

*==*
Haii, ik lees dit dus nu en ik heb het even aangepast want ik wil voor Matthy een betere outcomming doen, dus ik heb ff dingen verwijderd. Ik zou het hoofdstuk dus even overnieuw lezen en gewoon vergeten dat Matthy al uit de kast kwam.
18 november 2023.
*==*

POV: Robbie

Ik word wakker en zie dat Matthy naast mij ligt. Ik blijf liggen totdat hij wakker wordt. "Goeiemorgen." Zeg ik. We stappen uit bed kleden ons aan en we hebben ons dagelijkse ochtend routine: eten, schoenen aan en naar kantoor We rijden samen want de jongens hebben gister ook gezien dat we samen weg reden De jongens weten natuurlijk niet dat ik al 2 weken bij Matthy slaap voor zijn gezondheid.  We zitten in de auto, Ik begint met praten. "Matthy, Jamie heeft het uitgemaakt."
"Hoezo? en wanneer?" "Ja, we waren het met meerdere dingen niet eens met elkaar we zijn nu gewoon vrienden en we spreken elkaar wekelijks. Ze heeft het vorige week uit gemaakt." Zeg ik. "Het is wel fijn dat je nog contact hebt en je weet dat ik er voor je ben." Zegt Matthy
We rijden verder naar kantoor met muziek op en verder word er niets meer gezecht. Ik ben bij mijzelf aan het denken over Matthy en mij, hoe we vanacht in hetzelfde bed hebben geslapen, hoe fijn dat eigenlik wel niet was. Val ik voor mijn beste vriend? Vanavond ga ik weer gewoon naar mijn eigen huis toe dan kan ik uitzoeken wat ik voel.

De dag is weer voorbij, ik merk wel dat ik wat vaker naar Matthy heb gestaart dan normaal. We hebben een optreden in Lelystad. Dus we rijden daar heen in de bus. Ik zit naast Matthy helemaal achterin. Ik kijk naar hem, terwijl hij naar buiten kijkt.

We hebben een super leuk optreden gehad in Lelystad Corneel.
Na afloop loop ik naar russo toe. "Hey Rut kan ik jou ff wat vragen?"
"Ja tuurlijk man, jij altijd."
"Ik wou wel een keer weer een nummertje maken samen." Zeg ik.
"Ja, prima gaan we doen, wanneer?"Ja maakt mij niet uit ik kan eigenlijk altijd." Zeg ik. "Kan je morgen?" Vraagt Rutger. "Ja joh, waarom niet. We hebben geen opnamens of iets anders." "Let's go, doen we dat." Zegt Rutger.

We zijn nu onderweg naar kantoor want daar staan alle auto's. Ik zou vanavond naar huis rijden dus dat ga ik ook doen. "Doei iedereen!" Roep ik. Ik krijg een paar doei's terug, ik stap in mijn auto en rij weg.

Volgende dag

Ik zit om 10.00 in de auto om naar Rutger te gaan het is ongeveer een uur rijden. Ik heb slecht geslapen vanacht, ik wou elke keer dat Matthy naast mij lag. Ik zet muziek op en probeer met wat zinnen te komen en dan ben ik er al.

"Hey, hoe gaat het?" Vraagt Rutger wanneer uit de deur open heeft gedaan. "Mwa, kan beter." Zeg ik.
"Laten we naar boven gaan."
"Oke, wat had je in gedachten?" Vraagt Rutger.
"Oke, dit gaat even een verhaal worden, wat je aan NIEMAND mag vertellen. Ik val op mannen." Zeg ik. "Ik vind het fijn dat je eerlijk ben maatje, ik vind dit toch helemaal niet erg. Als je ergens mee zit moet je dit altijd zeggen." Zegt Rutger "Dankjewel." Zeg ik. "Maar er is meer want ik ben dus verlieft.." Zeg ik. "Ik heb veel tijd met hem gespendeerd en weet het zeker, ik wil met deze persoon zijn." Vertel, ik. "En daar wil je een nummer over maken? Dit zijn echte gevoelens toch niet dat je dit als onderwerp hebt bedacht in de auto?" Vraagt Rutger. "Nee, compleet echte gevoelens." Zeg ik. "Oh, en trouwens hij weet niet dat ik homo ben..."
"Oke er is dus werk aan de winkel."

Na een uur hebben we een beat en word ik gebeld door Matthy.

"Rut doe ff snel die muziek uit!" Zeg ik, is even belangrijk.
"Oke." Rutger zet de beat uit en ik loop naar de gang toe en ik neem op.

Robbie
"Hey, wat is er?"

Matthy
"Niets ben gewoon benieuwd wat je aan het doen bent. Ik heb de hele dag niet van je gehoord."

Robbie
"Ik ben met Rutger."

Matthy

"Ohh.."

Robbie

"Wat is er gaat het wel?"

Matthy
"Jazeker, niets aan de hand hoor."

Robbie
"Ik ga weer verder."

Matthy
"Tot morgen."

Hij heeft opgehangen, dus ik loop terug de kamer in.

"Nou we kunnen weer verder." Zeg ik. "Was dat hem?" Vraagt Rutger.
"Ehh.." Stamel ik. "Ja dus." Hij kijkt weg met een glimlach.

Om 21.00 is dan eindelijk het nummer af. Het is subtiel, zodat mensen het kunnen luisteren en niet kunnen weten waar het overgaat.

*==*
Omg ik heb zojuist mijn eerste hoofdstuk ge-upload. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Nou doeii
Groetjes -M-
*==*
Omg ik schrijf dit nu op 15 nov. Ik heb dit hoofdstuk al lang gemaakt maar ik heb al 100 reads dankjullie wel allemaal.
Laat ook zeker een reactie achter.
*==*

Woorden: 907

Wat Als? MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu