"Oh ja, ik weet niet of jullie elkaar al hebben ontmoet maar Robbie dit zijn Jesse en Jaïr, Jesse en Jaïr dit is Robbie." Stel ik ze aan elkaar voor. "Leuk jullie te leren kennen." Zegt Robbie.
*==*
22 December 2023POV: Matthy
De rest van de avond spelen we spelletjes en kijken we films."Zullen we zo gaan slapen?" Vraag ik. Het is ondertussen al twaalf uur. Ik zie dat Robbie moe wordt. Niet door de jongens, maar hij zit nog steeds in zijn herstelproces. "Ja is goed, zullen we eerst nog even chocomel drinken?" Vraagt Jesse. "Ja prima. Kunnen jullie die dan maken dan zorg ik dat Robbie in bed ligt." Ik begin met het klaarleggen van de matrassen. "Jess! Wil jij op de bank liggen?" Vraag ik. "Ja, is prima." hoor ik vanuit de keuken.
Ik leg Robbie op het buitenste matras, met zijn rolstoel er naast. "Weet je zeker dat je niet in mijn bed wil slapen?" Vraag ik als de jongens drinken maken in de keuken. "Matt ik weet het zeker en naast dat wil ik weer naast jou slapen." Antwoord Robbie. Ik moet blozen. Ik kijk snel weg zodat Robbie het niet ziet, natuurlijk ziet hij dit wel. "Moet je blozen, meneer?" Vraagt Robbie.POV: Ezra
Ik ben met jaïr en Jesse warme chocolade melk aan het maken voordat we naar bed gaan. Ik wil net naar de woonkamer lopen als ik zie dat Matthy Robbie vasthoudt om om het matras te leggen. Mijn gevoel zegt dat ik even moet wachten. Ik hoor niet wat Robbie zegt, maar ik zie wel dat Matthy begint te blozen. "Jes, kom eens kijken naar dit." Zeg ik. Jesse komt aanlopen. "Wat is er Ez?" Vraagt Jesse. "Kijk even naar Matthy." Jesse kijkt naar Matthy en ziet ook dat hij aan het blozen is. "Heeft Robbie hem laten blozen?" Vraagt Jesse. "Eh ja." Zeg ik een beetje verbaast.
POV: Robbie
We hebben chocolade melk gedronken en nu liggen we allemaal in bed. Ik lig naast Matthy. Ik lig met mijn gezicht naar hem toe. Iedereen slaapt al, ik kan niet in slaap komen. Hij is zo knap, ik heb zoveel geluk dat ik hem heb ontmoet. Ik zie hem bewegen. Hij opend langzaam zijn ogen. "Hey, kan je niet slapen?" Vraagt Matthy. "Nee, niet echt." Antwoord ik. "Kom hier." Antwoord Matthy terwijl hij zijn arm opend. Ik kruip in zijn armen en sluit mijn ogen. Ik voel de veilige armen om mij heen en al snel val ik in slaap.
23 December
POV: Ezra
Ik ben natuurlijk zoals altijd als eerste wakker. Ik kijk om mij heen en besef dan dat ik bij Matthy thuis ben. Dan zie ik Robbie in de armen van Matthy liggen. Ik heb een blij gevoel. Matthy was gister zoveel vrolijker dan dat hij was dat hij langs kwam. Ik ben blij voor hem, het maakt mij niet uit op welk geslacht hij valt, ik wil gewoon dat hij gelukkig is. Ik maak foto, het is heel schattig geworden. Ik stuur hem naar Matthy toe. 'Super schattig❤️❤️' Zet ik er bij. Ik hoor een plingetje van Matthy zijn telefoon. Ik doe snel mijn ogen dicht als ik zie dat Matthy beweegt. Ik doe ze ligt open en zie dat Matthy op zijn telefoon kijkt, hij begint te blozen. Hij kijkt mijn richting in, dus ik doe mijn ogen gou weer dicht. Als ik na 5 secondes weer beweging hoor kijk ik nog even. Ik zie dat Matthy is omgedraaid, hij geeft een kusje op het hoofd van Robbie. Ik glimlach, ze passen goed bij elkaar. Ik doe nu ook mijn ogen dicht en ik draai mij om. Ik val niet meer in slaap, dus ik ga maar wat scrollen op insta.
Na een half uur hoor ik iemand wakker worden. Ik kijk op en zie dat Jesse wakker is. "Goeiemorgen." Zeg ik. "Goeiemorgen jongen." Antwoord Jesse. "Zullen wij het ontbijt al klaarzetten?" Vraagt Jesse. "Ja, is goed." Zo lopen we naar de keuken toe en ik zie dat Matthy zijn armen niet meer om Robbie heeft. Ik zeg ook niets tegen Jesse, dat moeten ze zelf maar doen. We dekken de tafel. "Ez? Weet jij waar de broodjes liggen?" Vraagt Jesse. "Ja, daarzo." Antwoord ik terwijl ik de la aanwijs. Jesse legt de broodjes in de voorverwarmde oven en dan hoor ik iemand steunen en kreunen. We kijken elkaar aan en dan lopen we naar de woonkamer. We zien dat Robbie in zijn rolstoel probeert te komen, dar lukt daarintegen niet. Jesse print zowat naar Robbie toe en helpt hem omhoog. Hij zet hem in de stoel. "Bedankt Jes." Zegt Robbie. "Geen probleem. Gewoon roepen wanneer je hulp nodig hebt. We zijn er nu toch allemaal." Antwoord Jesse. Matthy en Jaïr worden nu ook wakker door al het geluid. "Lukt het?" Vraagt Matthy. "Ja, het gaat." Gniffelt Robbie. "Zullen we ontbijten? Ik heb honger." Vraagt Jaïr.
POV: Jesse
We zijn klaar met ontbijten het was erg gezellig. "Zullen we zo gaan? Ik breng je wel thuis Ez." Zeg ik. "Dankjewel Jes." Antwoord Ezra. "Mag ik ook meerijden?" Vraagt Jaïr. "Tuurlijk." Antwoord ik.
We zitten in de auto onderweg naar mijn ouders, waar Ezra nog woont. "Vinden jullie ook dat Robbie en Matthy zo goed bij elkaar passen?" Vraagt Ezra. "Hoe bedoel je?" Vraagt Jaïr. "Nou gewoon, hoe ze elkaar aanvullen." Zegt Ezra. "Ik snap wat je bedoeld Ez." Zeg ik. "Het zou mij echt niet uitmaken. Ik zou het erg leuk vinden om Matthy gelukkig te zien." Ga ik verder. "Nu ik er over nadenk, zijn ze wel een goed duo. Misschien wel meer." Zegt Jaïr. "Ik zou het heel leuk vinden om Robbie in onze familie te verwelkomen." Verteld Ezra.
POV: Robbie
Het is ondertussen toch wel half 3 dat ze pas weg waren.
"Zo, rust. Niet dat ik het erg vond. Ik vond het juist heel leuk dat ze er waren." Verontschuldig ik mij gelijk. "Dat weet ik ook wel, Robje." Zegt Matthy.
Ik zet mijn rolstoel naast de bank neer en hijs mijzelf op de bank. Ik lig nu languid op de bank en ik open mijn armen. "Matt, kan je bij mij komen liggen?" Vraag ik. "Tuurlijk kan ik dat, maar wil ik dat ook?" Zegt Matt uitdagend. Na even met puppy ogen gekeken te hebben, komt Matt dan toch eindelijk bij mij liggen.
Zo liggen we de hele dag films te kijken en te knuffelen.
Het is ondertussen 18.00 en we hebben eten besteld.
*Ding dong*
"Ik doe wel open." Zegt Matt. De deur gaat open. "Hey, ik wist niet dat jij hier woont. Mag ik een foto?" Vraagt de bezorger, die waarschijnlijk ook een fan is.
Matt maakt een foto en neemt het eten ook aan."Zo we hebben het eten." Zegt Matt terwijl hij de woonkamer binnen loopt.
We eten ons eten op en liggen nog langer op de bank. We gaan 3 uurtjes na het eten naar bed toe.
"Kom ik til je naar boven." Matt tilt mij op en loopt naar boven. "Mijn bed?" Vraagt Matt. "Jazeker." Antwoord ik. Matt loopt naar zijn bed en legt mij er in. "Dankjewel." Zeg ik. Matt gaat naast mij liggen en opent zijn armen, ik kruip er in en ik val rustig in slaap.
*==*
Het al lang geleden dat ik gepost had door mijn vakantie en het gevoel van weinig motivatie. Sorry daarvoor maar toch voor jullie een deeltje. Ik hou van jullieWoorden: 1249
JE LEEST
Wat Als? Mabbie
FanfictionWat als Matthy en Carolijn uit elkaar gaan, omdat Matthy uit de kast komt? Wat als Robbie ook na een ontdekking uit de kast komt. Hij is homo, hij houd van Jamie maar toch meer als vrienden. Wat als het niet goed gaat met Matthy na zijn hart gebroke...