1 Februari
-
Het is ondertussen een maand later, we vertrekken vandaag naar Zwitserland met de bankzitters. We gaan op skievakantie, natuurlijk maken we hier ook een weekvlog van. Robbie kan al weer volledig lopen, hij moet wel voorzichtig doen. Hij gaat wel skieën, maar hij kan altijd stoppen als hij er last van krijgt.
-
POV: Matthy
"Robbie! Heb je alles ingepakt?" Roep ik naar boven. "Ja, ik ben bijna klaar!" Hoor ik Rob roepen van boven. Het is half 3 s'ochtends en ik moest zorgen voor ontbijt voor iedereen.
Even later zitten we in de auto en zijn we onderweg naar kantoor. Als we er zijn, zie ik dat iedereen er al is. "Zullen we naar binnen?" Vraagt Robbie. "Ja, tuurlijk." Antwoord ik. We nemen de lift naar boven. "Hey, jongens. Leuk dat jullie er zijn." Zegt Koen. "Wacht, ben ik nu de enige hier die single is? Godverdomme zit ik een hele week tussen allemaal kleffe stelletjes." Gaat Koen verder. We moeten allemaal lachen, want niet alleen de bankzitters gaan mee ook Charlotte en Lieke zijn ook mee. "Dus wie gaat bij wie in de auto?" Vraagt Raoul. "Wij kunnen wel bij jullie in de auto." Zegt Milo. "Ik vind het prima, ik kijk ook even mijn lieftallige vriendin aan." Zegt Raoul. Ik schiet in de lach. "Ik vind het ook prima hoor." Zegt Lieke, terwijl ook zij in de lach schiet. "Ja nee, ik moet toch niet bij het klefste stel van allemaal. Dan ben ik net een kind die achterin zit." Zegt Koen, waardoor we nog harder beginnen te lachen. "Hoeveel plek hebben jullie trouwens nog over in jullie kofferbak?" Vraagt Koen onschuldig. "Nou ik hoop genoeg, want zo te horen heb jij veel spullen bij je." Antwoord Robbie.
"Zullen we de video starten?" Vraag ik. "Ja doen we." Antwoord Milo. "Hallo damens en heren en alles wat er tussenin zit. Wij nemen jullie deze week mee op wintersport. Dan hoor ik jullie al denken wie gaan er allemaal mee, dus we gaan even een voorstel rondje doen." Hij richt de camera op zichzelf en gaat weer verder met praten. "Ik ben het SSTROOPMANNETJE!!! en ik ga lekker skieën." Hij loopt naar mij toe en zegt dat ik moet beginnen met praten. "Oh ik ben Matthyas, niet dat jullie dat niet weten maar ja. Ik ga lekker skieën." Zeg ik. "Ha die Rob je bent er ook weer bij." Zegt Milo terwijl hij naar Robbie loopt. "Hahaha. Ja ik ben er ook weer bij ik ben helemaal genezen. Ik ga snowboarden." Zegt Robbie.
Zo gaat Milo langs iedereen ook Lieke en Charlotte slaat hij niet over. Raoul en Lieke gaan skieën, Koen gaat ook skieën en Charlotte gaat snowboarden.
We gaan de spullen inladen, dus we lopen naar beneden. "Jezus Koen! We gaan 1 week weg je hoeft niet heel je huis mee te nemen." Zeg ik als ik de spullen van Koen zie. Robbie had het al eerder gezien dan mij, dus die had de camera er al bij gepakt. "Sorry, maar ik mag echt niet stinken hoor gewoon 3 verschillende skiepakken. Je weet maar nooit wat voor lekkere chickies daar zijn." Zegt Koen. We moeten allemaal lachen, het word versterkt door de echo in de garage.
Ik begin met rijden en ik hoor gelijk dat Koen en Robbie beide in slaap zijn gevallen. Ik zet rustig muziek aan om niet in slaap te vallen. Na ongeveer 3 uur, het is nu half 8 en ik stop bij een tankstation om een koffie te halen. De gasten liggen nog te slapen, ik loop naar binnen en ik haal 3 koffie. Ik betaal en loop terug naar de auto. Koen en Robbie zijn nu ook wakker. "Hey zou ik nu rijden?" Vraagt Robbie. "Ja graag, dan kan ik even slapen." Antwoord ik.
-
Na een hele lange rit zijn we er dan eindelijk. We hebben ongeveer om de 4 uur gewisseld met rijden. Ik doe de deur open en wij waren als eerste de andere zouden over een uurtje er zijn, die waren perongeluk verkeerd gereden. Ik hang mijn jas op de kapstok en open de deuren ernaast. Hier zijn 2 deuren met de eerste een wc en de andere een douche cabine. Ik loop door de deur naar de keuken, je kan doorlopen naar de woonkamer. De keuken is opgesplitst in 2 stukken, daartussen is een deur. Je komt uit in een gang waar links een trap is naar boven, daarnaast is een badkamer met een bad en toilet. Ik loop verder een kamer in met een 2 persoons bed. Er zijn nog 2 kamers waarvan 1 hele grote en 1 hele kleine.
Ik loop naar boven de trap op en het is een hele grote ruimte met een aantal deuren. Ik start met de deur gelijk voor me, daar is nog een badkamer met een douche en een toilet. Er is ook een kamer met een pingpong tafel. Ik loop de grote ruimte weer in. Ik loop over de drempel, waar de kleinere woonkamer is. Hier zijn de andere drie deuren. Alle 3 slaapkamers met 2 persoons bedden. 1 aan de linkerkant en 2 aan de rechterkant.
-
Ja dit is een huis waar ik zelf ben geweest, maar dit was even het beste om zelf te omschrijven. Ik ga al 3 jaar achter elkaar met 4 gezinnen daarheen dus het is een super groot huis. Nogmaals het is veel te groot voor deze gasten, maar hieruit kan ik het beste schrijven. Dit is vrij nutteloze informatie hoe het huis er uit ziet, maar toch ook wel belangrijk.
-"Robbie! Heb jij alles al gezien?" Roep ik. "Ja, ik was boven gestart." Antwoord Robbie. Ik loop weer naar beneden en ik help Robbie en Koen met het uitladen van de auto. "Aangezien we hier toch als eerste zijn, ga ik het beste bed uitzoeken." Zegt Koen. "Ook heb ik geen zin om 3 koffers de trap op te tillen dus ik zoek wel een kamer beneden uit." Gaat Koen verder. Robbie loopt al met zijn spullen de trap op. "Zullen wij helemaal achterin links?" Vraagt Robbie. "Ja is goed." Antwoord ik. Ik loop achter hem aan. We leggen onzo spullen op het bed. We horen de andere nu ook binnen komen, dus lopen we naar beneden. "Hey jongens, jullie zijn er." Groet ik ze. "Wij hebben onze spullen in de kamer boven aan de linkerkant gekozen. Er zijn beneden wat kamers, daar heeft Koen onderanderen voor gekozen." Legt Robbie uit. "Top man. Zullen wij naar boven gaan?" Vraagt Raoul aan Lieke. "Wat doen we met filmen?" Vraag ik. "Als jullie kunnen verdergaan en laten zien dat we zijn aangekomen, dan zou dat top zijn." Zegt Raoul. "Is goed, zullen we gewoon een rondleiding geven en dan morgen ook filmen als 1e video?" Vraag ik. "Prima idee." Zegt Milo.
Zo gaan we aan de slag. Milo en Charlotte hebben er voor gekozen om beneden te slapen en Raoul en Lieke lopen naar boven. "Hey mensjes, we zijn nu in het huisje aangekomen. We zullen jullie een rondleiding geven." Zegt Robbie. Ik loop met Robbie mee terwijl we alles laten zien.
We warmen nog knakworstjes op en eten dat als avondeten, daarna spelen we nog regenwormen en beverbende. Daarna gaan we dan toch slapen.
*==*
Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Sorry dat ik lang niet heb gepost, maar ik had een toetsweek en ik heb ook erg weinig motivate. Het boek zal waarschijnlijk na deze vakantie daarom ook ten einde taken, sorry alvast.Woorden: 1256
JE LEEST
Wat Als? Mabbie
FanfictionWat als Matthy en Carolijn uit elkaar gaan, omdat Matthy uit de kast komt? Wat als Robbie ook na een ontdekking uit de kast komt. Hij is homo, hij houd van Jamie maar toch meer als vrienden. Wat als het niet goed gaat met Matthy na zijn hart gebroke...