2 Februari
-
POV: Robbie
Ik word wakker door de wekker. Ik lig in de armen van Matt. "Goeiemorgen Robje, lekker geslapen?" Vraagt Matt. "Tuurlijk, ik lig altijd lekker in jou armen." Antwoord ik.
Na even gelegen te hebben, staan we op en lopen we naar beneden. Ik dek de tafel en Matt gooit de broodjes in de oven. Als we allemaal aan tafel zitten start ik de camera. "Goeiemorgen mensen. We zitten nu lekker aan het ontbijt. We gaan zo spullen huren en lekker de piste op. Hebben we er zin in?" Vraagt Robbie aan ons. "Nou ik moet nog even wakker worden hoor." Zegt Koen knorrig. We lachen er om en eten ons ontbijt op.
We doen onze skiekleding aan. "Wat vind je van mijn skiepak?" Vraag ik. "Mooi! Niet alleen het skiepak hoor ook alles wat er in zit." Antwoord Matt. Ik moet blozen. We lopen naar beneden. Koen komt de keuken in lopen. "Koen wat heb jij aan?" Vraagt ik lachend. Koen heeft een gucci skiepak aan. "Ik heb er ook nog 1 van Louis Vuitton." Zegt Koen. "Hoe kom je er bij." Zegt Matt. Ik lach mij dood. Lieke en Raoul komen ook binnen. "Koen.. bijzonder pak." Zegt Lieke verbaast. Als Milo en Charlotte er ook zijn stappen we in de auto's. Raoul heeft een dakkoffer waar alle skie's en snowboards in kunnen.
We rijden naar een kinder piste en we zetten daar de auto's neer, vanaf daar lopen we naar de verhuur toe.-
Nu is er een gesprek in het frans, de vertaling zal ik in de reacties zetten. Als het er nog niet staat zal ik ff wachten met lezen. Nou veel plezier nog.
-Matt loopt als eerst naar binnen. Gelukkig is er niemand, dus we kunnen gelijk aan de slag.
"Bonjour, nous avons loué cinq paires de skis et deux snowboards et nous viendrons les chercher."
Zegt Matt zonder stotter tegen de man. De jongen die normaal mensenschuw is en nu gewoon een gesprek in het Frans begint."D'accord. Si vous souhaitez venir à trois essayer des chaussures de ski et vous asseoir sur ce banc." Antwoord de man.
"Oke jongens er moeten drie mensen naar voor komen en op dat bankje zitten om skie schoenen te passen." Vertaald Matt. "Matthy hoe kan je zo goed Frans?" Vraag ik nadat ik ben bijgekomen van de, toch wel aantrekkelijke, taal die Matt ineens weet te spreken. "Ehh, ik heb een korte studie gedaan tussen de middelbare school en mijn opleiding." Antwoord Matt terwijl Koen, Lieke en Raoul op het mini bankje gaan zitten. Matt draait zich weer om. "Welke maten hebben jullie?" Ze geven alle drie hun schoenmaat door aan Matt en hij vertaald het voor de man achter de balie.
Na een half uurtje zijn we dan klaar met de skie's passen en gaan we terug naar die baby piste. Daar stappen we op de skie's en ik klik mijn snowboard vast. Het is al even geleden dat ik dit gedaan heb, dus het is even wennen. Beneden aan gekomen stappen we op een sleep lift de andere kant op. "Ik heb dit zo gemist!" Schreeuwt Matthy boven de wind uit. Je kan zien dat hij blij is. Ik ben aan het consentreren op mijn board, want ik moet er recht op blijven staan. Als Matthy boven is zie ik Matthy de net nieuwe gopro op zijn helm plakken. Hij zet hem aan en filmt ons 1 voor 1 als we bovenkomen. "Eerste dag op de pistes hebben we er zin in?" Vraagt Matthy schreeuwend. Ik moet lachen. "Ja!" Schreeuw ik terug. Ik maak mijn board vast en we gaan naar de lift, die onderaan de piste is. We zijn met de lift op een kwart van de piste afgezet, dus we hoeven nog maar een klein stukje.
-
We zitten in de zoveelste lift en Matthy pakt nu weer de camera er bij. "We gaan zo lekker eten bovenaan de piste. Vinden we het leuk jongens?" Vraagt Matthy. "Ja, ik begin wel moe te raken hoor." Antwoord Raoul. "Naww is papa Roelie moe aan het worden?" Vraagt Milo. "Ja..." Andwoord Raoul met een gaap. Ik moet lachen. Matthy doet snel de camera weer weg want we moeten zo de lift uit.
We eten wat op de piste en gaan dan naar beneden. Milo skiet alvast naar beneden met de camera en filmt ons 1 voor 1 als we naar beneden gaan. Ik steek mijn handen in de lucht als ik bijna beneden ben. Ik doe mijn bindingen los. Daarna komt Matthy en hij skiet langs Milo in mijn richting. Ik sla mijn armen open en hij vliegt mij in mijn armen. We staan zo even te wachten op de andere. Milo heeft het wel door, maar besteed er geen aandacht aan. We hebben verteld dat we het nog niet bekend wouden maken, dus daar houd hij rekening mee.
-
We zijn weer terug in het huisje. Raoul en Lieke zijn aan het koken en de rest zit op de bank. "Gaan we vanavond nog apre-skieën?" Vraagt Milo. "Ik wil wel hoor." Antwoord Koen. Ik kijk Matthy aan, "Wij gaan ook" Zeg ik als ik een knik van Matthy heb gekregen. "Roelie, wat gaan jullie doen?" Vraagt Milo. "Wij willen ook wel mee, gezellig." Antwoord Raoul. Koen staat op en loopt met de camera naar Raoul en Lieke. "Als jullie je afvragen, wat wij gaan eten op dag 1, dan weet ik het andwoord ook niet. Ik zal het even vragen aan de chef Roelie. Meneer de chef, wat gaan we eten vandaag?" Vraagt Koen. "Nou Koen de intervieuwer, leuk dat je het vraagt. We eten vandaag hamburgers en ik heb ze samen met mijn lieftallig vriendin gemaakt." Antwoord Raoul.
-
Het is al even later, de hamburgers waren erg lekker. Het is nu 9 uur en we stappen weer de auto in. We rijden naar de skie pieste en trekken onze skie's weer aan. We nemen de laaatste lift naar boven. We komen aan bij een tent. We feesten de hele avond en nemen de piste dan weer naar beneden naar de auto's. Raoul en Lieke hebben niet gedronken, dus die rijden in de auto naar het huisje. Milo en Matthy waren wel erg dronken, dus die moesten appart van elkaar om voorin te kunnen zitten. Koen had niet super veel gedronken maar wel een beetje, ik ook.
-
Het is 2 uur. We liggen nu in bed, ik zie dat Matthy moe is. "Kom hier." Zeg ik terwijl ik op het bed klop. Hij komt naast me liggen en ik sla mijn arm om hem heen. Ik geef een kus op zijn hooft. "Truste Matt." Zeg ik. "Truste Robje." Antwoord Matthy. We vallen in slaap
Een kleine 2 uur later voel ik Matthy omhoog schieten. Hij rent gelijk het bed uit en geeft over op de grond. Ik ren mijn bed uit en ondersteun Matthy naar het toilet. Hij hurkt en geeft weer over. Ik maak een handdoek nat en loop snel naar de slaapkamer. Ik maak de vloer snel maar goed schoon, zodat er geen lucht blijft hangen. Daarna ga ik gelijk terug naar Matthy en troost hem. Hij valt als een warme doek ik mijn armen. "Gaat het?" Vraag ik. Ik krijg geen antwoord in woorden, maar in tranen. Ik voel zijn hoofd, "Matt, ik denk dat je koorts hebt." Ik wil hem optillen maar hij wijst naar het toilet, ik zet hem neer en gelijk geeft hij nog een keer over. Hij barst nu echt in tranen uit. Ik ga naast hem zitten en geef een kusje op zijn hoofd. Raoul komt de badkamer in gestormd in zijn badjas. Hij stort zich neer naast Matthy. "Het gaat het?" Vraagt Raoul heel lief. Matthy knikt zijn hoofd en hangt weer boven het toilet. Er komt deze keer alleen maar gal uit, dus er zit niets meer in zijn maag dat er uit kan. Raoul staat op en geeft een beker met water. "Hier, water." Zegt hij en geeft Matthy de beker. "Dankjewel Roel." Zegt Matthy. "Geen probleem." Hoor ik Raoul antwoorden. Ik die nog steeds met Matthy op schoot zit, til hem van mijn schoot af. Ik pak een emmer en zet die naast het bed, aan de kant van Matthy. Ik loop de badkamer weer in, "kom je naar bed?" Vraag ik lief. Matthy antwoord met een knik. Ik til Matthy op. "Bedankt Roel." Zeg ik. "Geen probleem." Antwoord Raoul. Ik leg Matthy weer in bed en ik kruip zelf ook het bed in. Weer leg ik mijn arm om Matthy heen en streel hem. Hij draait zich om, waardoor hij op mijn andere arm komt te liggen. "Bedankt Robje." Zegt Matthy zacht. "Geen probleem." Ik druk mijn lippen op die van hem en zo liggen we even. Ik sluit Matthy in mijn armen en we vallen zo in slaap.
*==*
Sorry dat ik de laatste tijd zo weinig heb gepost maar ik ga voor kwaliteit, dus ik wil het niet even snel afmaken. Bedankt allemaal voor de 3K reads ben er heel erg verbaast over. Groetjes van mij xx
JE LEEST
Wat Als? Mabbie
FanfictionWat als Matthy en Carolijn uit elkaar gaan, omdat Matthy uit de kast komt? Wat als Robbie ook na een ontdekking uit de kast komt. Hij is homo, hij houd van Jamie maar toch meer als vrienden. Wat als het niet goed gaat met Matthy na zijn hart gebroke...