BY : SEFFANO KAVANA
ABANG ISAAC
BAB 10
Heidi mundar-mandir dalam biliknya lalu meraup mukanya dia tidak sangka kalau suaminya telah muncul didepannya semalam.
Dan paling dia tidak sangka lagi kalau suaminya itu adalah pak cik kepada Ashley..?
Heidi mengigit bibirnya kerana Ashley tahu semua segala rahsianya.. !termasuk lar dia mahu menggoda Isaac..! habis lar dia kalau dia tidak dapat sedikit harta dari suaminya..!
Pintu bilik itu terbuka dan Heidi tersenyum manis dan menggoda pada suaminya. Tetapi senyuman Heidi mati bila seorang perempuan muda muncul dan merangkul lengan suaminya.
"Perkenalkan ini Nicole Wills, tunang saya.. dan menantu pilihan ibu dan ini surat cerai kita.. "Ujar Wayne Smith serius lalu meletak sampul coklat besar itu diatas meja kaca. Heidi terkaku disitu dan terduduk disofa. Nicole Wills hanya tersenyum sinis saja. Harapan untuk memiliki harta dari suaminya musnah..!
Wayne Smith merangkul bahu Nicole Wills dan mereka saling berpandang mesra,Heidi tidak percaya kalau Wayne Smith benar-benar meninggalkannya.
"Sayang tunggu diluar dulu yaa.. " Ujar Wayne Smith lembut lalu mencium dahi Nicole Wills. Wanita itu mengangguk dan terus melangkah keluar dari bilik itu.
"Saya tahu selama ini awak tak pernah menyintai saya walaupun sedikit pun.. dan lelaki yang awak sangat cintai adalah Isaac.. dan saya juga baru tahu kau juga cuba meracuni saya bukan... demi mahu merampas semua harta milik saya betulkan.. " Ujar Wayne Smith serius.
Heidi terdiam wajahnya pucat, Heidi hanya tunduk tidak berani memandang wajah tampan suaminya.
Rasa menyesal menyelubungi hatinya."Tak boleh kar awak bagi saya peluang kedua.. maafkan saya.." Rayu Heidi meminta simpati pada Wayne Smith.
"Saya boleh memaafkan awak tetapi untuk kembali kesisi awak..! saya rasa cukup sampai disini saja..! sebab saya tak akan buang-buang masa lagi pada orang yang tidak pernah menghargai saya dulu...! lagipun saya dah tak percaya pada awak lagi Heidi dan perasaan sayang saya pada awak sudah lama mati, kau tak akan pernah berubah Heidi...!! lagipun selama kita berkawin awak tak pernah memperkenalkan saya pada ibubapa awak..! kenapa awak malu kar sebab awak miskin..! " Tegas
Wayne Smith.Heidi hanya diam,salahnya juga tidak mahu memperkenalkan Wayne Smith pada ibubapanya, Heidi bukan tidak mahu memperkenalkan lelaki itu pada orang tuanya, tetapi sebab marah dan benci Heidi pada bapanya kerana tidak pernah mahu menerima pilihan hatinya .
Tetapi Heidi tidak merasa sedih pun dengan penceraiaan mereka ini, malah Heidi merasa gembira pula seolah-olah bebannya terlepas, Wayne Smith tahu Heidi sangat gembira dengan penceraiaan mereka itu.
Melihat raut wajah Heidi pun Wayne Smith sudah tahu , tipu lar kalau Wayne Smith tidak kecewa dengan penceraiaan itu dan dia masih ada perasaan sayang dan kasihan juga pada Heidi tetapi Heidi..? perasaan Heidi sudah lama mati untuknya..!
"Tentang hak penjagaaa anak-anak kita, anak-anak lebih memilih saya dan hak penjagaan juga jatuh ketangan saya! awak tak marah kar.. " ujar Wayne Smith ingin tahu dia harus mendengar juga keputusaan Heidi sebab Wayne Smith pasti tahu Heidi lebih layak mendapat hak penjagaan itu.
"Oh,tak.. saya tak marah pun yalar bagus lar tu.. lagi pun mereka berdua tu memang sayangkan awak.. dan satu lagi memang i malas dan tak mahu jaga mereka berdua lagipun i tak ada harta pun, nak bagi makan mereka berdua pun memang i tak mampu.. i tak marah pun.. you memang berhak mendapatkannya, kali ni i nak bebas sepuasnya.." ujar Heidi dengan sombong.
YOU ARE READING
ABANG ISAAC
RandomBY:SEFFANO KAVANA ABANG ISAAC SINOPSIS Mahu membesar dua adiknya yang masih kecil bukan senang. Hati Isaac kena kuat untuk menempuh segala cabaraan dalam hidupnya agar kedua adiknya dapat meneruskan persekolahaan mereka,Ada saja masalah yang timbul...