ABANG ISAAC 22

0 0 0
                                    

BY : SEFFANO KAVANA

ABANG ISAAC

BAB 22

Uncle Martin berlari-lari menyelamatkan diri dari bangunan yang terbelangkai itu..bunyi heratan besi itu masih kedengaraan dari belakangnya,Berapa lama lagi kar dia mahu sampai ke tingkat bawah.

Kaki kirinya sudah tempang akibat dipukul dengan besi itu tadi..Dia tidak sangka orang yang memukulnya adalah Isaac.

Dia juga tidak menyangka kalau Isaac mendekatinya selama ini adalah untuk mencari kelemahaannya, dan dia juga telah diperhatikan oleh Isaac sekian lama..!

Sungguh dia tak menyangka anak muda itu telah menyusun starteginya dengan begitu kemas dan teratur tanpa dihidu oleh sesiapa pun.

Malah dia juga tidak tahu kalau Isaac begitu kejam orangnya dan kehilangaan dan kematiaan Kak Dekna dan Heidi juga Isaac yang lakukannya.

"Kenapa awak sakiti isteri aku...!!! Kenapa awak bunuh anak aku..!!! kenapa bunuh atok aku..!!! Kenapa...!!!!" Herdik Isaac dengan marah, hilang sudah rasa hormatnya pada lelaki itu.

"Bukan aku yang bunuhhh..bukan aku yang bunuh mereka...!"

"Nak mati pun masih berbohong lagi kar...!!dasar manusia munafik dan busuk hati...!!"

Arghhhhh..!!!!

Abang Kane dan Abang Ekram yang menunggu Isaac ditingkat bawah hanya mampu mendengar jeritaan Uncle Martin kedengaraan sekali pukulaan kuat dari Isaac.

"Berani betul Abang Martin kacau singa jantan tu..! biar pun Isaac tu anak buah aku,aku sendiri pun takut pada Isaac...!"Ujar Abang Kane lalu meraup mukanya.

"Tapi Isaac sentiasa ada untuk awak jika awak dalam kesusahaan kan..! awak ingat lagi dulu..bila sekumpulan samseng datang menghancurkan cafe awak..dan keesokan harinya mereka datang berlutut didepan awak dengan wajah yang sangat pucat dan mereka juga lar yang membersih dan membaiki cafe awak...!"Ujar Abang Ekram menceritakan apa yang terjadi dulu pada cafe sahabatnya itu.

"Masih ingat dan masih segar lagi di ingataan saya..!seperti kejadiaan itu berlaku sejam lalu.. dan saya tak akan tahu siapa Isaac kalau bukan dari budak samseng hingusan itu.." Ujar Abang Kane.

"Awak nak tahu sebab apa samseng itu ketakutaan..."

Abang Kane hanya geleng kepala tanda tidak tahu langsung apa yang berlaku dulu.

"Sebab Isaac kurik mata ketua samseng itu depan semua konco-konconya dan mengambil jantung boss mereka..malah Isaac menggugut mereka jika dalam tiga hari kafe awak tak dibaiki semula mereka juga akan menerima nasib yang sama..! malah Isaac juga tahu dimana mereka akan bersembunyi.. siapa keluarga mereka juga.."Ujar Abang Ekram dengan panjang lebar.

"Apa..! Isaac ambil jantung ketua samseng itu..!"AbangbKane terkejut mendengar kata-kata sahabatnya itu.

"Ya..tapi yang bedah jantung bos samseng itu adalah Duncan..!"

"Apa Duncan...! tak mungkin lar..!budak tu manja sangat, kena marah sikit ja dah menangis..!"

"Ya,betul...! kan aku dah cakap jangan percaya pada wajah comel dan sifat manja Duncan itu,Duncan tu doktor pakar bedah kita selama ini..! dia saja buat kita keliru."Ujar Abang Ekram lalu tertawa.

Mulut Abng Kane terlopong..! dia tidak percaya semua itu,Abang Ekram menutup mulut Abang Kane dengan tangannya.

"Takut lalat masuk!"

"Tak guna punya budak manja..!"

"Dia memang sangat manja pada kita lebih-lebih lagi dengan Isaac.. manjanya tak boleh bawa bincang.. tapi Duncan tu memang  comel kan.." Ujar Abang Ekram sengaja buat kawannya rasa meluat.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 23 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ABANG ISAACWhere stories live. Discover now