"Ma..ma..ma...Ma....."
Baru sahaja Eun ha hendak menjerit sekali lagi, mulutnya ditutup oleh seseorang. Eun ha meronta-ronta minta dilepaskan.
"Eun ha! Ni oppalah.."
Jimin cuba menenangkan Eun ha. Eun ha mengurut dada lalu memeluk abangnya itu kerana ketakutan dan mengigil. Tangan Eun ha berasa sejuk.
Jimin menenangkan Eun ha "jangan takut, oppa ada disini.."
"Ma..macam mana oppa jumpa saya disini??"
"Oppa ikut Eun ha"
"Oppa ikut saya ke tadi??"
Jimin mengangguk lalu menunjal kening adiknya itu.
"Kan oppa dah cakap tadi, jangan merayau-rayau seorang diri.! Esh budak ni..."jimin geram.
Eun ha mencubit lengan jimin " oppa ni! Sempat lagi nak membebel! Tengok tu, ada mayat terbaring dekat situ.."
Jimin duduk mencangkung menghadap sekujur tubuh dihadapannya itu sambil memeriksa nadi pada tangan lelaki dihadapannya itu.
"Tahu sangat ke oppa ni check nadi orang?? Boleh percaya ke ni.."
"Sibuk je minah ni! Aku tahulah.."
Eun ha memuncungkan bibir.
Mata jimin terbeliak "dia masih hidup..."
"Ah?apa? Masih hidup??weiii..oppa ni biar betul.."
Jimin dengan sekuat tenaganya mendukung lelaki itu di belakanngya.
"Eh..eh..! Oppa nak bawa dia pergi mana ni??"
"Kita kena selamatkan dia!" Jimin lalu berjalan dengan pantas.
"Weii oppa, tunggulahh.."
❄️❄️❄️
"Oppa! Akak! Mana korang berdua jumpa lelaki ni??" Soal Do ra yang sedang kelihatan blur.
"Apa bising-bising ni? Saya nak tidur siang pun tak senang ni.." hyeon tiba-tiba muncul.
"Oppa dan akak ada jumpa orang pengsan di hutan.."
"Seriously??" Mata hyeon melirik ke arah sekujur tubuh yang sedang baring diatas katil.
"Eun ha! Lekas pergi ambilkan air suam dan tuala kecil! Kamu lap wajahnya! Oppa nak tukar pakaian dia kepada pakaian yang lebih hangat lagi kerana bajunya basah kuyup.."
Eun ha hanya menurut perintah abangnya itu dan berlalu pergi.
Jimin menoleh ke arah do ra dan hyeon "awak berdua, boleh keluar sebentar tak?oppa nak tukar baju lelaki ni dulu..! "
Do ra dan hyeon mengangguk.
❄️❄️❄️
Seminggu kemudian..
YOU ARE READING
❄️Legend of the ice Kingdom ❄️ [MIN YOONGI FF]
Фэнтези[Season 1]Legend of the Ice kingdom : my power [Season 2] Legend of the ice kingdom : ice dragon vs fire dragon *kepada yang belum baca Mr.Mafia vs Ms.Clumsy, silakan baca ya jika ada mood rajin.Author tak paksa korang semua untuk baca.