Chapter 12❄️ Save you❄️

20 2 0
                                    

"Jhope??"

"kau tidak akan dapat lari daripadaku" jhope mulai menyerang namjoon dan juga Taehyung.

"Hobi! Sedarlahh! Kau tu dah kena sihir dengan Marina.. "

"Arghhhh! "

"Hobi! Cukuplah!" Tidak menglengahkan masa, Namjoon sempat mengikat kedua-dua tangan jhope dengan mengunakkan magis. Jhope meronta-ronta minta dilepaskan.

"Arghhhh! Lepaskan akuuu.."

"Maaf jhope! Aku terpaksa lakukan ini" kata namjoon.

Taehyung menghalakan tangannya ke arah jhope "sleeping magic "

"A...pa...Arg..hh..." jhope meronta-ronta minta dilepaskan tetapi tenaganya semakin lemah disebabkan magis taehyung itu shinggakan Jhope akhirnya tertidur buat sementara waktu.

"Kita kena keluar dari sini "

"Biar aku bawa dia pergi " namjoon menawarkan diri. Taehyung hanya mengangguk

❄️❄️❄️

"Aduhhh! Lama benor si namjoon nii"

"Sabarlah fairuz! Kau ni banyak songeh betul! Sekejap nak beraklah! Sekejap kena gigit nyamuklah..! Apalah..!itu lah.! Inilah..! Eshh! Cubalah duduk diam sikit.."

" aku dah tak boleh sabar dah nii! Penatlah"

"Kalau kau penat, tak payah ikut! Kau tinggal je tadi dengan si layla dan mak dia.."

"Alaaa korang semua nii" fairuz mencebik.

"Semua..."

"Eh! Itu suara namjoon"

"Mari kita pergi ..." namjoon tercungap-cungap kerana berlari sambil mendukung jhope di belakangnya. Taehyung juga ada di sisi namjoon.

"Taehyungg oppa! Waaa ...we miss you.." hyeon dan do ra hendak memeluk taehyung tetapi dihalang oleh jimin "ehem! Jangan nak mengada eh..! Bukan muhrim..."

"Aloo oppa nii" rengek Do ra dan hyeon ke arah jimin.

" awak semua buat apa disini??" Riaksi wajah taehyung kelihatan terkejut.

"Nak buat apa lagi! Nak selamatkan koranglahh! Nak selamatkan kerajaan ni..! Nak selamatkan tuanku" kata jimin.

"Ini yang aku maksudkan tadi tu..." namjoon mencelah.

" lepas ni kita nak buat apa?" Soal jin.

Jhope disandarkan pada batu besar itu.

"Ni siapa??" Soal jungkook.

"Inilah jhope..! Kawan kami " jelas taehyung.

"Uuu...handsome juga ohhh! " Puji siew ling.

"Ahalah kan! Wajahnya seindah sinaran matahari..." puji Eun ha pula.

"Dia ni dah ada girlfriend ke tidak oh.." soal siew ling.

"Mybe ada ek? Or tak da? Boleh try ni...hehehe.." sengih Eun ha.

"Amboi Eun ha ni! Dah nak jadi hak milik orang lain pun masih tetap nak mengatal lagi.." kata Bryan.

"Alah..! Belum sah lagi kan! Apa salahnya aku nak cuci mata dulu.."

Tiba-tiba, tangan jimin hingap di telinga Eun ha "jaga sikit kelakuan tuu..! Kau nak kena pancung dengan tuanku ke sebab kau dah buat dia cemburu.!?"

"Adoii..adoiii..doiii..! Sakitlah oppa.."

"Ingat Eun ha, kau dah dicop tuanku untuk dijadikan permaisuri hidupnya. Jadi jaga perangai tu elok sikit.."

Eun ha mencebik "yelah..yelahh..."

❄️Legend of the ice Kingdom ❄️ [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now