Chapter 11❄️i will save you ❄️

24 2 0
                                    

"welcome to the ice kingdom "

Namjoon menunjukkan ke arah sebuah kerajaan yang dipenuhi dengan salji putih itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Namjoon menunjukkan ke arah sebuah kerajaan yang dipenuhi dengan salji putih itu.

"Woww! Ice kingdom?? Biar betul" Fairuz dan Bryan ternganga.

"Aku tak sangka pula ice kingdom memang betul-betul wujud " kata jimin.

"Awak sure ke namjoon, Marina tidak akan perasan dengan kehadiran kita?" Soal Eun ha. Namjoon mengangguk pasti "saya yakin tuan puteri.! "

"Kalau begitu, jom kita pergi selamatkan tuanku.." kata jungkook bersemangat.

❄️❄️❄️

"Sunyi sepi" Eun ha memerhatikan seluruh pekan itu.

" waduh! Teruk betul kehancuran di kerajaan ini" jin bersuara.

"Gila! Marina sangat tidak berperikemanusiaan betul! Kesian aku tengok semua penduduk disini kelihatannya sedang kelaparan dan juga kesejukkan.." Siew Ling mencelah.

Tiba-tiba...

"Kedebukkk..."

"Eh?"

Seorang budak perempuan yang sedang bermain berkejaran dengan rakannya itu terlanggar Eun ha.

"Ma..maaf kak " budak itu tunduk ketakutan kerana takut dimarahi oleh Eun ha.

Eun ha senyum lalu duduk mencangkung dihadapan budak perempuan itu " adik jangan takut! Kakak tidak marahkan adik"

"Be..tul ni ?"

Eun ha mengangguk "betul.."

"Kakak ni siapa??"

"Kakak adalah kawan adik.."

"Betul ke kakak nak kawan dengan kite??" Budak perempuan itu senyum gembira.

"Betul.."

"Wahhhh! Kakak ni baiklah! "

"Layla! "

"Eh mama! Tengok kakak ni baik.."

Seorang wanita menghampiri mereka "Layla! Kan mama sudah cakap jangan layan orang yang kita tidak kenal.."

Belum sempat eun ha menjawab, Namjoon mencelah " tuan puteri bersembunyi! Sepertinya ada sesuatu yang sedang menuju ke sini.."

"Ha? Apa..."

"Layla! Mari nak, kita bersembunyi sekarang" kata wanita itu kepada anaknya.

"Tapi mama, kakak macam mana.."

"Er...."

" Puan! Kami ini bukan orang jahat ! Kami adalah rakan-rakan tuanku Raja Yoongi! Bolehkah jika Kami bersembunyi di rumah puan dengan segera?" kata namjoon.

"Kawan-kawan Ra..ja?"

"Ya...! Dan saya adalah Namjoon! Puan kenal saya bukan.."

Wanita itu memerhatikan namjoon dari atas sampai bawah ...

❄️Legend of the ice Kingdom ❄️ [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now