Chapter 26❄️Spirit Immortal🔥

24 2 2
                                    

"Jimin oppa, boleh saya masuk??"

"Eh..Eun ha! Masuklah..."

Eun ha masuk ke dalam bilik jimin . Kelihatan jimin sedang duduk di tepi tingkap. Tangan kanan jimin dibalut akibat tercedera disebabkan pertarungan tadi.

Eun ha duduk di tepi katil jimin sambil menghadap ke arah jimin.

"Oppa, are you ok?"

"Aku ok Eun ha. Kenapa ni?"

"Yeker ok?dari tadi aku tengok oppa ni termenung je..."

"Eh..mana ada termenung..! Eun ha salah lihat ni."

"Oppa, saya kenal oppa macam mana. Mesti ada benda yang oppa fikirkan sampai monyok seperti ini.."

Jimin diam.

"Oppa, kalau oppa ada masalah, cakap saja dengan saya. Manalah tahu saya boleh tolong. Saya ni adik oppa. Walaupun saya ni kadang-kadang suka buat oppa cekik darah tetapi saya ni sayangkan abang saya sendiri. Saya tak suka tengok adik beradik saya berada didalam masalah.! Kira macam seksa jiwa saya..saya tak sanggup melihat korang dilanda kesedihan.."

"Eun ha.."

"Saya oppa"

"Kau rasa aku ni lemah tak?"

"Ha? Kenapa Tanya seperti itu?"

"Hmm..bukan apa. Oppa tewas ditangan orang lain ketika berlawan pedang. Oppa rasa seperti sudah mengecewakan arwah Ayah...! Oppa sepertinya telah gagal menjadi seorang yang kuat pada Ayah..." jimin mengeluh.

"Siapa kata oppa lemah? Si pendek tu ? Cis...oppa tak lemah laa...! Kalau oppa ni jenis yang lemah , dah lama dah yang saya ni dah kena bunuh dengan pembantu Marina dulu. Oppa lupa ke yang oppa pernah cuba selamatkan saya dulu? Masa tu oppa sangat hebat. Saya bangga dengan oppa...saya sayang oppa...terima kasih kerana selamatkan saya..." Eun ha terus memeluk abangnya itu. Jimin membalas pelukkan itu. Air matanya hendak jatuh tetapi ditahan.

"Oppa jangan bersedih lagi. Kalau oppa bersedih dan monyok macam ni, siapa yang nak marah-marah saya lagi.."

"Pula dah dia ni..." jimin mengelengkan kepala.

"Hehehe...jangan bersedih lagi oppa..."

"Haha..oppa janji takkan sedih lagi..."

"Yeayy..."

"Ta..pi..."

"Tapi apa oppa?"

"Ayah mesti sedang kecewa dialam sana.."

"Esh..mana ada Ayah kecewa. Dia bangga ada anak jantan yang berani macam oppa..."

"Eleh..mana kau tahu.." jimin menunjal kening adiknya itu.

"Aku tahula..."

"Eleh..."

"Aku tahu macam mana nak buat kau kembali percaya diri semula ,jimin" kata suga yang muncul tiba-tiba di sebalik pintu.

"Esh...sejak bila kau ada disitu?" Eun ha mencebik.

"Sejak tadi.."

"Oii..tak baik tau curi dengar perbualan orang...masuk api neraka tau.."

"Amboi mulut..tu bakal suami hang . Tak payahlah kau nak cakap macam tu. Aku jentik juga telinga budak ni kang baru tahu.."

"Hahaha..haaa..macam ni lah jimin oppa yang saya nak...hahahaha.."

"Diamlah .."

❄️








🔥









❄️Legend of the ice Kingdom ❄️ [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now