Chapter 7 ❄️Past ❄️

27 2 0
                                    

Mereka berkumpul di ruang tamu. Setiap persoalan sentiasa muncul di benak fikiran Jimin dan juga adik beradiknya.

"Tuanku eh salah suga, apa rancangan kau yang seterusnya??"

"Aku rasa, dah tiba masanya aku kembali ke ice kingdom..! Kerana disana rakyatku sedang menunggu kepulanganku.."

"Sure ke suga oppa nak pergi ??" Do ra dan hyeon memuncungkan bibir. Maklumlah Do ra dan hyeon sudah menganggap suga seperti abang kandung sendiri.

Suga mengangguk "ya! Sebagai Raja, aku tidak akan biarkan hidup rakyatku menderita disebabkan oleh Marina..."

"Sebegitu jahat ke marina sehinggakan awak jadi begini" soal Eun ha.

Suga mengangguk.

"Boleh kau ceritakan sikit bro macam mana ianya boleh berlaku? Memang betul ada khabar angin menceritakan kemusnahan Ice kingdom tetapi ceritanya tidak sama bagi setiap orang yang bercerita. Setiap orang ada lain-lain versi. Tidak tahu mana yang betulnya.." soal jimin.

Suga dan Taehyung berpandangan lalu mengangguk sesama diri.

"Baiklah..."

❄️❄️❄️
Flashback.....

Muzik berkumandang dengan alunan muzik instruments yang sangat merdu. Para tetamu memberi tepukan yang paling gemuruh kepada pasangan pengantin yang sedang berjalan sambil melambai-lambai dan menghadiahkan senyuman yang semanis mungkin.

 Para tetamu memberi tepukan yang paling gemuruh kepada pasangan pengantin yang sedang berjalan sambil melambai-lambai dan menghadiahkan senyuman yang semanis mungkin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pasangan pengantin itu akhirnya berhenti dihadapan seorang paderi. Paderi tersebut mulakan tugasnya untuk menyatukan kedua-dua pasangan pengantin itu.

"Hari ini adalah hari dimana Tuanku Raja Min Gokji dengan pasangannya, Puteri Marina Mikayla daripada kerajaan Crystal akan disatukan...."

"Oleh itu, berdirinya saya disini, untuk...."

Belum sempat paderi itu menghabiskan ayatnya, pintu dibuka dengan kasar ...

"CUKUP!! ...BETA BANTAH!! BETA TIDAK SETUJU DENGAN PERKAHWINAN INI.."

Semua tetamu yang ada disitu terkejut dan Saling berbisik antara satu sama lain.

"Anaknda? Mengapa ni?"

"Anaknda tidak setuju jika ayahnda mengahwini musuh kerajaan kita sendiri...,ingat ayahnda, dialah yang membunuh bonda.." lirih hati si anak.

"PUTERA MIN YOONGI!! " tengking Raja Gokji.

Yoongi mengengam penumbuknya.

"Bukankah Ayahnda sudah katakan kepada Anaknda semalam, bahawa kedua-dua kerajaan ini sudah berdamai ! Mengapa Anaknda masih tidak faham juga...! Jangan melibatkan arwah bonda soal ini"

" tapi ini bukan jalannya , Ayahnda....! Berkahwin dengan bertina ini adalah salah satu masalah besar.."

"DIAMM! PENGAWAL! BAWA ANAKNDA BETA MASUK KE DALAM BILIKNYA, BETA TIDAK MAHU ANAKNDA BETA MENIMBULKAN MASALAH PADA HARI INI.."

❄️Legend of the ice Kingdom ❄️ [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now