Mert ve Ediz'in kitabıdır.
Sapık kitabının 31. Bölümünün Mert'in anlatımıyla devamıdır.
Bundan önce Sapık'ı okuyun.
***
"Mert!"
Annemin sesini duyduğumda elimi kız kardeşimin saçlarından çekmeden
"Efendim?" Diye bağırdım."Annem gidip babana iki paket sigara alır mısın? Geç saatte gelecemiş, açık market bulamaz o saatte."
Kardeşimin saçlarına yaptığım son küçük örgüyü pembe minik bir tokayla bağladım.
"Petrol'den alsın." Dedim gülümseyerek Elif'in saçlarına bakarken.
"Arabayla gelecek, yol üstünde durmasın şimdi." Sıkıntılı bir nefes verirken ayağa kalktım. Elif elinde tuttuğu minik aynadan saçlarına bakıp kocaman gülümsedi.
"Tamam gidiyorum şimdi." Dediğimde annemin mutfaktan onaylar mırıltıları geldi.
"Teşekkür ederim abi." Deyip yanağımı öptü. Ardından eliyle saçlarına dokunurken "Emre yine gelecek mi bugün?" Dedi heyecanla yüzüme bakarken.
Emre benim en yakın arkadaşımın sevgilisiydi ve benim de uzun süredir arkadaşımdı. Kardeşimde bu çocuğa aşık olmuştu ama saha 6 yaşında olduğu için umursamıyordum.
"Bugün gelmez daha." Dediğimde dudaklarını büzerek başını sallayıp kendi odasına adımladı.
Ayağa kalktım ve Elif'in burada bıraktığı tarağı ve renkli tokaları toplayıp yerlerine koydum.
Üzerime siyah bir kot ceket geçirdim ve ayakkabılarımı giyip evden çıktım.
Oturduğumuz sokağın biraz ötesindeki küçük tekel bayiye ilerledim.Küçük dükkana girdiğimde içerideki uzun boylu çocukla duraksadım.
Yan profilinden onu tanımama pek uzun sürmemişti.
Okula geleli birkaç hafta olmuş, buna rağmen hemen kavgaya karışmış ve en yakın arkadaşlarımdan biriyle kavga etmişti. Kavgacı bir tipti.
Ayrıca en yakın arkadaşım olan Yankı'ya başkasından hoşlandığını bile bile yavşamıştı.
Açıkçası pek sevmiyordum bu çocuğu...
Gözleri gelen kişiye bakıp önüne dönecekken beni fark edince bakışları üstümde durdu.
Onu umursamamaya çalışarak yanına ilerledim. Buranın sahibi olan adam ona bir paket sigara uzattığında gözlerini benden çekip sigarayı eline aldı ama gitmek yerine kaşlarını çatarak geri adama baktı.
"Night blue olacak." Dedi Ediz sigara paketini tezgaha geri bırakırken.
Adam hemen değiştirmek için arkasına dönüp sigaraların dizili olduğu raflarda gezdirdi gözlerini.
Geri Ediz'e dönüp "Kalmamış, bekle depoya bir bakayım." Diyerek ben sanki burada beklemiyormuşum gibi arkasında kalan depo olduğunu düşündüğüm küçük kapıya ilerledi.
Rahatsızca yerimde kıpırdandım. Ediz şimdi hemen dibimde bekliyordu.
Ona bakmak için hafifçe başımı soluma çevirdiğimde sanki benim ona bakacağımı hissetmiş gibi gözleri saniyesinde beni buldu.
Aynı anda birbirimize bakmamızla afallarken gözlerimi kırpıştırıp hızla başımı başka tarafa çevirdim.
Kendimi onu dikizliyormuş gibi hissetmiştim ya.
Göz ucuyla ona tepkisini görmek için ona baktığımda dudağının tek kenarının kıvrıldığını gördüm. Gamzeleri de hemen belli olmuştu.
Ben önüme dönüp abinin gelmesini bekleyecekken kulağımın hemen altında birinin sıcak nefesini hissetmemle bir adım geriye sendeledim.
"N'oluyor lan?!"
Ediz resmen boynumu koklamıştı! Psikopat olması yetmiyormuş gibi bir de sapık çıktı çocuk.
"Bebek gibi kokuyorsun." Dedi üzerime doğru bir adım atıp.
"Ne saçmalıyorsun lan, geri bas." Dedim ama o geri gitmemiş ben geri gitmiştim.
"Sigara içen biri nasıl böyle kokuyor?" Dedi meraklı bir sesle. Çatık kaşlarıyla bana bakarken kafası karışmış gibiydi.
Elimle az önce nefesini hissettiğim yeri okşadım.
"Sigara içmiyorum ben." Dediğimde kaşları daha da çatıldı. Sigara içmeme rağmen neden tekel bayii de sıra beklediğimi sorguluyordu galiba. "Kendime almıyorum."
Kaşları farkındalıkla havalanırken "Haa..." Diye mırıldanmıştı.
Abi elindeki sigara paketleriyle çıktığında Ediz boğazını temizleyip önüne döndü.
"Buyur delikanlı." Dedi abi sigarayı ona uzatıp. Ediz parasını verdi ve son defa bana bakıp tekel bayiden çıktı.
O gidince yutkunup parmaklarımı bastırarak nefesinin çarptığı yeri tekrar okşadım.
Garip hissettirmişti...
***
24.11.2023
Kitap tahminen 15 bölüm falan olur, belki o kadar bile olmaz açıkçası pek belli değil orası.
Yani bu çift ayrı bir kitap gibi olmayacak, Sapık'ı okumayan biri bir halt anlamaz bundan çünkü çoğu olay o kitapta dönecek. Sadece Mert ve Ediz'in özel sahneleri olacak burada.
Kafanız karışmasın diye bölüm başlarına uyarı koyarım.
İg: the.priiince