,,Radši si vezmi holínky," poradila Levandule svému milému.
,,Prosím tě. Jsem přece chlap," odvětil Seamus a obul si své vycházkové boty, které už dávno měly štrádovat do odpadkového koše. Levandule jen pokrčila rameny.,,Sakrakrucipráce!" zaklel Seamus. Levandule vzhlédla do krabice, kterou nesla, a tázavě pohlédla na naštvaného Seamuse. ,,Všude jsou kaluže, mám úplně promáčený boty." Levandule se užuž nadechovala, ale pak jen vydala soucité hmmm a pokračovala v pomalé chůzi směrem k hospodě. ,,Nemůžem' se vrátit?"
,,Za chvíli to začíná," odpověděla pouze.Seamus jí přidržel dveře, aby Levandule dokázala vstoupit i s krabicí. ,,Půjdu se přihlásit," informovala svého milého.
,,Já nám dojdu pro pivo," informoval svou milou. Oba se sešli u stolu, přiťukli si a napili se na zdraví sebe i všech přátel.
,,Hodně štěstí, jestli taky soutěžíte, slečno," popřála Levanduli postarší paní u vedlejšího stolu.
,,Děkuju. Taky vám přeju hodně štěstí."
,,Co jste upekla?" vyzvídala dál paní.
,,Seamusova maminka mi dala svůj rodinný recept na nejlepší vánoční dort na světě. Jsou tam švestky, brusinky..." začala vyjmenovávat. Seamus si povzdechl. O tom dortu slýchával celé své dětství a už by ten recept zarecitoval nazpaměť, i kdyby ho někdo probudil ve dvě ráno při střízlivění. ,,A pak ještě oříšky," pokračovala Levandule. ,,Nejdůležitější je rum."
Seamus se k ní nahnul. ,,Je mi zima," postěžoval si Seamus tiše. ,,Boty mám úplně durch."
,,Tak to bys nám mohl dojít pro další pintu, aby ses zahřál," odvětila sladce Levandule. Věděla, že by nemělo cenu mu říkat, že ona mu radila si vzít holínky.
,,A soutěž o nejlepší vánoční dobrotu vyhrává paní Finniganová!"
Levandule radostně vyjekla a vrhla se na Seamuse. Objala ho tak pevně, až mu to skoro vyrazilo dech. Když si vteřinu poté šla pro lahev medoviny a balíček oříšků, nahnul se jeden z Seamusových přátel blíž k němu a zeptal se: ,,Oj, Seamusi, promiň, ale voni řekli Finniganová... Takže vy už jste se vzali?"
Seamus stále tleskal Levanduli a přitom kamarádovi odpověděl: ,,Ne. Nevzali jsme se, ale jestli se do soutěže nahlásila pod mým příjmením, tak už mi asi nic jinýho nezbývá."
A ve skutečnosti to Seamusovi zas tak nevadilo. Levandule ho rozmazlovala, uměla vařit a péct a navíc měla krásné nohy. Co víc by po budoucí manželce mohl chtít?