MEDYA: ELVİNİN KIYAFETİ
Ayna da son kez kendime baktım çok güzel olmuştum. Dış görünüşüme her zaman önem vermişimdir, dış görünüş her zaman insanın kalitesini duruşunu ve en önemlisi imajını gösterir. En son da ayakkabılarımı giyip Buğra ile beraber yola çıktık bugün üniversitenin ilk günü ve ikimizde çok heyecanlıyız bambaşka hayatlar bizi bekliyor .
:)
"efendim baba "
"kızım bugün akşam konağa gel kardeşine kız isteyeceğiz bu önemli günde sen de bizimle ol "
"tamam baba gelmeye çalışırım " normalde olsa asla gitmezdim sırf huzurları kaçsın diye gitmek istiyorum bu önemli günde beni de aralarında görmek isterlermiş lafa bak sanki okul için buraya gelmesem arayıp yine çağıracak beni .
"kızım şuraya baksana ne kadar büyük şimdi daha çok heyecanlandım" Buğraya hafif tebessüm ederek yanıt verdim .
"evet gerçekten de öyle. Buğra benim sana bir şey demem lazım."
"de güzelim dinliyorum."
"Babam aradı akşam kardeşime kız isteyeceklermiş beni de çağırıyor aslın da hiç gidesim yok ama sırf huzursuz olsunlar diye gitmek istiyorum."
"inan bana seni anlıyorum güzelim ve ben her zaman senin arkandayım , eğer gitmek istiyorsan tabi ki gidebilirsin ama önce bölümüne gitmelisin çünkü geç kalıyorsun ."
göz kırparak yanımdan uzaklaştığın da onu gülümseyerek izledim işte onu bu yüzden seviyorum , benim kararlarıma saygı duyuyor , beni önemsiyor ve en önemlisi beni asla incitmiyor
:)
İlk gün oldukça hızlı geçti. Eve gelip biraz dinlendikten sonra yeniden konağa geldim . Babam her ne kadar buradan kıyafetler ayarlamak istese de kabul etmedim, sonuçta onların düzenine uymak zorunda değilim benim imajım oldukça güzel sadece tek sıkıntı biraz fazla yabancı duruyorum bu şehre. abim oldukça heyecanlı duruyor büyük bir aşiretten kız alıyoruz anladığım kadarıyla.
"E Elvin neler yaptın bu zamana kadar biraz anlat bakalım ." yani bir insan bu kadar mı itici olur Allah'ım . Ablamın ağzını geve geve sorduğu soruya hiç aynı diyerek yanıt verip sessizce beklemeye devam ettim . Ama onun susmaya niyeti yoktu .
"Biliyor musun Elvin kızı istemeye gideceğimiz aile çok güçlü bir aşiret daha da iyisi o aşiretin ağasının kızını isteyeceğiz abime hem bu vesileyle belki bana da bir kısmet buluruz ne dersin ?"
"Evlenmeye bu kadar meraklı olduğunu bilmiyordum, şaşırdım ."
"Aslında çok meraklı değilim ama kız isteyeceğimiz aşiretin bir oğlu var 27 yaşında ve hala bekar kimseyi kolay kolay beğenmiyor babası kaç kere söyledi benden sonra ağalığa sen geçeceksin evlen yuvanı kur diye ama nafile oğlan dinlemiyormuş"
"İyi de bana ne abla bu bilgilerden ne istiyorsun gidip ben mi evleneyim adamla ?"
"Tabi ki hayır Elvin ablanın beğendiği kişi hakkın da nasıl böyle konuşursun hem sen çocuksun daha onun çolukla çocukla işi olmaz ."
"Ah gerçekten mi ? o kadar çok üzüldüm ki ne yapacağım ben bu üzüntüyle ." Ablamla aramızdaki hararet babamın seslenmesiyle sonunda son buldu . Herkes arabalara yerleştiğinde yola çıktık bir an hiç çıkamayacağız sandım . Acaba buğra yemeğini yedi mi tek kaldığı zamanlar 5 yaşında ki bebek den farksız oluyor cidden .
:)
Sonun da yolculuk bitti bu kadar güzel hazırlığı cidden hiç beklemiyordum, her şey o kadar güzel hazırlanmış ki konaktan içeri girince insan resmen büyüleniyor .
"Hoş geldiniz ağam Behzat ağam içerdeler buyurun " Hep birlikte içeri girdik konak oldukça kalabalıktı ben konağı süzerken herkes selamlaşmıştı bile .
"Bu güzel kızımız da kim Ziya?"
"Küçük kızım Elvin ağam okulu için geldi."
Şuna bak millet okumak için başka şehre gider ben memleketime geliyorum şaka gibi:
"Maşallah, maşallah pek de güzel kızın Ziya "
" Öyledir ağam pek güzeldir benim kızım "
Bu sohbetin üstüne abime kızı çoktan istedik şimdi de aile yemeğine oturduk herkes sohbet ediyordu .
"Demek okul için geldin buralara elvin öyle mi ?" soruyu soran kişi abime az önce istediğimiz kızdı.
"Evet dilan okul için geldim."
hafif bir tebessüm ile " ne kadar büyümüşsün daha düne kadar buralarda oyunlar oynardık"
"yıllar çabuk geçiyor sende oldukça büyümüşsün umuyorum ki abim ile her zaman çok mutlu olursun " biz Dilan ile tatlı sohbet ederken Adar olduğunu öğrendiğim adam sürekli beni izliyordu . İşin garip tarafı şu ki adam beni ablam adamı izliyor, bu da demek oluyor ki ablamın beğendiği meşhur ağa adayımız bu adamdı . Ablamda Adar'ın bana olan bakışlarını fark etmiş olacak ki büyük bir tiskinlikle iki de birde beni süzüp geri Adar 'a dönüyor .Herkes güzel bir şekilde sohbet ederken Adar'ın birden bana yönelttiği soruyla tüm bakışlar bana döndü .
"Duyduğumuza göre burada bir çocukla kalıyormuşsun hem de tek başına "
"evet?"
"bizim buralarda böyle şeyler normal karşılanmaz babanı zor duruma düşürürsün burası Mardin."
"pardon da sen kimsin? ben buraya babamın yanına yerleşmeye gelmedim okumaya geldim 5 yaşında ki kız çocuğu da değilim . Nerede kiminle yaşamak istersem orda yaşarım buna kimse karışamaz "
"ileride karım olunca da bu kadar saygısız olmazsın umarım."
"ne " evet bu soru benimle beraber tüm masadan çıktı herkes şok olmuş gibi bakıyordu, ben ise daha çok ne diyor bu salak diye bakıyorum.
"pardon tam anlayamadım ne karısı?"
" SEN NE DERSİN ADAR AĞA KENDİNE GEL NE KARISI BENİM KIZIM DAHA ÇOCUK !"
"Ben diyeceğimi dedim ziya ağa ya kızın benim ile evlenir ya da bu söz iptal edilir karar sizin "
herkes suspus olmuş babamın ağzından çıkacak olan cümleyi bekliyordu ama tabi ki benim beklemek gibi bir niyetim yok .
"Oldu o zaman size afiyet olsun iyi akşamlar" tam masadan kalkıyordum ki abimin seslenmesiyle durdum. .
"Elvin benim için abicim zaten ikinizden biri evlenecekti eğer sen gelmeseydin Adar seni görüp beğenmeyecekti ablam ile evlenecekti."
"E yani napayım sırf sen mutlu ol diye tanımadığım biriyle mi evleneyim hangi devirde yaşıyoruz ya yok öyle yağma "
" o zaman işler değişir Ziya ağa bu söz bozulur eğer oğlun kızımın peşinde dolanırsa ikisi de ölür"
" Ne , ne ölmesi ya siz ne diyorsunuz hangi devirdeyiz sevmişler işte birbirlerini verin evlensinler illa birini de alacaksanız alın ablamı zaten çok meraklı Adar'a.
" Bu işler böyle yürümüyor güzel kızım Adar beğendi seni bir kere "
"Tamam kabul edeceğim ama tek bir şart ile "
"Dinliyorum"
"Birbirimizi tanıcaz seni sevmem için bana zaman vereceksin ama eğer seni sevmezsem bu iş olmayacak sözde bozulmayacak " tam babası olmaz öyle şey diyecekken Adar'ın kabul demesiyle sustu.
"Güzel şimdi izniniz ile evime gidip dinleneceğim"
"Taksi çağırmana gerek yok ben bırakırım "
Adar'ı başımla onaylayıp masadan kalktım.