YİNE Mİ?

23 3 12
                                    

"Her şey daha yeni başlıyor. Sanma ki bir plan iki cümle ile yaşadıkların bitiyor. Hazırlan hikaye daha yeni başlıyor."

Önceki bölümden hatırlatma

Derin'in ağzından

Odama çıkıp bugünün stresini atmak istiyordum artık. Odama geçtim ve şu saçma sapan kıyafetleri üstümden çıkarıp normal kıyafetleri giydim. Aynanın karşısına geçip makyajımıda temizlemeye başladım. Temizlerken kapı çaldı. Ben gir deyince içeriye Yekta girdi. Buyur gel Yekta. "kolun nasıl. Sen nasılsın diye sormaya geldim. Müsaitsen." müsaitim gel otur. Bugünkü saçma makyajı çıkartıyordum. "her ne kadar makyaj saçma olsada sana yakışmıştı." teşekkür ederim. "Derin sana bir şey diyeceğim." buyur söyle. "yarın eğer müsaitsen benimle bir yemeğe gelir misin?" yani bilmem yani evet yarın müsaitim ya gelirim. Ne zaman? Nerede? "akşam sekizde. Ben seni buradan götürüceğim." tamam yarın saat sekizde görüşürüz o zaman. "tamam görüşürüz." Yekta elini sallaya sallaya odadan çıktı. Ben işte bu sefer bayılacaktım. Hemen Buket ve Lale'yi arayıp durumu anlattım. Buket'te Lale'de aynı şeyi söylemişti. Yekta sana teklif edecek...

°°°

Günaaaaydııın. "ooo Derin sen erken kalkmazdın hayırdır." bugün Yekta ile yemeğe gideceğiz o yüzden alışverişe çıkacağım. "Bugün çıkmasaydınız be gülüm." noldu neden? E biliyorsun daha dünkü mektup olayını kapatamadık. Hallederiz Ateş gerilme. Akşam gidiyoruz zaten ama kimse abime bir şey demesin lütfen. Kavga çıksın istemiyorum. "Gerçekten sana bir şey olmuş, Meriç'ede abi demeye başlamışsın. Sonu hayır olsun. Olur Andaç'cığım olur. Hadi ben kaçtım.

Yekta'nın ağzından

Bugün akşam Derin'i yemeğe çıkaracaktım. Aylardır istediğim şey oluyordu ama fazla heyecan yapmamam lazımdı. Şimdi ortam hazır kıyafet hazır. Süsler hazır değil onları almam lazım. Odadan çıkıp hızla aşağıya doğru inerken bizimkilere selam verdim ve merdivenin solunda duran aynaya bakiyim derken ayağım kaydı ve yıllardır bu evde yaşayıp bu merdivendende bir kere bile ayağı kaymayan ben şuan karda kayan küçük çocuk gibi aşağıya doğru yuvarlanıyordum. Yuvarlanmam bitince bizimkiler masadan kalkıp etrafımda toplandılar. En son hatırladığım şey Afet'in "Yekta iyi misin?" diye sorunca, benim Afet senin ikizin mi vardı niye iki tanesin lan deyişimdi. Gerisini hatırlamıyordum. Sonra gözümü açtığımda kendi odamdaydım ve başımda Ateş, Afet, Andaç, Mirza, Meriç, Buket, Lale, Eren ve Derin vardı. Herkes başıma toplanmıştı. Saat ise akşam dokuzdu. Noldu bana? Derin kafamdaki buzun yerini değiştirerek "merdivenlerden yuvarlanmışsın." haa evet hatırlıyorum biraz. "Ya keşke bende orada olsaydım ya." Meriç'in boş laflarıyla hiç uğraşamıyacaktım şimdi Afet'e doğru dönerek Afet nasılım? Diye sordum. "iyisin merak etme. Başında şişlik oluşmuştu sadece, oraya buz koyduk. Biraz fazla baygın kaldın ama." oda benim şanssızlığım işte. "ya hadi herkes çıksın da çocuk uyusun rahat rahat" Mirza'nın söylediği sözle beraber herkes geçmiş olsun deyip çıkarken Derin diye seslendim. Derin arkasını dönüp "efendim." dedi. Bugün için özür dilerim. Böyle olsun istemezdim. "bu senin suçun değil ki hem günler çuvala girmedi. Bir dahaki sefere artık. Sen kendine dikkat et yeter."

Derin'in ağzından

Yekta'nın odasından çıkıp kendi odama geçtim. Bugün olanlar resmen şanssızlıktı ama yinede Yekta'ya bir şey olmaması işin iyi yanıydı. Buket, Lale ve Eren bana yardım için gelmişti. O yüzden bu akşam onlarda burada kalıyordu. Daha fazla oyalanmadan üstümü değiştirip yatağa geçtim. Birkaç dakika sonra gözlerimi kapadım ve uykuya daldım. Yine uykunun en tatlı yerinde yatağından kalkıp lavaboya doğru giderken birkaç silah sesi duydum. Acaba başka bir yerden mi geliyor diye pencereyi açıp kontrol ederken bir sürü insanın evin etrafını sardığını gördüm. Ben hala pencereden dışarıya bakarken silah atışları tekrar devam etti. Bu sefer daha şiddetliydi. Hemen Buket, Lale diye bağırıp odalarına doğru gittim Yekta, Ateş, Meriç, Mirza hepsi odadan dışarıya çıkmıştı Ateş, Yekta, Mirza ve Meriç'in elinde silah vardı Yekta'nın başı sarılıydı Ateş ne kadar odana geç saklan dese de Yekta dinlemeyip o da Ateş'lerle beraber dışarıya doğru çıkıyordu Buket, Lale ve Eren Benim odaya gelip beraber saklandık. Afet ve Andaç'da kendi odalarında saklanmaya devam ediyordu. Ateş ve diğerleri dışarıya çıktığı anda silah atan kişiler de arabalara binip hızla gitmişlerdi. Ateş ve diğerleri her ne kadar arkalarından ateş etseler de bir işe yaramamış çoktan gitmişlerdi.

NESİL DENEYLERİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin