Mentormoment

45 1 0
                                    

Raoul de graaf: Geschiedenis docent/mentor H3A

Robbie de graaf: zoon/ vriendje Koen/ klas H3A

Koen van heest: vriendje Robbie/Klas H3A

Matthy het lam: vriendje Milo/ klas H3A

Milo ter regen: Vriendje Matthy/ klas H3A

Levi van Vliet: kutkind/pester/ klas H3A

———————————————————————————————————-

"Koentjee, welk vak hebben we?" vraag ik aan Koen als we op school zijn. "Geschiedenis en mentormoment robje." antwoord de jongen die al 3 maanden mijn vriend is. "kom dan gaan we." zegt milo die tegen Matthy aan leunt. "Heyy homo'tjes." roept Levi als wij de klas in komen lopen. En matthy wie het meeste moeite had met uit de kast komen duikt een beetje ineen. "Levi, dit gedrag vertonen wij niet in mijn lessen ga je maar melden." zegt meneer De graaf. 'Oke iedereen is er, dus gaan we beginnen." zegt papa ja papa je leest het goed mijn vader is mijn geschiedenis docent en mentor vet chill. "oke dit was dan de les, ik wil graag Koen, Matthy, Milo, Robbie en Levi hier hebben voor mentormoment de rest mag gaan." zegt mijn vader. "Oh god wat nu weer." zegt Levi die weer terug in het lokaal is. "Levi, Jou gedrag kan echt niet. Ik ga een gesprek met jou en jouw ouders inplannen. En je laat deze vier jongens vanaf nu met rust als ik ook maar iets merk dan zwaait er wat. maar nu mag je weer gaan. Dit is wat ik wou zeggen " zegt papa. "Oh dus niet snitchen boys, niet naar je vadertje toe stappen." fluistert Levi maar hard genoeg zodat mijn vader het hoort. "Ga maar weer melden en bij het gesprek komt Meneer de Custer er ook bij te zitten en voor jou idee dat is de afdelingsleider. Dus er zwaait wat jongeman." zegt mijn vader. "Oke, jongens jullie wou ik hier even bij hebben en nu mogen jullie gewoon wat voor jezelf hier doen. Als jullie willen mogen jullie met mijn geld wel iets drinken en wat lekkers uit het automaat halen." zegt papa. "lief maar ik hoef niet." zegt koen. "schat, jij gaat wat eten want je hebt al de hele dag niks gegeten." zeg ik. 'Oke dan, Raoul mogen we trouwens voetbal kijken? want Nederland- Griekenland is nu." zegt Koen. "ja is goed."zegt mijn vader. "Miel, gaan wij ff samen voor iedereen alles halen?" vraag ik aan de jongen die ik het langste ken en ook het langste is. "ja is goed kleintje." zegt milo. "rob stuur je tikkie straks of moet ik betalen?" vraagt papa. "stuur wel een tikkie wat wil jij?" vraag ik. "koppie koffie en een waffel." zegt ie. "Ik wil-" begint matthy maar dan neemt milo het over. "een ice-tea en een oreo koek." "hoe de brie weet jij dat." zegt matthy. "ben niet voor niks je vriendje." zegt milo en hij drukt een kus op matthy's voorhoofd. "wat wil jij of moet ik wat kiezen?" vraag ik aan koen. "Doe maar ice-tea en een wafel." zegt hij. "joe komt voor de bakker." roept milo en we lopen weg. "Miel, je bent echt gelukkig met matthy he?" zeg ik als we bijna bij het automaat aan komen. "jepp." zegt hij. "Kan het aan je zien, heb je in de 10 jaar dat ik jou ken je nog nooit zo gelukkig gezien." zeg ik. "Klopttt, en heb jou ook nog niet zo gelukkig gezien, zelfs niet toen je in groep 1 met mij met de auto's mocht spelen." zegt milo dan en ik por hem in zijn zij. Uiteindelijk zijn wij in de pauze en in ons tussenuur ook nog in het lokaal van mijn vader gebleven die geen lessen meer had en heeft nederland met 2-1 gewonnen. zo is mentormoment toch best leuk geworden.

niet heel lang, echt al de 3e keer dat ik dit zeg maar voor mijn doen zijn dit korte deeltjes. deze heeft namelijk 635 worden. Ik ben echt blij heb maar 1 onvoldoende in de toetsweek.


Bankzitters one shotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu