Matthy: 38/meester groep 3
Koen: 37/vader/man
Robbie:37/vader/man
Raoul: 6/tweelingbroer/zoon/groep 3 leerling
Milo: 6/tweelingbroertje/zoon/groep 3 leerling
-----------------------------
'Goedenavond heren, fijn dat jullie er zijn." zegt de vrolijke stem van de meester van mijn kids. "goedenavond." zeggen wij. "willen jullie met Raoul of met Milo beginnen want jullie hebben 2 gesprekjes achter elkaar." zegt hij "ehm doe maar met Milo dan hebben we het positievere gesprek voor het laatste." zeg ik en ik kijk de man met gingerharen naast mij aan. "Oke is goed, wat jullie denk ik zelf ook wel weten is dat Milo wat drukker en enthousiaster is dan Raoul. En door zijn enthousiasme gaat het soms mis. Want dan vergeet hij dat er meer mensen zijn dan alleen Milo. Het is misschien wat vroeg maar ik gok dat Milo ADHD kan hebben dus als jullie het er mee eens zijn wil ik Milo laten testen op ADHD." zegt meester Matthy dan. "Ja, hier herken ik Milo ook wel in als hij bijvoorbeeld zit te kleuren heeft hij dat ook. En ik vind het goed om hem te laten testen op ADHD." zegt Koen. "Kwa lezen en schrijven merk je dat hij lezen snel saai vind en afgeleid wordt en daardoor iets achterloopt maar het is niet zorgwekkend." Vervolgt hij zijn verhaal. "oke top en rekenen?" vraag ik. "Rekenen gaat wel goed." zegt hij dan. "oke top en dan Raoul of wou u nog iets over Milo vertellen." zegt Koen. "Ehm nee hoor we kunnen wel door naar Raoul hoor." zegt hij. "Raoul is een stuk stiller en rustiger maar dat is niet erg. Raoul loopt met Lezen wat voor. Want hij leest boekjes begin groep 4 i.p.v midden groep 3. Taal gaat gewoon zoals het hoort. En dan rekenen, dat is wat moeilijker hij haalt voornamelijk getallen door elkaar dus inplaats van bijvoorbeeld 78 schrijft Raoul 87. Hier zal ik extra opletten maar ik verwacht dat hij net als Milo gewoon naar groep 4 kan eind van het jaar. Ik had nog een dingetje, Ik zou Raoul wel naast Collin willen zetten. Hij is heel druk en leid snel mensen af maar ik denk dat Raoul hem wel aankan en dat ze daar beide voordeel aan kunnen hebben. Het enige waarom ik het voorstel is dat Raoul er nog stiller en rustiger op kan worden." zet hij "Oke, Ja we hadden door dat Raoul beter leest dat heeft hij van Koen. Met rekenen zullen we extra oefenen. En hij mag wel naast Collin maar als het niet goed gaat zou het wel fijn zijn als hij kan wisselen kwa plekken." zeg ik. "Oke wouden jullie nog iets bespreken? anders zijn we klaar." zegt de meester. "Ja, kunnen Milo en Raoul elkaar thuis nog helpen of lijkt u dat niet handig?" vraagt Koen. "Zou kunnen Raoul Milo helpen lijkt mij nuttiger dan andersom." zegt hij. "oke top." zeg ik.
Okeee weer een deel. Willen jullie een vervolg maar dan in de klas? of niet.
JE LEEST
Bankzitters one shots
RandomOnes shots deels gebaseerd op liedjes niet altijd one shots gaan over de bankzitters. Liedjes mogen aangevraagd worden