Coach

58 1 29
                                    

Raoul- 18,  (half)broer Robbie, heeft rijbewijs, opleiding tot arts, voetbalcoach JO8-2 

Robbie-7, (half)broertje Raoul, zit in de JO8-2, groep 4A

Matthy- 7, vriendje van Robbie zelfde voetbalteam en klas

Koen-  7, vriendje van Robbie zelfde voetbalteam en klas

Milo- 6, Vriendje van Robbie zelfde voetbalteam, groep 3b

——————————————————————————————————-

Het is zaterdagochtend kwart voor 7 en de 18 jarige is al wakker. Hij vindt het veel te vroeg maar het is voor een goed doel. De voetbalwedstrijd van zijn kleine broertje het team dat hij coacht. Ze spelen vandaag hun kampioenswedstrijd alleen weten ze nog niet dat dit naar gaat aflopen. 'Rob, jongen wordt je wakker vriend?" vraag ik hem. "Jaa, we hebben toch vandaag de kampioenswedstrijd?" vraagt de net wakkere 7 jarige jongen. "ja, dus als je gewoon goed je best doet en scoort winnen jullie misschien wel de beker." zeg ik. "Als jij je tenue alvast aandoet maak ik een broodje voor je, wat wil je er op?" vraag ik. "grillworst." zegt hij. "oke komt voor de bakker." zeg ik. "Alles klaar rob, dan gaan we?" vraag ik als we bijna klaar zijn om te gaan. "jaa, halen we nog jongens op of gaan we met zijn tweetjes naar de club." vraagt Robbie. "We hebben een volle auto, want we halen zo nog Matthy en Milo op en dan gaan we gelijk door naar de ander club want het is een uitwedstrijd." zeg ik. "oh oke." zegt hij. "Heyy Miel, stap in dan gaan we Matthy ophalen." zeg ik als we bij het huis van de jongste uit het team zijn aangekomen. "Dag Roel, sta ik weer Keep?" vraagt Milo. "ja, voor jou gewoon je ouwe vertrouwde plekkie in het goal." zeg ik. "Top!" antwoord Milo. "Roel, hoeveel punten staan we achter de eerste plaats." vraagt Robbie als we de weilanden in rijden richting Matthy. "Jullie hebben 17 punten en de eerste 19, dus als jullie alleen van ze winnen is dat genoeg, want dan hebben we er 3 punten bij en het is de laatste wedstrijd van het seizoen." antwoord ik als ik stop voor het huis waar een blonde jongen al klaar staat met zijn voetbaltas in de hand. "Heyy Matt!"zegt milo zodra Matthy instapt. "heyy jongens, roel waar sta ik?" vraagt Matthy. "Links voor, en Rob staat rechts voor." antwoord ik. "Jongens kleedkamer 6 is voor jullie, Kunnen jullie alvast omkleden ik wacht wel op Koen." zeg ik als alle jongens er zijn behalve Koen want die jongen is altijd te laat. Na 15 minuten wachten zie ik de blauwe BMW al aan komen rijden en zie Koen uitstappen en zie zijn vader wegrijden want ik breng m straks thuis. "heyyy Koentjeeee, goed dat je er bent maatje, Kom dan gaan we naar de kleedkamer." zeg ik. "Heyy Roel, ja papa moet straks weer in een of andere meeting dus jij brengt me thuis toch?" vraagt hij. "ja jongen jij mag met mij, Robbie, Matthy en Milo mee rijden." zeg ik. "Oke jongens, nu iedereen er is ga ik de opstelling vertellen niet heel spetterend maar ja." zeg ik en haal het doek van het whiteboards waar ik hem opgetekend heb. 

"Brent en Frank heb ik gewisseld de rest is gewoon het zelfde

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Brent en Frank heb ik gewisseld de rest is gewoon het zelfde." zeg ik. "Wie is aanvoerder?" hoor ik Vince vragen. 'Ik denk gewoon zoals altijd Rutger. Iedereen mee eens?" vraag ik. Als ik genoeg ja's hoor zeg ik"kom naar het veld want we gaan de warming-up doen." "eerst m deze pylonen heen slalommen en dan kijken of je bij Milo kan Scoren. Iedereen mag dit 3 keer doen en dan warmlopen langs de zijlijn." zeg ik. Alleen Robbie krijgt hem er 2 keer in, Brent, Paul,Matthy en Rut krijgen heb er 1x in. "okee, nu mogen jullie in 3 tallen lummelen en als ik roep GO dan moet de gene die de bal heeft wegrennen met de bal en de rest moet die afpakken. De bal moet wel op de grond blijven en mag alleen met de voeten afgepakt worden. Voor iedereen duidelijk?" vraag ik. Iedereen roept ja en start, we hebben nog 4 wissels dus komen goed uit. "lekker gedaan jongens, nu mogen jullie nog een rondje om het veld rennen maar niet te hard want anders ben je voor de wedstrijd al moe." zeg ik als ze 5 minuten gelummeld hebben. Na ongeveer een kwartiertje gespeeld te hebben heeft de tegenstander de bal en schiet hem ver omhoog richting waar Robbie staat. Naast Robbie staat iemand van de tegenstander ze koppen tegelijk richting de bal maar inplaats van dat de bal geraakt wordt raken ze elkaar. Robbie duikt ineen richting de grond met zijn handen bij zijn hoofd. "Roel, Rob reageert niet." zegt Siep die dat doorgeschreeuwd krijg. "oh shit." zeg ik en ik ren met Siep richting Robbie. "Rob, als je mij hoort knijp dan in mijn hand." zeg ik terwijl ik check of hij nog een hartslag heeft. "Rut, wil jij mij helpen door 112 te bellen. En te zeggen dat we bij de voetbalclub zijn en dat Robbie van de Graaf, 8 jaar bij een kop duel out is gegaan en dat hij gereanimeerd wordt door iemand die opleiding tot arts doet?" vraag Ik aan de meest Sociale jongen die niet op zijn mondje is gevallen. "tuurlijk Roel." zegt Rutger en hij gaat bellen met mijn telefoon terwijl ik begin te reanimeren. "Matt, Koen , Miel, willen jullie bij de kantine vragen waar een aed hangt en die gaan halen?" vraag ik. "ja." roepen ze en rennen weg. "Roel, ambulance onderweg, hoelang reanimeer je al?" vraagt Rutger. 'Half minuutje denk ik. Kijk hoelang t telefoongesprek duurt zolang." zeg ik na een maar seconden vraagt Rutger. "heeft Rob eerder medische dingen gehad weet jij dat?en wat jullie band is. "Geef mij anders de telefoon maar effe. Ik ben de 18 jaar oude half broer,Robbie is wat ik weet nog nooit in een ziekenhuis geweest." zeg ik. Na 2 minuten was de ambulance er. "Hoi, Jan Pepping en Ed van den Brink, ambulance broeders.Goed werk geleverd want hij is weer bij wil je zo mee na wij 2 check ups gedaan hebben?" vraagt Ambulance broeder Ed. "Raoul de Graaf, broer van Robbie.IK kom zo wel met de auto ik kijk effe hoe het met zijn teamgenoten gaat want ben hun coach en heb hun effe naar de kantine gestuurd." "Jongens, Robbie is met de ambulance mee, ik laat jullie ouders weten via de app hoe het gaat. De wedstrijd gaat een andere keer doorgespeeld worden. Dus iedereen kan naar huis gaan." kondig ik aan in de kantine. "Roel, waar moeten wij heen?" vraagt Milo. "Ik ga naar Robbie,jullie mogen mee of ik bel een vriend en dan kunnen jullie daar nog spelen of hij brengt jullie naar huis wat jullie willen." zeg ik rustig. "Ik wil wel mee naar het ziekenhuis." zegt Koen zacht. "ik liever niet. Ik wil ook niet naar huis dus liever bij die vriend." zegt Matthy. "mij maakt t niet uit." Zegt Milo. "Koen t is wel veel wachten." zeg ik. "maakt niet uit ik wil er voor hem zijn.' "Oke, Milo maak jij een beslissing dan bel ik Anton, vriend van mij voor Matthy." zeg ik. "ik ga wel mee naar het ziekenhuis.'zegt milo. "oke top." zeg ik. Telefoon gesprek Raoul en Anton.

Anton: Heyy Roel, wat is er?

Raoul: Robbie, had tijdens voetbal een ongeluk door een kop duel. Kan jij Matthy een van zijn teamgenootjes ophalen en hem even vermaken? Ik zou hem naar huis brengen en hij wilt niet mee naar het ziekenhuis.

Anton:Tuurlijk, welke voetbalclub is het. Dan kan jij naar Robbie toe.

Raoul: SV de Foresters, Heiloo. Matt, kan ik jou hier even alleen met een patatje laten tot Anton er is?

Matthy: Ja hoor gaan jullie maar.

Raoul: Oke top, heel erg bedankt Anton.

Anton: geen probleem maatje.

"Hallo, wij komen voor Robbie van de Graaf geboren op 5 juli 2016."Zeg ik als wij aan de beurt zijn bij de balie van het ziekenhuis. "Oke, hij ligt op kamer 109." zegt de vrouw achter de balie. "Oke top dankjewel." zeg ik. "Familie van van de Graaf?" roept een verpleegkundige als wij 5 minuutjes gewacht hebben. "Ja, ik ben zijn halfbroer en heb 2 van zijn vriendjes hier. Wilt u eerst alleen mij spreken of mogen de jongens mee?" vraag ik. "Ze mogen wel mee hoor, meneer van de Graaf is bij, hij herinnert zich vrij weinig. Hij heeft weinig blijvend letsel. De klap was flink hij heeft heel veel geluk had met alleen een hersenschudding . Jullie mogen m zo mee naar huis nemen alles is goed. Veel rust moet hij wel houden." zegt de verpleegkundige. "Dus hij leeft nog?" vraagt Milo. "ja vriendje, alles is goed gegaan." zeg ik. "Robbemanss!" zegt Koen als we zijn kamer inlopen. "Stttt, niet zo hard. dat is niet fijn. Maar ook blij jou weer te zien Koen de watermeloen." zegt Robbie. "Hoe gaat ie Rob?" vraagt Milo. "goed hoor, alleen een beetje duizelig maar dat zal volgens de verpleegkundige wel wegtrekken ik weet alleen niet hoe het gebeurd is. Ik weet dat we voetbalde ik kopt naar de bal en toen werdt ik wakker in het ziekenhuis.' Zegt hij. "je kopt tegen het hoofd van een tegenstander."zeg ik. "Waar is Matt?" vraagt hij. "Bij Anton, Die halen we zo op als jij mee naar huis mag. Ik ga m zo ff bellen." zeg ik. Facetime gesprek:

Raoul: Hey, Anton en Matthy.

Matthy: Hey Roel, hoe is t met Robbie?

Raoul: vraag het m zelf anders.

Robbie komt in beeld

Matthy: Troppieeeee, Troppieeee, Troppieeee!

Robbie:Ook hallo, met mij gaat t wel prima, ik kom je zo halen kwalletje want ik mag naar huis. 

Anton: Fijn, dus geen verder letsel ofzo?

Raoul: nee, alles is prima.We zijn met een half uurtje bij jullie! 

Anton en Matthy: Tot zo!

Robbie,Milo,Koen en Raoul: Tot zo!

"Rob, zullen we straks met de andere jongens maccie halen om de schrik te verminderen?" vraag ik aan mijn broertje als we met z'n tweeën zijn want Milo is eten halen en Koen wou mee. "Jahhhhhhh!" zegt hij. 'Wie belt aan?" vraag ik. "Ikkuhhh!" zegt Robbie. "Dinggg dongggg dinggggg donggggg!" "Troppieeeeeee!" zegt Matthy als de deur open vliegt. "Ik dacht dat je dood was johh." zegt Matthy als hij m een knuffel geeft. "Ik ga vaker botsingen maken dan doe je lief." zegt robbie lachend. "NEEEE DAT MAG JE MIJ NIET AAN DOEN GEK, dan ben ik wel vaker lief." zegt matthy. "kom jongens we gaan." zeg ik

Dagggg vriendjesss en vriendinnetjes, 

Dat einde wist niet hoe ik t goed kon eindigen dus ja. maar dit deel is wel een van mijn langste delen tot nu toe. Maar liefst 2026 woorden! Mijn toetsweek ging kwa cijfers die ik nu weet prima! dus ik ben blij! Nu kiezen welke studie t wordt. Ga vanavond naar de openvand van de Ipabo. Dus dan wordt ik Juf, Juf Eline klinkt echt raar maar ja. T lijkt me wel leuk. Er komt ook een moeilijke tijd voor mij aan. Vertel hier ff niet te veel over komt dan wel. Wietske, als jij opgelet hebt kan jij weten wat er gaat gebeuren. Maar ja dan weten jullie dat. Ik ben nu wel blij want ben vanmiddag met mijn moeder, opa en oma wezen shoppen en heb 5 nieuwe dingen. En zijn toen koffie gaan drinken. En ben nog blijer want morgen valt mijn mentor uit! dus ben 2 uur eerder uit! Joehaaa! Nu nog ff zorgen dat LO weer uitvalt en CKV eigenlijk ook want dan heb ik maar 2 uurtjes. want heb op vrijdag 1e 8e met 2 blokuren en 2 keer meneer Schenk (Mentor). Dus dat is feest als je ckv haat, LO kut vindt en je mentor niet mag. En dan is t 1e uur bijles scheikunde want dat kan je niet. En t 2e is wiskunde aka klootuurtje met Hidde en Sebas. Dus we love de vrijdag. Want kan nu ook niet meer op de vrijdag werken en dat was juist altijd zo gezellig. Maar op vrijdag wel een Bankzitters video! Wat een verhaal wss boeit t jullie toch niet dus doei!

Bankzitters one shotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu