Oppassen

44 3 1
                                    

Robbie van de Graaf 17, oppas

Raoul ter reegen, 8, broer

Milo ter reegen, 6, (tweeling)broer(tje)

Matthy ter reegen, 6, (tweeling)broer(tje)

Koen ter reegen, 4, broertje

----------------------------------

Pov Robbie

"Mam, ik ga!" roep ik naar mijn moeder voordat ik voor het eerst een hele dag ga oppassen. "Is goed, veel plezier en succes." zegt ze. Ik loop naar mijn fiets en fiets richting de familie ter Reegen, een gezin waar ik wel vaker heb opgepast, maar dan vaak vanaf half negen. En nu is het 11 uur. De ouders van de jongens hebben straks een bruiloft, alleen dat is bijna 2 uur rijden vandaar dat ik er zo vroeg moet zijn. "Heyy Roel." zeg ik als ik bij de familie aan kom en de oudste al op mij af zie rennen. "Robbieeeeee." roept hij. "Kom dan gaan we naar je broertjes." zeg ik en ik til hem op. "Hey Rob, je bent er." zegt de vader van het gezin. "Haii Hans." zeg ik "Wij vanvanond tatjes eten." zegt de jongste van het stel als hij ook heeft gezien dat ik er ben. "Ja dat klopt Koen, wij gaan vavavond patatjes eten." zeg ik. Koen steekt zijn armpjes uit zodat ik hem ga optillen dus ik doe dat "Wij gaan, de tweeling is op hun kamers aan het kleuren." zegt Hans dan. "Okee, is goed." zeg ik. "Jongens gaan we papa en mama uitzwaaien?" vraag ik aan de kinderen. 'Jaaa." roepen de twee die beneden zijn. En we zwaaien hun ouders uit . 'Kom gaan we even bij jullie broertjes kijken." zeg ik en loop nog met de jongste op mijn arm naar boven. "Heyy Miel, wat voor moois ben jij aan het maken?" vraag ik als ik de kamer van de langste van de tweeling instap. "Kleurplaat." zegt hij zonder op tekijken en kleurt druk door. Na een tijdje gekleurd en gespeeld te hebben is het tijd voor de lunch. "Jongens wat willen jullie eten?" vraag ik. "Mogen we een broodje ei?" vraagt de oudste. "Ja hoor, als er genoeg eieren zijn en iedereen een eitje wil vind ik het goed." zeg ik. "jaa ei." zeggen de andere 3. "Chefkokkie, kom jij mij helpen?" vraag ik aan de gene met de meeste kook ervaring. "Ja is goed." antwoord hij. 'Is het lekker jongens?" vraag ik als ik ze alle 4 aan tafel heb gekregen en ze alle 4 eten. "jaa." antwoorden ze. "Wat vinden jullie ervan als ik zeg dat we straks naar Wonka de film gaan." zeg ik. "jaaa." zeggen de jongste 3. "Maar hoe komen we daar dan want er zit geen bioscoop in het dorp?" vraagt de oudste. "De bus, de bus stopt hier 1 straat vandaan dat kan je wel lopen toch?" zeg ik. "ja."zegt Raoul en de rest eet hun broodje verder op. "kom dan gaan we." zeg ik. "Raoul vindt jij het erg om alleen te zitten zit ik met je broertjes." vraag ik als we bij het busstation aan komen. "Nee hoor, moet jij alleen zeggen waar we er uit moeten." zegt hij. "Komt goed Roel." zeg ik. "Jongens kom gaan we hier zitten, dan kan Raoul aan de andere kant naast ons." zeg ik zodra we in de bus zitten. "Ik wil naast robbie." zegt Matthy als we gaan zitten. "Nee ikke." zegt Milo. "jongens, de een kan heen en de ander terug, dus maak daar een deal in anders gaat geen van jullie naast mij een ook tijdens de film niet." zeg ik. "ik wil nu." zegt Milo. "Ik ook." zegt Matthy en ze blijven zo maar door gaan. "Milo jij gaat naast Raoul zitten, Koen komt naast mij een Matthy tegen over Koen." zeg ik, om de jongens uit elkaar te halen voordat de ruzie erger wordt en Milo gaat slaan. "Heb je er zin in koen?" vraag ik aan de jongste van het stel. "jaa, en morgen gaan we naar opa en oma." zegt hij. "oh wat leuk jongen." zeg ik. Iets wat ik beter niet kon doen want nu ratelt de jongen aan een stuk door de hele bus reis. 'Jongens bij de volgende moeten wij eruit." zeg ik tegen Raoul en Milo als we er bijna zijn. 'Oke top." antwoorden ze. "Graag 4 kids, en 1 tiener, voor Wonka de film." zeg ik als we aan de beurt zijn bij de balie. "Oke dat wordt dan 42,50 alsjeblieft." zegt ze dus dat pin ik. "Jongens jullie mogen 1 ding uitzoeken wat we met ze alle kunnen delen." zeg ik, wetende dat het toch waarschijnlijk snoep voor matthy wordt en popcorn voor de rest. "Okee." zeggen ze. en zoals voorspeld reken ik uiteindelijk 1 bak zoete popcorn en een zakje snoep af. Na wat gekibbel zijn we eruit gekomen hoe we gaan zitten namelijk: Matthy-Koen-ik-Raoul-MIilo. Want de tweeling mocht niet naast mij en nu zit ik mooi in het midden dus als er iets is kan ik iedereen helpen. "Jongens wat vonden jullie van de film?" vraag ik als de film klaar is. "Mega leuk." antwoorden ze alle 4. "Oke top, dan gaan we naar huis." zeg ik. de terug reis verliep dit keer wel soepel. Daarna zijn we patatjes gaan halen met ze alle. En dat gegeten en nu liggen de jongens op bed.

Best lang deel, maar eigenlijk gebeurd er geen ene reet.

Bankzitters one shotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu