Geluk bij een ongeluk

44 3 3
                                    

Heyy schatjessss, dit deel ga ik het wat anders doen je leest dit deel uit een soort van verterlsperspectief ofzo. Als jullie t leuk vinden kan ik t vaker doen en anders houd ik t bij hoe ik t deed. 


——

Het is s'ochtends om half 7 de kerstvakantie in net voorbij en Matthy zit op zijn scooter richting het station want vandaag heeft hij na 2 weken weer zijn eerste collegedag. Hij gaat elke dag van het kleine Ameide naar Amsterdam om daar te studeren want hij wil graag kinderarts worden. "Kut mijn lamp doet t niet en ik moet dat donkere stuk door de weilanden nog." denkt Robbie als hij ook onderweg is naar het station. Van links hoort hij een scooter aanrijden. Matthy die op de scooter zit ziet Robbie net te laat en rijdt hem vol aan. "Kutt kut kut, gaat het?" roept Matthy zodra hij merkt dat hij iemand heeft aangereden. 'Heyy hoor je mij, knijp dan in mijn arm." zegt Matthy bezorgt. "Gelukkig je hebt nog een hartslag." zegt de arts in opleiding die zijn pols heeft gevoeld en nog zijn andere checks had gedaan. "vriend ik bel de ambulance want misschien heb je wat gebroken." zegt matthy die zijn telefoon uit zijn broekzak vandaan viste en 112 intikte. "Goedendag met de heer het Lam. Ik heb net met mijn scooter een jongen ik gok van een jaar of 16/17 aangereden. Hij heeft nog een hartslag alleen krijg ik geen tot nauwelijks contact. Ik sta op de kruising Rooielaan en Briestraat.' zegt hij geshaast nadat hij heeft doorgegeven dat hij het ziekenhuis wilde en toen er opgepakt werdt. Robbie die nu zo'n anderhalve minuut buitenwesten geweest had wordt langzaam wakker en begint te mompelen "wie ben jij?, waar is ik. ben ik dood?" "Heyy, Ik ben Matthy, ik heb je net aangereden met de scooter de ambulance komt er zo aan. Hoe heet jij?" antwoord de blonde jongen die blij is dat hij bij is want na 2 minuten had hij het door moeten geven aan de ambulance. "Robbie." zegt de jongen zachtjes. "Dag Robbie, Kan je wat over jezelf vertellen?" vraagt matthy zodat Robbie bij blijft. "Robbie, 17, studeer economische business. val op jongens." antwoordde de jongen langzaam en woord voor woord.Bij het laatste daagt Matthy jess, alleen moet hij mij nog leuk vinden. "leuk, ik ben ook 17 en studeer tot arts te worden en wil daarna kinderarts worden. Val ook op jongen." zegt hij dan maar het laatste zegt hij heel zacht. "wat zij je als laatste?" vraagt Robbie op het moment dat de ambulance aankomt omdat hij zeker wil zijn want toen hij die blauwe ogen en blonde haren zag toen hij bijkwam was hij gelijk verliefd. "nee niks, ik ga effe naar die ambulance broeders vertellen wat er gebeurd is." zegt hij. "Joe is goed." antwoord Robbie en dan ziet hij matthy's telefoon open liggen dus gaat hij naar contacten en zet zich zelf erin als "Robbie (-:" "Hé, fijn dat je bij bent, we nemen je alleen mee om te checken of alles goed gaat, en er niks gebroken is, jullie studies worden ingelicht en Matthy gaat mee." zegt een ambulancebroeder als Robbie matthy's telefoon weg legt. Alles was goed maar nu gaat Robbie Matthy vertellen dat hij hem erg leuk vindt. "Matt ik moet je wat zeggen, ik vindt je erg leuk. Ik heb mijn nummer zelfs al in jou tel gezet, wil je binnenkort op date?" vraagt hij. "tuurlijk, stiekemerd." antwoord Matthy en ze lopen samen het ziekenhuis uit.

Dit was t weer, Zal ik een deel 2 maken waarin ze een jaar of 25 zijn en 3 kinderen geadopteerd hebben? laat t weten en ook of je t zo leuk of die andere stijl.

Bankzitters one shotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu