PREVIEW SEBELAS

9 3 0
                                    

KANG YOONA

Minho oppa sangat baik. Semua orang sukakannya. Semua orang juga selesa apabila bersamanya. Tiada yang buruk melainkan baik.

Lagilah dengan wajahnya yang tampan, satu bonus yang jarang diperoleh. Keperibadiannya begitu bertentangan dengan Junho, walaupun mereka sahabat baik.

Junho ialah antihero. Terlalu sukar untuk didekati. Jika dalam buku, karakternya yang paling dibenci pembaca. Barangkali, aura pewaris tunggal kumpulan WL membuatkan dia sukar untuk didekati.

Semua musuh, pada pandangannya. Semua hanya ingin mengambil kesempatan. Disebabkan sikapnya itulah, ramai yang tidak sedar akan ketampanan wajahnya. Ia dikaburi dengan riak yang dingin dan masam.

"Tak suka?"

Ah! Aku terlupa aku bersama Minho oppa sekarang. Dalam kegelapan panggung, tiba-tiba saja dia berbisik ke telingaku bertanyakan soalan.

"Suka," jawabku pantas.

"Tapi cerita ni agak ganas."

"Nak balik?" Aku perasan kening Minho oppa terangkat sebelah.

"Tak. Tak apa. Kita tengok."

Takkanlah nak balik separuh jalan filem? Dia book satu panggung ni kut semata-mata untuk menyaksikan filem ini. Apalah sangat dua jam. Boleh aja aku bertahan.

Minho oppa kembali memandang ke hadapan. Hah... kenapalah dia terlalu tampan? Bahagian sisinya terlalu mustahil, lagilah jika melihat dari arah depan.

Rahangnya tajam. Hidungnya tinggi dan mancung. Anak matanya yang coklat boleh saja mencairkan hati ramai wanita. Itu belum lagi melihat dia tersenyum. Tapi kenapa dia masih single?

Dia memiliki semua ciri-ciri teman lelaki idaman yang ideal untuk semua wanita. Baik, kaya dan tampan atau oppa terlalu memilih? Apa ciri wanita kesukaan dia?

"Skrin di depan, Yoona."

Ah! Tanpa sedar, aku merenung Minho oppa terlalu lama sehinggakan dia pun perasan. Laju kepalaku berpaling ke hadapan, namun aku sempat terlihat senyuman kecil Minho oppa. Seronoklah dia.

Antologi Cinta, Musim LuruhWhere stories live. Discover now