Yağmurdan sonra büyürmüş başak,
Meyvalar sabırla olgunlaşırmış.
Bir gün gözlerimin ta içine bak
Anlarsın ölüler niçin yaşarmış
Sezai KARAKOÇ
Umut' un gerçekleri...
Sevgi Umut'tan tam 5 dakika önce doğmuştu. Umut Sevgi'den önce yürümüş, Sevgi Umut'tan önce konuşmuştu ama ne olursa olsun onlar ikizlerdi ve birbirlerinin her şeyleriydiler.
İlk okula başladıkları gün Umut korkarken Sevgi onun elini tutmuş ve "merak etme kardeşim biz hep beraber olacağız ta ki ölüne kadar" demişti. Öyle de olmuştu. İlkokulda, orta okulda hep beraberdiler. Farklı arkadaşları olsa da onlar hep en yakın arkadaştılar.
Bu dünyada onlara birbirlerinden daha yakın hiç kimse yoktu. Çünkü onlar ikizlerdi. Aynı rahmi paylaşmışlardı. Daha ne kadar yakın olabilirlerdi ki?
Liseye başladıkları gün yeniden birbirlerine söz vermişlerdi. "Hayatımıza kim girerse girsin biz yine biz olacağız ta ki ölüm bizi ayıran kadar".
Bu sözü bozan, bozmak zorunda kalan Sevgi olmuştu. 11. Sınıfın yaz tatilde sarhoş bir sürücü tarafından kullanılan bir aracın ona çarpmasıyla.
Sevgi'nin gidişi en çok Umut'u etkilemişti hayatı boyunca ne olursa olsun yanında olan kardeşi, ablası, dostu gitmişti. Artık yalnızdı ve bundan sonraki hayatı boyunca da yalnız kalacaktı. İlk başlarda bu olayı sindirmek onun için pekte kolay olmadı. İnkar etti, kabullenmek istemedi, bağırdı çağırdı, yıktı döktü ama ne yaparsa yapsın giden gitmişti. Sonra sustu onun bu susuşunu görenler sonsuza dek susacak sandılar. Ama hayat bu devam ediyordu işte.
Okulların açılmasına bir hafta kala Umut biraz daha kendine geldi ama okula gitmek istemiyordu. Sevgi ile beraber büyük hayallerle girdiği o kapıdan bu sefer yalnız giremezdi, buna dayanamadı. Bu yüzden okulunu değiştirdi.
Narin ile böyle tanıştı Umut. Sınıfa ilk girdiğinde önce onu fark etti çünkü elinde test kitabı olmayan tek öğrenci oydu. Herkes son sınıf olduğu için harıl harıl ders çalışırken o açmış kitap okuyordu bu hali ona Sevgi'yi hatırlattı. Çünkü Sevgi'de öyleydi. Zaten tek farklı noktaları da buydu Umut tam bir inek iken Sevgi tam bir kitap kurduydu.
Narin'in bu hali Umut'un çok hoşuna gitmişti çünkü ona Sevgi'yi hatırlatıyordu, sanki kardeşi hiç ölmemiş gibi hiç gitmemiş gibi yine yanındaydı. Bu şekilde Umut biraz daha kendine gelmişti. Hedefine iyice odaklanmıştı.
Umut hiç bir zaman Narin ile konuşmadı onu hep uzaktan izledi Narin ve Sevgi o kadar birbirine benziyordu ki bu benzerlik Umut'u çok şaşırtmıştı. Narin'in düşünceleri de Sevgi gibiydi hayata her zaman pozitif bakan "her şeyin güzel olacağını" söyleyen bir kızdı.
Umut bugün hayal ettiği bütün şeylere kavuşmuşsa bu Narin sayesindeydi. Narin'in haberi yoktu ama Umut'u Sevgi'den sonra hayata bağlayan tek gerçekti.
Kerem
Hayat acımasız, hayat adaletsiz, hayat yorucu. Ne yaparsam yapayım kimse beni sevmeyecek, kimse beni anlamayacak. Nefes aldığım sürece hep yalnız kalacağım. 27 yıllık hayatım boyunca yalnız kaldığım gibi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
U.N.A.
General FictionUMUT, NARİN, ALEV Hayatın içinden 3 genç, hepimiz gibi sıradan ve hepimiz gibi farklı. Bu hikaye okuduğum kitapların, etkilendiğim filmlerin ve sevdiğim şiirlerin hikayesidir.