het ziekenhuis

73 2 0
                                    

Een paar uur later wordt Nova wakker van wat gestommel. Als ze haar ogen open doet voelt het zwaar aan en haar armen lijken wel gemaakt te zijn van baksteen. Een fel licht schijn direct in haar ogen. Als ze eenmaal gewent is aan het licht ze dat ze in een kamer ligt, een ziekenhuiskamer. Dan komt er een jongen naar je toe, hij ziet er nog al angstig uit. "Gaat alles goed?" Vraagt de jongen, het geluid klinkt van ver.

"Ja alles gaat goed" antwoord Nova. "Hey je bent wakker" zegt een andere jongen weer. Het geluid klinkt al weer wat normaler.

Er komt een zuster aan lopen; " Hey mevrouw de Jong, gaat alles goed? Nova probeert te antwoorden maar dat gaat moeilijk. "Ik ga een paar testjes uit voeren? Zou je mijn vinger willen volgen?" Naar een paar testjes is alles goed.

De zuster gaat weer weg en Nova kan eindelijk weer normaal horen en zien. Ze zit in een kamer samen met een andere jongen ze herkent hem wel. Naast hem zitten 2 jongens, en er staat er ook nog aan het uiteinde van het bed, ze zijn een potje Uno aan het spelen.

Nova valt weer in slaap, een paar uur later later word ze weer wakker. De jongens zijn weg en er ligt er nog één op bed naar PSV te kijken

Als hij merkt dat ze wakker bent begint hij te praten; "hey, alles goed? Leef je nog een beetje?." "Ja hoor" antwoord Nova, ze herkent hem ergens van, ze is al een tijdje fan van een youtube groep genaamt de Bankzitters, en de persoon naast haar is Robbie één van de leden.

Dan komen de jongens weer terug, "O hey Nova goed geslapen? Vraagt Matthy.
"Ja hoor"

Opeens krijgt ze een enormen steek in haar been. Ze probeert haar been vast te pakken maar het is zo hard als beton. "Gaat alles goed?" Vraagt Koen. "Waarom zit er gips om mijn been?"

"O dat is een lang verhaal." Antwoord koen. "Ik heb alle tijd" "oke, het zit zo"
Koen begint te vertellen.

Midden in zijn verhaal komt de zuster binnen, "Hey mevrouw de Jong, u wordt over 5 minuten op gehaalt voor een operatie aan uw been. Ik neem aan dat 1 van deze mannen de vader is?" "Nee antwoord Raoul "ik ga wel mee."

5 minuten later komen er twee zuster binnen die Nova komen ophalen, eerst vragen ze om een ID en daarna word ze de kamer uitgerolt. Raoul loopt met haar mee.

De zuster begint te praten tegen Raoul, "Kunt u misschien in contact komen met de ouders of voogd van Nova want deze is nodig om alles afteronden?" "Nee sorry, die zitten op dit moment in de gevangenis en gaan waarschijnlijk snel het voogdij van haar verliezen" zegt Raoul.

Nova schreeuwt,"Wat waarom? Wat hebben ze gedaan?"

thuis ft. Bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu