Raoul wilt net wat zeggen maar dan rijd de zuster de operatiekamer binnen. De dokter komt aan lopen en vraagt of Nova gedeeltelijke of helemaal gedooft wilt worden. Na de operatie word ze terug gereden naar de operatiekamer.
De jongens zijn al weg, alleen Rob ligt er nog en schrikt wakker. "O hallo, waar kom nu jij vandaan?" "Operatie, Robbie mag ik je iets vragen?" "Tuurlijk" antwoord Robbie.
"Waarom zitten mijn ouders vast?" Vraagt Nova meer uit nieuwschierigheid dan bezorgdheid.
"Weet je nog die mensen in zwarte pakken die ons in de been hebben geschoten?" "Hoe kan ik die nou vergeten.""Dat waren je ouders met jouw twee broers, één van hem word waarschijnlijk vrij gelaten, omdat hij nog geen 18 was en het niet deed uit vrije wil," "Hoe heten hij?" "Elias, maar de andere zitten nog een tijdje vast waarschijnlijk." Vertelt Robbie veder.
"Maar hun hebben nu nog de voogdij over mij?" "Zou het niet weten, misschien weet de zuster het. Nova krijgt een bericht binnen en begint de lachen. "Wat is er?" vraagt Robbie. "O mijn vriendin vraagt of ik weet wat er is gebeurt, de Bankzitters zijn ontvoert maar nog net op tijd gered." Robbie lacht.
Dan komt de zuster binnen, "er is bezoek voor u meneer, en over 10 minuten komen we u halen voor u operatie."
Nova pakt haar telefoon en kijkt twijfelt naar Robbie, ze begint met editten.
Tien minuten later komt de zuster binnen en neemt Robbie mee, er komen ook twee vrouwen binnen.
Nova heeft geen flauw idee wie dat zou kunnen zijn. "Hoi wij zijn van het centrum jeugd en gezin. Wij komen even praten met je." "Waarom?" Vraagt Nova.
"Nou we moeten een plek voor je gaan regelen om te blijven en we hebben wat vragen over je ouders, omdat het best een tijdje kan duren voordat we de officiele voogdij van iemand kunnen afpakken." Antwoord de vrouw met rood haar.
Nova en de twee vrouwen hebben een gesprek.Morgen komen Nova's ouders langs om te praten met haar en de vrouwen, ze komen ook gelijk alles afhandelen in het ziekenhuis want over twee dagen mag Nova weer weg.
Diezelfde nacht ligt Nova te piekeren tot laat. Ze heeft haar ouders bijna nooit gezien, ze kan hun gezicht niet eens goed herinderen. Ze zullen wel boos zijn op Nova, want zonder haar hadden ze het gewoon rustig afgerond.
Na een lange tijd woelen valt Nova toch in slaap, vijf uur later wordt ze wakker gemaakt door de zuster. "Mevrouw hier is uw ochtend eten."
Als je naar rechts kijkt zie je een meisje van rond de 20 zitten. "Hoi," zegt ze "ik ben Jamie, Rob zijn vriendin leuk je te ontmoeten, hoe gaat het?"
"Leuk je te ontmoeten, het gaat best goed." Antwoord Nova. Na een uurtjes komen de jongens weer terug. Ze praten wat.
Nova zit wat op haar telefoon wanneer dezelfde vrouwen van gister binnen komen ze hebben twee andere bij zich.
JE LEEST
thuis ft. Bankzitters
Hayran KurguNova is altijd alleen thuis, soms komt haar broer iets te eten of wat geld geven maar dat is het enige. Ze had zich eigenlijk nooit afgevraagt waar ze zijn. maar als ze op een dag een briefje met cijfers op tafel vind wekt dat haar nieuwschierigheid...