Als Nova thuis komt zit er een vrouw aan tafel "Hey Nova," zegt de vrouw zodra ze Nova ziet "Ik ben Anne de advocaat van de jongens. Als het goed is heeft Raoul al tegen je gepraat, maar we willen jouw graag als getuigen hebben." Nova kijkt naar Raoul maar die staat met Matthy te praten. Ze raakt in paniek, ze weet niet of ze wil getuigen. Elias spookt door haar hoofd, waarom kijkt Raoul niet om.
Anne begint weer met praten, "Heyy je hoeft nog niet te besluiten er is nog genoeg tijd, denk er maar over na." Zegt ze terwijl ze haar hand op Nova's arm legt. Anne heeft ook wel door dat het een moeilijke keuzen is.Nova knikt en loopt zonder iets zeggen naar boven. Over een week is de rechtzaak al daarna zal ze niet meer terug komen. En dan heeft ze ook nog een school-tentamen morgen, de eerste ooit. Het is best spannend ze is net begonnen in de derde van vmbo-tl. Jammer genoeg kon ze de havo niet meer doen.
Nova besluit te leren en vergeet Anne en haar gedoe even. Tot dat Raoul binnen komt, het eten is klaar. "Raoul, mijn rechtzaak is volgende week dinsdag, zou je me kunnen afmelden op school?, en me kunen brengen?" "Ja tuurlijk," zegt Raoul "trouwens Anne moet wel weten of je kan geteugen. Ze is er nog dus als je wil kan je het doen." "Ik wil het wel maar wat als Elias" zegt Nova, maar voor ze kan antwoorden praat Raoul door haar heen. "Ik weet dat het een moeilijke keuzen is maar het het beste om te doen. Vergeet Elias hij is niet goed en een moordenaar." Nova schrikt, dat kwam er best boos uit, dus knikt ze maar en loopt ze naar beneden. Raoul blijft verschrikt staan, hij had dat niet moeten zeggen maar het kwam er gewoon uit.
Als Nova naar de woonkamer loopt is Anne er inderdaad nog ze eet mee. Als Anne Nova ziet loopt ze naar haar toe. "Hey al een keuze gemaakt?" Zegt Anne met een glimlach op haar gezicht. "We hebben niet veel nodig." Zegt Anne nadat ze ziet dat Nova twijfelt. "Wat houd het in?" Vraagt Nova twijfelend "Je getuigt in de rechtbank, je hoeft weinig te zeggen, alleen over je thuissituatie." Nova twijfelt, de woorden van Elias spoken nogsteeds door haar hoofd. "Je kan ook op papier getuigen dan hoef je niet in de rechtbank te zijn." Nova knikt, dat kan ze wel, ze hoeft haar ouders teminste niet aantekijken.
Na het eten gaat Nova weer naar boven om te leren. Morgen gaan ze de verklaring doen ze vindt het best spannend maar eerst maar kijken of de toets goed gaat.
De volgende morgen is Anne er nog steeds, ze staat in de keuken samen met Koen. Nova lacht naar hem en Koen rolt zijn ogen.---------------
Zouden jullie het leuk vinden als ik een verhaal maak over Anne of niet?
JE LEEST
thuis ft. Bankzitters
FanfictionNova is altijd alleen thuis, soms komt haar broer iets te eten of wat geld geven maar dat is het enige. Ze had zich eigenlijk nooit afgevraagt waar ze zijn. maar als ze op een dag een briefje met cijfers op tafel vind wekt dat haar nieuwschierigheid...