Koen en matthy pakken een stoel. "Hoe lang duurt het voor dat je weg mag?" vraagt Koen. Op dat moment komt de zuster binnen die gelijk antwoord, "Ze mogen nu weg, alles is al goed gekeurt."
Matthy kijkt naar Nova. Ze pakt al haar spullen en wil haar schoenen aan doen, maar dat gaat nog al lastig aangezien ze haar been niet goed kan buigen. "Zal ik even helpen?" "O ja graag" zegt Nova dankbaar.
Als Robbie en Nova al hun spullen hebben ingepakt en klaar zijn om te gaan wil Nova afscheid nemen. Maar Koen stopt haar en vraagt "Waar ga je heen?" Nova antwoord zacht "Naar huis".
"We brengen je wel even, dat gaat iets makkelijker." Zodra Nova in de auto zit valt ze in slaap.
Na ongeveer een uur rijden komen ze aan bij Casa del Huts. Als ze Nova eenmaal wakker geworden is ziet ze gelijk twee jongens voor haar staan "O hai, zijn we er?" Nova wil uit de auto stappen "Dit is niet mijn huis, dit is jullie huis."
"Vanaf nu is het ook jouw huis!" Schreeuwt Matthy terwijl hij het huis in loopt met Nova's en Rob's koffers. Nova kijkt verward en bezorgt, "maak je geen zorgen morgen rijden we langs je huis om je spullen op te halen." Zegt Raoul met een glimlach op zijn gezicht.
Nova loopt vol bewondering naar binnen, het huis staat vol met spullen en eten. "Nova deze kant," op roept Matthy van boven aan de trap "je blijft hier tot je rechtzaak het is allemaal geregeld met jeugdzorg. We hebben nog geen bed voor je dus vanavond moet je nog op de bank slapen maar je kunt je spullen hier neer zetten. "
Het is een klein rechthoekig kamertje helemaal wit geverfd. Er staat een kast en een bureau. Het bureau is nog leeg en in de kast ligt een laagje stof. Als Nova er tegen aan blaast vliegt het alle kanten op. "Oo ja ik pak even een stofzuiger"
Na dat Nova de kamer een beetje schoon heeft gemaakt en haar spullen heeft weg gelegt gaat ze naar beneden. Ze hoort geschreeuw uit de tuin komen, de Bankzitters zijn een video aan het opnemen.
Als ze naar beneden gaat zit er een meisje op de bank, Lieke de vriendin van Raoul, ze praat wat en dan komen de Bankzitters binnen met veel rumoer.
"Jij kut kind wat gooi je me nat!"
"Je verdiende het gewoon"
"helemaal niet ik ben harstike aardig"
"wat zeg jij je gooit mij ook nat"
"wat kom jij opeens uit de dode hoek"Ze rennen gelijk naar boven om om te kleden. Alleen Milo blijft staan,"Hoi Milo, ik ben Nova." Ze steekt haar hand uit. "Nou ik hoef me niet meer voortestellen" zegt Milo lachend. Als ze zijn hand schut is die klef en nat. Daarna rent hij naar boven om wat kleding te stelen van de andere.
Een kwartiertje later komt Raoul de trap af en geeft Lieke een kus op haar voorhoofd. Daarna schreeuwt hij hart naar Matthy "Matthy het is jouw beurt om eten te maken." Matthy komt uit zijn kamer en begint met koken.
Na een tijdje rent hij weg en zegt "Jo ik ga even kakken kan jij effe op het vuur letten?" Ondertussen zijn Raoul en Lieke al weg en zit Nova alleen in de woonkamer dus loopt ze naar het fornuis.
JE LEEST
thuis ft. Bankzitters
FanfictionNova is altijd alleen thuis, soms komt haar broer iets te eten of wat geld geven maar dat is het enige. Ze had zich eigenlijk nooit afgevraagt waar ze zijn. maar als ze op een dag een briefje met cijfers op tafel vind wekt dat haar nieuwschierigheid...