"Gaat alles goed?" Nova schrikt en antwoord snel "Ja, hoor" Robbie kijkt haar ongelovig aan terwijl de tranen over Nova haar wang rollen.
Robbie vraagt het nog een keer. Nova kijkt Robbie aan. "Als je het echt ze graag wil weten," zegt ze lachend "die mensen die hier net waren die zich 'mijn ouders' noemen, heb ik al een jaar niet gezien. Ik zie ze alleen maar voor ouderavonden enzo."
Nova stopt even en veegt de tranen van haar gezicht."en ik heb wel tegen die mensen gezegt dat ik bij een familie lid kan slapen voor een tijdje maar ik ken letterlijk geen één familie lid, en waarschijnlijk ga ik gewoon thuis wonen in mijn ééntje"Robbie is stil, dit had hij niet verwacht, "Maar je kan toch niet voor altijd alleen blijven wonen?" "Hoezo niet, ik wil echt niet naar een weeshuis en pleeggezinnen kan niet omdat het maar voor een een tijdje tot de rechtzaak is." Antwoord Nova treurig.
Robbie is stil, hij weet niet wat hij moet zeggen, het is niet of hij iets kan betekenen, of misschien. "Kende jij ons al voor dat je ons zag in het bos?" vraagt hij aan Nova. Nova antwoordt dat ze soms wel naar de Bankzitters keek, maar dat is een beetje zacht uitgedrukt. Ze is namelijk al een hele lange tijd fan van de Bankzitters; ze heeft een fan account, hun liedjes staat in haar spotify wrapped en ze kent alle video's uit haar hoofd.
Robbie pakt zijn telefoon en stuurt een bericht in de groepsapp:
Hey jongens, Nova zegt net dat ze altijd alleen heeft gewoont omdat haar ouders er nooit zijn, en dat ze ook geen familie heeft om te gaan wonen. Kan ze niet voor een tijdje bij ons wonen tot de rechtzaak in ieder geval.
Al snel word er geantwoord.
Matthy: Voor mij is het goed, wanneer is die rechtzaak?
Robbie: over ongeveer 3 maanden.
Koen: Mag het wel want moet je niet getrouwt zijn en dat soort shit?
Raoul: Dat is alleen als je iemand wil adopteren volgensmij. Maar dan moeten we het wel eerst aan die vrouwen van jeugd en gezin vragen of dat kan.
Robbie: Is goed ik zal het vragen. Als ze er zijn.
Als Nova bezich is met oefeningen, gaat Robbie naar de zuster. Hij vraagt of zij iets kan doen maar zij heeft alleen de namen. Robbie weet niet hoe hij in contact kan komen met jeugd en gezin zonder dat Nova het doorheeft. De zuster komt terug met de namen en zegt dat je ook het centrum voor jeugd en gezin kan bellen en om de namen kunt vragen.
Dat doet Robbie en naar lang wachten kan hij uiteindelijk één van de twee spreken, Julia. Nadat ze het document heeft opgezocht stelt ze een paar vragen over de leefomgeving.
Nova mag in Casa del Huts wonen tot de rechtzaak. Maar als haar ouders hun voogdij kwijtraken moet ze naar een pleeggezin of weeshuis.
Robbie appt het naar de andere en Koen en Matthy komen er aan om het te vertellen en om Robbie en Nova op te halen.
Als ze er zijn is Robbie al bezich met inpakken. Nova heeft alles al ingepakt.
JE LEEST
thuis ft. Bankzitters
FanfictionNova is altijd alleen thuis, soms komt haar broer iets te eten of wat geld geven maar dat is het enige. Ze had zich eigenlijk nooit afgevraagt waar ze zijn. maar als ze op een dag een briefje met cijfers op tafel vind wekt dat haar nieuwschierigheid...