In het ziekenhuis wordt ze met spoed naar binnen gereden. De wonden worden gehecht, gelukkig zat het mes niet diep en kon het gehecht worden.
Er zijn in totaal 30 hechtingen, 10 op haar gezicht en 20 in haar steekwond.Wanneer Matthy vraagt hoe ze aan de wonden komt verandert Nova snel van onderwerp. Ze weet niet goed wat ze aan moet met de situatie, heeft Elias gelijk en zou ze niet moeten getuigen?
Als ze na 3 uur weer klaar is, is Robbie langs gereden om jullie op te halen. Nova haar verdoving is nog niet helemaal uitgewerkt en daarom voelt het net alsof ze dronken is. Ze begint zachtjes te praten, "Hey matthy" "Ja, wat is er?" Zegt Matthy terwijl Nova tegen hem aan leunt. "Jij bent echt mijn beste vriend, beloof je me nooit te verlaten? Want dat is niet zo leuk." Matthy lacht maar voor hij kon antwoorden begint Nova weer, "En jij ook Robbie." Robbie zegt lachend ja, maar of hij het ook meent is een ander verhaal.
Twee seconde later ligt Nova te slapen.Als Nova thuis komen zitten Raoul, koen op de bank.
"Hey, alles goed?" vraagt Raoul terwijl hij opstaat. "Ja prima" zei Nova kortaf en loopt naar haar kamer.De jongens weten niet zo wat ze moeten doen dus laten ze haar maar slapen. Het is immiddels al half 4 's nacht en Nova ziet er moe uit.
Ondertussen is het al 4 uur. Nova was moe en was in slaap gevallen voor ze haar kleding kon uit doen in de badkamer. Raoul klopte aan maar geen geluid. Hij klopt wat harder nogsteeds niks, hij schreeuwt. "Nova gaat alles goed?". Nova schrikt wakker, ze staat op en slingert naar de deur.
"Hey gaat alles goed? Vraagt Raoul nog een keer, hij ziet er angstig uit. Nova kijkt hem in de ogen en begint te huilen. "Het is oke," zegt raoul met een rustige stem, "kom we gaan even naar de woonkamer."
Samen lopen Raoul en Nova naar de woonkamer, waar ze Matthy en Koen tegen komen, ze waren aan het discuseren over iets maar als Nova aan komt lopen stoppen ze gelijk. "Gaat alles goed?" vraagt Koen. Nova probeert het uit te leggen maar het eenigste wat ze kan is snikken, ze voelt een paniekaanval komen.
Snel loopt ze naar de keuken voor een glas water. Koen en Matthy kijken Raoul vragent aan, maar Raoul haalt ze schouders op. "Ik weet het ook niet, ze moest opeens huilen. Ik praat wel met haar dan kunnen jullie slapen."
Raoul loopt naar Nova en probeert haar te kalmeren. Nova is kleine rondjes aan het lopen terwijl ze op haar nagels bijt. Ze weet niet meer wat ze moet doen, de woorden van Elias spoken door haar hoofd.
Pas wanneer Raoul haar op haar schouder tikt schiet ze uit gedachten. Hij loopt naar de bank en gaat zitten. Nova loopt achter hem aan en gaat naast hem zitten. "Wat is er aan de hand Nova, heeft het te maken met je verwondingen?" Nova kninkt maar ze kan eigelijk niet praten het is alsof haar stem niet meer werkt. Ze durft het gewoon niet te zeggen.
Kan ze Raoul vertrouwen of gaat hij gelijk naar de politie?
JE LEEST
thuis ft. Bankzitters
FanfictionNova is altijd alleen thuis, soms komt haar broer iets te eten of wat geld geven maar dat is het enige. Ze had zich eigenlijk nooit afgevraagt waar ze zijn. maar als ze op een dag een briefje met cijfers op tafel vind wekt dat haar nieuwschierigheid...