Na een paar maanden komt de rechtzaak toch erg dichtbij. Nova heeft nogsteeds niet aan jeugdzorg vertelt over haar echte thuis situatie. Het liefts zou ze voor altijd hier blijven wonen maar dat kan niet.
Ze heeft zich al erg comfortabel gemaakt. Ze gaat naar een leuke school, heeft leuke vrienden en helpt nu soms mee met video's. Achter de schermen natuurlijk maar toch.
Ze heeft ook ondekt dat ze, net als Raoul een passie heeft voor koken, en ook gamen gaat er best goed af.Maar hoe dichterbij de rechtzaak komt hoe banger ze wordt. Jeugdzorg heeft net gebelt voor informatie.
Ze zit op haar bed en ze begint langzaam te huilen. De gedachten dat ze terug moet naar haar oude leven of nog erger, naar een weeshuis.
Voor een pleeggezin is ze inmiddels te oud of teminste de kans dat ze nog wordt geadopteerd is erg klein.Ondertussen staat Robbie opeens in de kamer, Nova schrikt op van haar gedachten, en groet hem. "We gaan eten," zei Rob voordat die opkeek "Alles goed?" Vroeg die na dat hij een blik werpte op Nova haar tranen.
"Alles is goed maak je maar geen zorgen, het komt wel goed." Deze woorden komen haar en robbie bekent voor.Dezelfde worden zei ze ook toen ze huilend in het ziekenhuis lag. Ook Robbie merkte het maar loopt na een kleine stilte weer weg.
Na het eten komt Raoul naar Nova toe. "Hey heb je even?" "Tuurlijk" zegt Nova en kijkt Raoul verwachtend aan. Raoul zucht en gebaart dat Nova even gaat zitten, zelf gaat hij ook even zitten. Nova wordt een beetje bezorgt Raoul doet wel erg serieus.
"Ik heb een mail gekregen of je wil getuigen in de rechtzaak tegen je ouders, jij weet waar ze wonen want ze zijn niet ingschreven op een adres. Zonder jouw komen ze dus niet veel verder. Ook is er te weinig bewijs om hun levenslang vast te zetten zonder jouw getuigen."Nova is stil, ze weet niet goed wat ze moet zeggen. Ze kent haar ouders nauwelijks maar om nou te getuigen klinkt ook gemeen.
"Denk er nog maar even goed over na, als je wil kan je naar me toe komen." Zegt Raoul terwijl die opstaat. Nova loopt ook maar weer naar haar kamer.
Ze moet haar hoofd even leeg maken. Ze pakt haar schoenen en jas van de kapstok en loopt naar buiten. Ze besluit even naar de winkel te lopen en koekjes te gaan bakken met een vriendin.
Eenmaal bij de winkel aangekomen staat Rob opeens voor haar neus, hij was even worstenbroodjes halen.
Als Nova rond tien uur weer naar huis loopt, loopt er iemand achter haar. Nova gaat sneller lopen in de hoop dat de man weg gaat maar de man gaat ook sneller lopen.
Na een tijdje gaat de man rechtsaf en denkt Nova dat ze het maar verbeeld. Ze loopt nog een tijdje door, maar dan is de weg opeens afgezet; verbouwing. Nova loopt terug en het begint ook nog te regenen.
Terwijl nova haar capuchon op doet pakt iemand haar vast.
----------
Ja ja ik heb weer motevatie gekregen voor nog meer verhalen. Ik heb al wat nieuwe delen klaar staan.
JE LEEST
thuis ft. Bankzitters
FanfictieNova is altijd alleen thuis, soms komt haar broer iets te eten of wat geld geven maar dat is het enige. Ze had zich eigenlijk nooit afgevraagt waar ze zijn. maar als ze op een dag een briefje met cijfers op tafel vind wekt dat haar nieuwschierigheid...