geheim

60 2 0
                                    

"Hoi nova," zegt nova haar moeder "ik heb je zo gemist." Gelijk geeft ze Nova een knuffel en een kus. Het is alsof ze haar echt zo erg gemist hebt, ze lijkt niet boos meer onrustig. Haar vader begint ook gelijk te praten,"o meisje gaat alles goed, doet je been nog pijn?"

Nova snapt er niks van waarom zijn ze opeens zo aardig het is alsof ze haar echt willen hebben. Ze hebben nooit ook maar iets gedaan voor haar.

Er komen ook twee politie agente aanlopen bewapent en beschermt. De jongens die ondertussen pesten aan het spelen zijn kijken verbaast op. "Wat doen hun hier?" Vraagt Koen ongerust.

Één van de politie agente antwoord met een rustige stem." Meneer deze mensen hebben het recht om hun kind te zien, ze worden heel streng bewaakt en hebben helemaal niks gevaarlijks bij, als u gewoon door gaat met uw spel zal er niks gebeuren."

Nova kijkt verbaast naar haar ouders, haar vader heeft zijn baart laten staan, dat heeft minimaal een jaar gekost. Haar moeder heeft haar haar juist afgeknipt. Wow ze zien er zo anders uit.

De zuster komt ook binnen die haar ouders gelijk mee neemt om de laatste dingen afteronden.

De twee vrouwen komen naast mij zitten, één van de vrouwen begint te praten. "zo te zien heb je een goede band met je ouders, maar je ouders gaan zeker naar de gevangenis. We kunnen niet zo maar hun voogdij van ze afpakken. Daarom heb je tot de rechtzaak een plek nodig om te slapen, en het is fijner als je bij een familie lid slaapt, is er iemand waar je zou kunnen slapen voor die tijd."

Nova schrikt, ze heeft eigenlijk nooit een famielie lid ontmoet, daarom antwoord ze "mijn broer is er toch ook nog?"

De vrouw antwoord spijtig, "nee sorry, hij is zelf ook nog minderjarig en heeft gezegt dat hij niks meer met je te maken wilt hebben.
Nova zegt dan toch maar, "Ik zal kijken wie er bereid is om mij even te laten logeren. Hoe lang is het?" De vrouwen antwoorden en dan nemen afscheid.

Wanneer de vrouwen weg zijn schiet er een traan uit Nova haar oog. En daarna nog één, ze druipen lang haar gezicht, één voor één druipen ze lang haar gezicht over haar wang tot ze van haar kin vallen. Nova blijft stil zitten alsof ze in een trans zit.

De jongens die nogsteeds bezich zijn met pesten, zien het ook. Matthy komt naar haar toe,"Nova, gaat alles goed?"

Nova schrikt, "Ja, ja alles gaat goed." En ze veegt snel de tranen van haar gezicht. Matthy geeft haar een zakdoekje.

Nova zegt snel,"Het is niks, het maakt niet uit, het komt wel goed." Ze struikelt bijna over haar woorden. Matthy kijkt haar raar aan maar loopt weer terug.

Een paar minuten later gaan de jongens weer weg. Nova merkt voor het eerst op dat het heel stil is in de kamer. Ze kijkt naar Robbie, hij zit voor zich uit te staren.

Dan komen Nova haar ouders binnen, Nova voelt gelijk een steek. Ze komen 'even dag zeggen'. Een paar minuten zijn ze weer weg.

Nova haar ogen schieten gelijk weer vol met tranen. Maar deze keer zegt Rob iets voordat ze helmaal in haar trans zit.

thuis ft. Bankzitters Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu