Tak oto dotarliśmy do letniej przerwy. Za nami dziesięć wyścigów. Po pozaeuropejskiej trójce otwierającej sezon, czyli Australii, Bahrajnie i Japonii, od maja gościliśmy na europejskich torach. W ten weekend kończymy to na francuskim Paul Roicard. Letnia przerwa, która raczej powinna nazywać się gorączką plotek i spekulacji jeszcze nie rozpoczęła się na dobre, a my już mamy pierwszą bombę. Otóż Tiago Leles opublikował przed kilkoma minutami oświadczenie, że to jego ostatni sezon w Formule 1. Dodał, że osiągnął w tym sporcie już wszystko i nie jest zainteresowany poprawianiem własnych rekordów. Jednocześnie zapewnił, że nie zimniejsza to jego apetytu na tegoroczny tytuł mistrzowski i będzie walczył z taką determinacją jak zawsze. Dopytywany o dodatkowe powody zdradził, że w jego życiu pojawiło się coś bardziej motywującego. Na początku przyszłego roku na świat przyjdzie jego pierwsze dziecko ze związku z Leslie Rheames amerykańską aktorką brazylijskiego pochodzenia, z którą jest w związku od siedmiu lat.
W salonie Ginette i Louisa zapadła cisza. Zgromadzeni popatrzyli po sobie. Na liście atrakcji przewidzianych na to sobotnie popołudnie nie było tego.
- Czy wy słyszycie to, co ja? To oznacza, że robi się jedno wolne miejsce. - W Sandrine od razu odpaliło się kalkulacyjno-negocjacyjne zwierzę. Wlepiła wzrok w swoją córkę. Rita już wiedziała, co to oznacza. Spojrzała na ojca. Widzę, że ciebie też kusi, by odpalić tryb lobbysty.
- Gdzie ja do Envo Racing? Zapomnijcie. O ten fotel będzie bić się czołówka stawki, a nie taka płotka jak ja.
- Trzeba chwytać się każdej okazji, by pokazać, że jesteś zainteresowana, że masz marzenia godne kierowcy F1, który marzy, by jeździć w zespole z czołówki stawki - do rodziców dołączył agent. Kevin w pełni odpowiadał jedynie za umowy sponsorskie, zaś w sprawach negocjacji kontraktowych z zespołami był jedynie częścią grupy, na czele której stał Herman. I w pełni popierał go. - Bo chyba je masz?
I ty Kevinusie przeciwko mnie?
- Moja szkoła - wtrącił się Herman. - Pamiętaj, że w tym świecie puka się do drzwi Evno, a nie odwrotnie.
- Ja zajmę się poszukiwaniem okazji na torze, a wy możecie sprówać dotrzeć do tych drzwi.
- Rita do Envo! Rita do Envo! - prawie jednocześnie zaczęli skandować jednocześnie Julitta i David. Do dzieci Julesa i Sylvie dołączyli kolejno Kevin, Evan, Nat. Po chwili salon wypełniało chóralne: - Rita do Envo! Rita do Envo!
- Kiedy mi jest dobrze w Castan Racing! - Próbowała przekrzyczeć ich. - Cicho! - Krzyknęła na widok Martela Cassiena na ekranie. Rzuciła się po pilota. Zwiększyła głośność.
- ...zdecydowanie nasz weekend. Jesteśmy dumni, że możemy tu być. - Usłyszała część wypowiedzi.
- W ten weekend Rita Krammer jest nieobecna. Powiedz nam, jaki jest jej stan po wydarzeniu z Hungarorinugu? - W salonie ponownie zapanowała cisza.
- Nic jej jest. Nieobecność nie wynika ze skutków tego zdarzenia.
- W poście na swoim koncie wyjaśniła, że przeszła zabieg korekty wady oczu. Powiedz, kiedy znów zobaczymy ją w bolidzie?
- Stany Zjednoczone. Tam pojedzie z całą pewnością.
- Czyli nie zobaczymy jej w Grand Prix Kanady?
- Nie ma takiego obowiązku. Do tej pory jeździła w dziewięciu z dziesięciu grand prix, więc poza wyścigiem w Brazylii pozostaje jej jeszcze trening w trzech z sześciu weekendów wyścigowych.
- Jesteście zadowoleni ze współpracy z nią?
- W związku z nowym formatem, czyli wyścigami kierowców testowych, byliśmy zainteresowani wyłącznie zawodnikami niższych serii z tytułami mistrzowskimi wicemistrzowskimi. Pozwoliliśmy im zmierzyć się w symulatorze i na torze. Rita, za którą stoją dwa mistrzowskie tytuły w kartingu i trzy wicemistrzostwa w Formule F pokonała pozostałych kandydatów, którzy mieli swoje zasługi w Formule 3 i Formule 2. W Japonii udowodniła, że zespół ze środka stawki - jak zwykło się nas określać - z taką zawodniczką jak ona może walczyć o podium. A punkt z Monako tylko potwierdził, że jest właściwą osobą na właściwym miejscu.
CZYTASZ
Sezon szans
Chick-LitProfil czytelniczy: - new adult Gatunek: - powieść psychologiczna - romans sportowy Motywy: - wyścigi (Formuła1) - slow burn relationship/ wolne budowanie relacji - age difference/ różnica wieku - relacja zawodowa (trener-klientka) - one-night stand...