Avukat Hanım

23 1 0
                                    

Hayatı acılarınla beraber yürütmek ne zordu. İnsanın sevdiklerinden ayrı yaşaması , sürekli onlara hasret kalması, özlemesi, özleyipte sarılamaması , sevincini , üzüntüsünü, öfkesini paylaşacak bir anne babasının olmaması çok zordu hayat onlarsız , ailesiz .
Genç kadın her gün yaşadığı , baktığı davaları , olayları ailesine anlatmak ne çok isterdi . Hayat bazılarına çok acımasız davranırdı Feride de onlardan biriydi...
Feride büyümüş kocaman bir kadın olmuştu , mesleğinde başarılı bir avukat olmuştu , halasının kocaman yaralı esmer güzeli olmuştu , babasının peşinden giden bir evlat olmuştu.

Feride 26 yaşında başarılı bir avukat olmuştu tıpkı babası gibi idealist ve mesleğini seven bir kadındı Feride .

Feride Beyoğlu'nda kendisine bir büro açmış davalarına orada bakıyordu.
Genç kadın ne çok çalışmıştı avukat olabilmek için hayalini kurmuştu hep zaten hayalinde olan ne varsa yapıyordu genç kadın azimli ve hırslı bir yapıya sahipti.
Feride sabah yatağından bağırış sesleriyle kalktı . Halasının sesiydi bu . Hemen genç kadın odasından çıkıp sesin olduğu yere doğru koştu . Eniştesi elindeki çatalı halasının boğazına dayamıştı . Feride bu görüntüyle hemen eniştesinin kollarına sarıldı " Enişte dur ne yapıyorsun " dedi korku ile " Dokunma lan bana piç dölü ikiniz de öldürürüm lan rahat duracaksınız sözümün üstüne söz söylemeyeceksiniz " dedi eniştesi Kasım . Zaman geçmişti Feride büyümüş halası da kırklı yaşların sonuna gelmişti ama Kasım aynıydı aynı zalimlik , aynı kötü kalplilik zaman hiç mi iyileştirmezdi bir insanı bunun en büyük örneği Kasımdı .

Feride eniştesinin sözlerinden sonra daha bi sıkı kollarına sarılıp ayırdı onları sonra eniştesine dönüp " Ne oldu ne istiyorsun kadından paran mı bitti de gelip yapışıyorsun kadının boğazına " dedi .Artık ondan korkmuyordu Kasım da bunun farkındaydı ve bu Kasımı daha da deli ediyordu .
Zaten Feride artık bu evde yaşamıyordu hayatını düzene koyduğu gibi gitmişti ofisinin yanında bir daireyi tutmuş orda yaşıyordu . Bügün burda kalması için halası çok ısrar etmiş onu çok özlediğini söylemişti . Feride kadını daha fazla üzmemek için kabul etmişti bu evde kalmaya . Keşke kalmasaydı her burda kaldığında eniştesi bilerekten halasına daha bir eziyet çektirtir başına bela olurdu

Feride'nin söyledikleriyle eniştesinin dudağı yukarı doğru kıvrılmıştı sonunda konu isteği yere gelmişti " Evet lan param bitti hemen bana bu ay kazandıklarını veriyorsun . Hem yetiştir büyüt hem avukat yap sonra beş kuruş koklatmasın sana yok öyle bir dünya para verin lan çabuk bana sonra ne bok yerseniz yeyin " dedi enişte Kasım .

Feride'nin sinirleri bu adamı gördükçe oynuyordu . Ne demişti ben büyüttüm demişti di mi ah bu Feride için son noktaydı yeterdi artık bu eniştesi tam eniştesinin üzerine atlayıp ona ağzına geleni söyleyecekti ki halası kolundan tutup onu durdurdu " Feridem kızım dur daha fazla bela olmasın üstüne benim üstümde hiç param yok sende biraz varsa versen sonra yoluna gitsin kızım lütfen " dedi halası .
Feride bu kadına çok üzülüyor asla da kıyamıyordu . Feride kafasını onaylamaz şekilde sallayıp halasına son defa bakıp odasına gitti çantasında 800 TL nakit vardi hepsini çıkartıp hemen mutfağa gitti .

Kasım paraları görünce sarı dişleri ortaya çıkacak şekilde gülümsemeye başladı . Bunlardan bu kadar kolaydı işte para almak iki kızıp hakaret edince hemen yola geliyorlardı . Feride elinde tuttuğu parayı eniştesinin önüne fırlatır gibi attı . Kasım yere düşen iki yüzlüğü hemen aldı sonra paraları saymaya başladı . Ardından Feride'ye dönüp " Aferin böyle adam olacaksın yetim dölü " diyerek kafasını onlara doğru sallayıp evden çıktı gitti .

Eniştesinin gitmesiyle Feride mutfağın ortasında bağırıp halasına döndü " Ah ! Dayanamıyorum hala bu adama yeter daha ne kadar canını yakacak yeter izin ver tıkayım şu adamı hapishaneye ya yeter ben dayanamıyorum artık sen nasıl nereye kadar dayanacaksın hala , halam bak bana yetmez mi ha yetmez mi ? " dedi Feride sonlara doğru halasına yaklaşıp sesini kısarak .Halası kafasını önüne ğeğmiş sessiz sessiz ağlıyordu o da çok sıkılmıştı bu adamdan ama yapamazdı nasıl yapsın ki o bu zulme eziyete öyle alışmıştı ki onlar olmadan bomboş bir hayatı olacak gibi hissediyordu

Feride halasının daha fazla böyle ağlamasına dayanamadı ve " Tamam hala bir şey demedim demiyorum . Şimdi ben gidip üstümü değiştiriyorum seninle güzel bi boğaz kahvaltısı yapmaya gidelim ha tamam mı hadi bakalım Sevda Hanım hadi " dedi Feride sonlara doğru gülümseyerek .

Sevda yeğeninin gülümsemesiyle gülümseyip odasına gitti o da . Yeğeni arada onu böyle gezmelere , kahvaltıya falan götürürdü , çok hoşuna giderdi bu da Sevda'nın.

FERİDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin