Uběhlo pár měsíců a Fyodor by dokázal říct,že Nikolai se stal jeho dobrým kamarádem. Občas se k nim přidal i Sigma,ale to jen občas,protože pokaždé když ho ti dva potkali na chodbě,viděli ho jak s ním flirtuje Dazai.
Sigma sice nevypadal,že by mu to nějak vadilo,ale pokaždé co mohl tak od něj utekl.
Když Fyodor kráčel sám po chodbě,jako naschvál narazil na nikoho jiného než Dazaie.
"Ale,ale,kampak to ta krysa asi jde?"
Na tváři se mu objevil úšklebek,kvůli kterému mu měl Fyodor chuť vrazit.
"Copak,copak,už ti došla vodka?"
Fyodor si povzdechl,ale jinak nedal najevo žádné jiné emoce. Už si zvykl na tyhle blbé vtipy ohledně jeho národnosti.
Chystal se odejít,ale Dazai ho zastavil.
"Ale no tak,neříkej že krysa je naštvaná. A kam vůbec jdeš? Za tvým ptáčkem?"
Fyodor se musel zamyslet,než mu došlo,koho myslí tím 'ptáčkem'. Samozřejmě že to byl Nikolai.
"Co je ti po tom?"
"Haha, asi nic."
Než Dazai pokračoval,na chvíli se odmlčel. Na tváři se mu objevil ještě větší úšklebek.
"Tak už jsi přišel od koho bylo to psaníčko?"
Fyodor byl trochu v šoku,tuhle otázku nečekal. Ve skutečnosti,neměl tušení od koho je,ale ani se tím nezabýval.
Proto s velkým nezájmem kývl hlavou,aby dal jasně najevo 'ne'
"Ale no tak,tak já ti dám nápovědu,dobře?"
Fyodor nic neřekl a jen na něj zíral bez náznaku jakékoliv emoce. Vůbec neměl zájem se s ním bavit, proto se rozhodl že prostě odejde.
Naposledy se na něj koukl,a pak se otočil a odešel. Dazai nestihl říct slovo. Jen na něj s udivením zíral.
Tohle opravdu nečekal,myslel si že Fyodora aspoň trochu zajímá kdo mu dal to psaníčko na začátku roku.
***
Fyodor se posadil do úplného zadu školní knihovny a dal se do čtení,mezitím co čekal na Nikolaie,který se někde zdržel.
Fyodor si sice zvykl na to,že Nikolai chodí všude pozdě,dokonce i do školy přijde vždy po zvonění-tedy pokud ho nevyzvedne před jeho domem.
Pokračoval ve čtení,když v tom mu někdo knihu z rukou vytrhl. Černovlásek otrávené zvedl pohled a uviděl Nikolaie s jeho šibalským úsměvem.
"Hey Fedyo~"
Usměv mu hrál na tváři,mezitím co Fyodor vypadal jako by chtěl někoho zabít.
Bělovlasý chlapec se vedle něho posadil,a z tašky vytáhla pár papíru a tužky. Po té vytáhl další věc,což byla.... Dětská encyklopedie?
Fyodor se ušklíbl. Když řekl,že od Nikolaie potřebuje pomoct s některými předměty,nečekal že si Nikolai na pomoc přinese.... Dětskou encyklopedii.
"Tak se do toho dáme!"
Nikolai se znova usmál,ale po té se podíval zpět na Fyodora s trochu zmateným výrazem.
"Počkej,co vlastně jsi chtěl doučit?"
Černovlásek měl chuť mu trefit tu encyklopedii do obličeje. Ale místo toho si jen povzdechl.
"Fyzika. Takže myslím že tvojí pohádkovou knížku o ptáčkách potřebovat nebudem."
Nikolai se jen ušklíbl.
"Pravda. Hmm.... Tak asi začneme tím nejjednodušším."
Bělovlásek se pokusil možná o co nejvíc seriózní a důležitý obličej.
"Takže,všechno začíná u atomů. Ty jsou základ vše-"
Než Nikolai stačil říct co měl na jazyku,fyodor ho umlčel vzdychnutím.
"Nikolaii,tohle je fyzika pro 6,možná 7 třídu na základce..."
"Haha,promiň mas pravdu."
Nikolai sice řekl ještě pár dalších kravin,ale nakonec Fyodor byl rád že ho požádal o pomoc,protože mu tento předmět se kterým nebyl největší přítel objasnil.
Nikolai konečně zaklapl učebnici,a podíval se na jeho kamaráda.
"Dobrá práce! A teď,když už to všechno umíš,dostaneš odměnu!'
Nikolai se začal smát,a začal něco vytahovat z tašky.
"Tadá!"
Byla to.... Samolepka? Samolepka jakéhosi ptáčka který v zobáčku držel cedulku s nápisem 'skvělá práce!'
Fyodor se na něj podíval,jestli to myslí vážně. Když Nikolai přikývl, Fyodor nemohl udržet úsměv.
"Ty jsi fakt pako,víš to?"
Nikolai mu úsměv oplatil. Uvědomil si,že to je celkem vzácné vidět Fyodora se smát.
Fyodor si nálepku ptáčka schoval ha kryt telefonu,který pak strčil zpět do kapsy.
I když jejich 'doučování' už skončilo,Nikolai odmítal odejít a zůstal s Fyodorem ještě nějaký čas v knihovně a učil ho všechny možné druhy ptáků pomocí dětské encyklopedie.
_________________________________
Čauky!!
Jen chci říct,že ten nápad s doučováním (konkrétněji s tím že Fyodor není ve fyzice dobrý) nepatří mě,ale BlobDrawz , takže ti chci moc poděkovat za skvělý nápad!!
ČTEŠ
Milostné psaníčka {Fyolai}
FanfictionFyodor je nadprůměrně chytrý student,oblíbený mezi učiteli ale mezi studenty už tak moc ne. Co když však jednoho dne dostane milostné psaníčko bez podpisu? Co když jich začne dostávat více? School au!! (Žádné z obrázku nebo postav mi nepatří!!)