chapter 21💫

1.1K 40 0
                                    

"Assalamualaikum mama, Zayden dah balik."

"Waalaikumsalam, lambatnya balik. Kamu melencong kemana?"

"Takda pergi mana-mana pun la mama. Tadi mommy ajak makan tengah hari dekat sana, Zayden pun iyakan je la. Rezeki depan mata."

"Patutlah lambat sangat balik. Ingatkan pergi melencong mana-mana."

"Tadikan mama Zayden dengan suara baby nangis dekat sana, Zayden rasa suara baby tu dekat sangat-sangat dengan Zayden. Tapi bila ditanya dekat mommy, mommy cakap anak jiran sebelah. Mommy macam ada sorokkan sesuatu daripada Zayden."

"Jangan bersangka buruk Zayden, tak baik tau boleh jatuh fitnah. Dosa fitnah orang lagi besar daripada dosa bunuh diri Zayden."

"Zayden bukan nak bersangka buruk mama, tapi setiap kali Zayden pergi sana, mommy mesti akan buka hand phone dan tengok ke tingkat atas. Zayden syak Zyva ada dekat rumah tu la mama."

"Kalau Zayden rasa macam tu, Zayden cuba la cari alasan untuk ke tingkat atas rumah mommy tu."

"Kalau Zyva ada betul-betul ada dekat sana macam mana mama?"

"Memang itu yang kamu nak kan?"

"Iya, memang itu yang Zayden nak, tapi apa alasan yang Zayden nak bagi dekat Zyva?"

"Yang itu nanti pandai-pandai kamu la fikir."
_______________________________

"Haqeem ni nakal betul ya, boleh pula dia meragam masa papa dia datang tadi. Nasib baik papa dia tak naik atas."

"Dia nak jumpa papa dia lah tu Zyva. Sebab tu dia sengaja nangis-nangis tadi."

"Nanti Zyva memang akan bagi dia jumpa dengan papa dia, tapi bukan sekarang."

"Nanti kalau Zayden ada pengganti sebelum berjumpa dengan kamu macam mana Zyva?" Soal puan Laila kepada Zyva

"Ceraikan la Zyva." Jawapan Zyva amat ringkas tetapi pedas.

"Sanggup jadi janda anak 1 umur muda ya? Kalau mommy, mommy tak sanggup la Zyva."

"Lebih baik berpisah daripada bersama tapi tak bahagia."

tbc...

tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Isteri paksa rela | CWhere stories live. Discover now