Hayal gücü ve kurgudan ibarettir Yorum yapıp beğenmeyi unutmayın 😊❣
Bazı şeyler tamamlanmak ister,
Bazı şeyler ise yarım kalmalı,
Herşey olacağından güzeldir.Aile insanın hayat penceresi mi? Yoksa hayattan bezdireni mi? Bir birey olup kendi kararlarını vermek ne demek ?ben bilmiyorum da.ya da bir evde birey olmak ne demek? Oturmuş babamın ne diyeceğini bekliyorum, ki ne diyeceğini tahmin bile edebiliyorum evlilik konusu...zorunlu evlilik bir insan tanımadığı bir ile evlenebilir mi? En önemlisi bir insanın kararını önemsemeyip onlar adına karar verilir mi? Hayır mı? Evet verile biliyormuş.Bir insan zorla evlendirile bilir mi?hayır mı? Evet evlendirile biliyormuş.İnsan en çok sevdikleri tarafından kırılır...doğru.
"Direkt konuya giriyorum "dedi babam "Evleniyorsun"diye kendini tamamladı babam. Evleniyorum?cidden bu çok direkt konuya girişti baba. ama Hayır istemiyorum,ben evlenmek falan istemiyorum...kendine gel beril bu evde senin sözün geçiyor mu ,ha?hayır diyemem.desem de boş yine boş hayırım boş benim bir şey demeye hakkım yok bana hiç bir zaman hak verilmemişti zaten. Hiçbir insan değersiz hissetirilmemeli.
"Hayır!"diye ayaklandım bir umutta olsa. "evlenmek istemiyorum birde tanımadığım görmediğim biri ile asla "dedim.
"ne demek hayır? Bir ağa oğlu ile evleneceksin ağa, ağa "dedi babam "ve biliyor musun? O ağa oğlunu ağa yapacak yakında ve sen ağa karısı olacaksın gül gibi yaşayacaksın daha ne istersin sen?"dedi babam.
ne mi isterim ?beni biraz anlamalarını, beni biraz düşünmelerini, umursamalarını ve de daha çok şey. "evlenmemeyi "dedim neyime güveniyorsam artık.
"tanımadığım biri ile zorla evlendirilmemeyi, benim rızam yok siz mi benim yerime evleneceksiniz? benim rızam bu evliliğe yok "dedim.evet illaki bir gün evlencektim. ama sevdiğim biri ile görmediğim biri ile değil.Ben zaten onların rızasını almadan evlenmezdim. ama onlar benim rızamı almadan zorla evlendiriyorlar.Bir insana ailesi değer vermese hiç kimse değer vermez.
"Evleniyorsun dedim bu kadar "dedi babam sinirle. anneme döndüm ama onunda niyeti belliydi."anne "dedim çaresizce.bir insan çaresiz bir duruma düştüğünde ilk yardımına ailesi yetişirdi. o insan için en çokta annesi endişelelirdi.ben şu an çok çaresizim annemin bana yardım edip benim için endişelenmesi lazımdı,çabalaması lazımdı ama o sadece bir, iki kere babama benim dediklerimi söyleyip, babam red edince babama boyun eğip tamam diyordu.Böyle olma anne, tamam deme,tamam dedirt.
Annem başını iki yana aynı benim gibi çaresizce salladı. çobandı babam.Geçimimizi hayvanlarımızdan ve çiftliğimizde ki meyve ve sebzelerden geçiriyoruz.biz böyle mutlu iken ne diye beni zorla görmediğim tanımadığım biri ile zorla evlendiriyor?hayır, hayır istemiyorum evlenmek falan hayır.ben ailemi böyle de kabul ediyorum. ben böyle de mutluyum.ağamış başlarım ağasına ya. istemiyorum diyorum.Beni düşündüğü içinmiş beni düşünüyorsa evlendirmiyecek o zaman.
"hem her yerde bilinen ve tanınan bir aşiretler ne güzel "dedi babam sanki ben değil o evlenecek gibi seviniyordu. Cidden beni düşündüğü için mi yoksa? Para için mi? Cidden dedikleri gibi paranın gözü kör olsun.
"akşam'a burdalar ona göre gelmemezlik yapıp beni rezil etme yoksa "dedi ve sustu babam evet yoksa ?yoksa ne?vurur muydu? Döver miydi?Ya da öldürür müydü?
Ne diyecektim ki?içimi kime anlatıp,halimi kime yanacaktım? Ailem varda yanlızım."yapma"dedim çaresizliğim bu kez sesimdeydi "yapma baba beni zorla evlendirmezsin eğer ben evlenmek istersem tabi benim sevdiğim görüp tanımadığım biri ile "diye sonda biraz sesimi bastırdım "size söylerim ben sizin rızanız olmadan evlenmem zaten "diye az önce içimden geçenleri söyledim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benimsin
General Fiction"insan kaderinden kaçabilir mi?" kaçamaz ve,ve sen benim kaderimsin " doğru diyordu biz birbirimizin kaderiydik.Çünkü bütün yollar ona,bize çıkıyordu, insan kaderinden kaçabilir miydi?