Kayıp Kutu

120 97 9
                                    

Yaklaşık aradayla konuşmamızın ardından 1 hafta geçmişti ve taburcu olmuştum. Ailem bulaşıcı hastalık taşıdıkları için taburcu olup çıktığımda yanımda değillerdi. Arda hastane kapısında bekliyordu ve şöyle söyledi: "Acilen kaza hakkında soruşturma yaptığımız karargahımıza gelmelisin." dedi. Ben de, "Olur, gidelim." dedim. Arabaya atlayıp karargaha geldik. Beni ekip arkadaşlarıyla teker teker tanıştırdı. Hasan çok sinsi ve teknoloji dehasıydı. Pelin kazadan çıkan parçaları inceleyen ve kazanın derinliklerine inen birisiydi. Ali ekibin lideriydi. Beni hemen dairesel olan masanın yanına oturttular. Ekip hemen konuşmaya başladı.

"Biz kazanın olduğu yeri incelemeye gittik. Uçak üç parçaya bölünmüştü. Pelin hemen önemli parçaları incelemekle görevliydi. Ben ise ekibi yönlendiriyordum. Arda ise Pelin'e yardım ediyordu. Hasan ise kara kutuyu bulmak için uçağın kuyruk kısmına bakmış, fakat kara kutuyu bulamamış. Sonra biz de etrafı inceledik, fakat kara kutu ortada yoktu. Daha sonra bir araya geldik ve kara kutunun çalındığını düşündük. Sana daha önceden Arda kazanın düzenlenmiş olduğunu söylemişti ve şimdi bu kanıtımız güçlendi. Hasan daha önce aynı bölgeye 2 uçağın düştüğünü ve hayatta kalanın olmadığını, Türkiye-Rusya seferi yapan uçakların düştüğünü söylemişti. Elimizdeki suçlu azılı biri olduğunu söyledi. Şimdi ise buradayız. Ben ise kim böyle bir şey yapmak ister ki dedim.

Ali henüz uçağı kimin düşürmek istediğini bulamadık. Polisle işbirliği içindeyiz, fakat düşen uçakların otopilot yazılımında sorunlar olduğunu ve düşüş esnasında otopilota kilitlendiğini tespit ettik. Belki de biri yazılımını değiştirmiştir. Zanlı yazılım konusunda çok iyi biri olabilir ve uçağın koppitinde garip bir şey bulduk. Belki de bu şeyin bir marifeti vardır ve uçakların yazılımı bundan değişiyordur. Fakat bu şeyi kimin içeri koyduğunu bilmiyoruz ve neden kara kutu çalındı bilmiyoruz. Fakat zanlı veya zanlılar bulunana kadar burada kalmalısın. Güvenliğin için sana birşey olabilir.

Kara KutuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin